Oletko antanut miehen ottaa alkoholia loppuraskauden aikana?
Esim. mennä oikein juhlimaan tai ylipäätään saunakaljat? Meillä laskettuaika ajoittuu just pikkujoulukauteen ja mietinkin että pitääkö sitä vaan pitää tiukkaa komentoa että autolla ajo kunnossa pitää olla aina :)
Kommentit (25)
Jos sattuis niin, että juhlista tai baarista tuleee lähtö, uskon että tokenee.
eipä tullut mieleenkään kieltää. Toisaalta mieheni ottaa alkoholia niin harvoin ja niin maltillisesti ettei tämä olisi pikkujouluaikanakaan ollut mikään keskustelunaihe.
Kyllä aikuinen mies rajansa tietää ja jos nyt on muutaman ottanutkin, taksit kyllä kulkee.
Ei kuitenkaan niin että olisi sitten aivan ympäripäissään sairaalassa.
Eikä kyllä muutenkaan ole mikään viinalla läträilijä.
Myös harrastukset, iltalenkit, kirjastossakäynnit, autonpesut yms tominta on kielletty.
Mies myös siirtää kesälomansa niin, että viimeset viikot istutaan yhdessä sohvalla ja odotetaan millon se vauva syntyy.
Meillä laskettu aika myös juuri tuossa pikkujoulukautena. Mies itse tajusi että ei esim. tulevissa firman pikkujouluissa aijo juoda jos vaikka synnytys alkaakin juuri silloin. Muutenkin varmasti ihan oma aloitteisti on juomatta että pääsee viemään minut sairaalaan ja mukaan synnytykseen.
kyllä meillä on eletty ihan normaalia elämää
ei siis tullut mieleenkään edes ehdottaa moista. Tosin en kyllä muutenkaan ohjaile / kahlitse häntä. Luotan siihen, että aikuinen ihminen osaa ajatella ihan itse.
Kyllä hän otti viikolle 38 asti. Ei ole kylläkään mikään lotraaja, mutta muutaman lonkeron. Sitten kyllä vihjasin, että voipi lähtö tulla killon vain, joten itse ajatteli asiaa.
sellaisen miehen kanssa, joka ei ITSE TAJUA koska voi ottaa ja kuinka paljon? Siis jos miestä kiinnostaa tuleva vauva ja sen syntymä, hän varmaan itsekin tajuaa olla vetämättä perseitä olalle lasketun ajan tienoilla, vai?
Minua kerta toisensa jälkeen suorastaan puistattaa nämä "annatko miehen sitä sun tätä?"-aloitukset. - Mun mies on ainakin tasavertainen kumppani, jolla on omat aivot ja oma elämä. Ei ole minun asiani kieltää häneltä mitään tai jaella lupia johonkin, mutta onneksi hän itse tajuaa PARISUHTEESSA ELÄVÄNÄ JA PERHEELLISENÄ ottaa vaimonsa ja lapsensa huomioon valinnoissaan. Enpä olisi lasta hänen kanssaan tehnyt, jos ei osaisi.
Kaksi lasta ja molemmat syntynyt viikolla 36.
Noista vauvoista kun ei tiedä koska syntyvät. Joskus jopa 2vko yli.
Sitten kyllä vihjasin, että voipi lähtö tulla killon vain, joten itse ajatteli asiaa.
Kun ensin vihjaisit niin sitten ihan itse ajatteli asiaa! Mistä noin fiksuja miehiä löytyy!
ilman että siitä joku tiukkapipo ei jotain mussutusta keksisi.
Eiköhän tässä aloituksessa ollut kyse siitä että mitä mieltä olette alkoholin ottamisesta (esim. vähäisestä) lasketun ajan tienoilla ja onko mies ottanut ilman että tarvii alkaa analysoimaan tarkemmin kuka tekee minkäkin päätöksen.
Myös harrastukset, iltalenkit, kirjastossakäynnit, autonpesut yms tominta on kielletty.
Mies myös siirtää kesälomansa niin, että viimeset viikot istutaan yhdessä sohvalla ja odotetaan millon se vauva syntyy.
Juu, meillä ei tehty noin, olisi vissiin pitänyt. Mies meni kuukausi ennen laskettua saunailtaan kaverinsa luokse. Ei ollut mitään ajatusta siitä että vauva saattaisi silloin vielä tulla.
No tyttöpä päätti tietysti juuri silloin syntyä. Minä soitin miehelle ja tilasin taksin sairaalaan. Mies saapui ehkä tunnin minun jälkeeni, hyvin humalassa.
Vahvan humalan takaia hän ei päässyt katsomaan minua. Eikä ollut myöskään tyttärensä syntymää todistamassa, vaan näki tyttärensä vasta seuraavana aamuna humalsta selvittyään.
Kyllä on miestä jälkeenpäin harmittanut ja nyt kun kakkosta odotetaan ei varmasti juo moneen kuukauteen ennen laskettau että tälläkertaa pääsee varamsti mukaan.
Tehtiin sitten vaihto, mies tuli kotiin nukkumaan isompien kanssa ja minä menin sairaalaan, aamulla sitten soitettiin isovanhemmat hoitamaan ja mies tuli sairaalaan. Eipä tullut mieleenkään että hänen pitäisi kotona istua kanssani syntymää odottelemassa.
Meillä miehen piti lasketunajan aikoihin, myös jäädä töistä pois, jos synnytys olisi alkanut vaik kesken työpäivä. Niin ja harrastuksissa ei saanut käydä, sehän ois ollu kamalaa! Saunaanki otti varuilta puhelimen mukaan.... Roskista ei ees voinu viedä. Oi niitä aikoja! ;)
Siis kiellättekö te oikeasti miestä juomasta ym. Eihän mies ole mikään lapsi, jota pitää kieltää? Ensin kiellätte tekemästä sitä ja tätä ja sit tulette itkee kun mies jätti, Tottakai se jättää, jos pidätte miestä kuin koiraa, hihnassa. Maailmassa on nimittäin naisia, jotka eivät kiellä kaikkea mieheltä.
saa ottaa. Sitten jos mulla alkaa olla merkkejä synnytyksestä, niin en päästäis enää juhlimaan. -Mutta ainahan sitä voi tilata taksin tai jos alkaa olla kiirus niin ambulanssi!?
mies itse tajusi ettei ota alkoholia loppuraskauden aikana. viikon 34 jälkeen ei ottanut mitään. juhannukset, saunaillat jne meni selvinpäin