"iltatähti" toiveissa, raskautumisen vaikeus
Meillä on jo puoli vuotta "iltatähden" yritystä takana. Raskautta ei vaan kuulu. Aiemmt raskaudet lähteneet muutamasta kierrosta liikkeelle.
Nyt en saa edes ovulaatiota näkyviin tikuilla. Ikää on 35 vuotta.
Missä vaiheessa voi käydä lääkärissä apua hakemassa? Onko oltava vuosi yritystä takana?
Mitään vinkkejä millä edesauttaa raskautumista? En tupakoi / käytä lääkkeitä tai alkoholia. Olen normaalipainoinen ja terve. Syön monipuolisesti.
Mieskin on sama kuin aikaisemmilla lapsilla.
Kommentit (4)
ja sitä kautta liian hapan emätin, siksi siittiöt ei elä siinä.
en tiedä faktaa avuksesi. Mutta ainakin tahdon kannustaa ja toivottaa onnea, sillä yli kolmevitosena on ihanaa tulla uudelleen pikkuvauvojen vanhemmaksi. Meillä iltatähdet kun mies ja minä olimme 35/ 36 sekä 36/37. Hieman iäkkäämpi vanhemmuus on nautittavaa, kun muistissa on ensitaaperrukset 2-kymmpisenä äitinä ja isänä :)!
Vauvaonnea Teille!
Minulla on tosiaan taipumusta hiivaan. Nyt ei ole ollut oireita mutta taidampa hakea sen apteekista sen maitohappovalmisteen ja kokeilla sitä.
Kaipa sitten uskaltaudun jo lääkäriinkin, pelkään vain että passittavat pois -> hurja pettymys.
Kiitoksia kannustuksista, minäkin luulen että vauva-ajasta pystyisi nauttimaan nyt paremmin kuin parikymppisenä.
Olen kuitenkin superonnellinen että teimme nämä ensimmäiset lapset jo nuorina, jos vaikka en enempää saakkaan. Jännä juttu mutta opiskeluaikana minulle tuli vahva pelko siitä etten saa lapsia. Päätin/pätimme sitten aloittaa lapsen yrttämisen jo opiskeluaikana (aiemmin ajattelin että ensin ammatti, vakityö ja oma kämppä, sitten vasta lapsia). Ehkä pelkoni olikin oikea...
ollut aina raskautumisvaikeuksia, mitään syytä ei ole löydetty. Parin vuoden yrityksen jälkeen olen kuitenkin tullut kaksi kertaa luomusti raskaaksi. Nyt kolmatta yritetty noin vuosi ja ikää myös 35. Ajattelin mennä lähiaikoina lääkäriin. Mulla pitäis kyllä oviskin tapahtua.