Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: raskaudenaikainen sokerirasitustesti

Vierailija
01.10.2010 |

Olin tänään itse sokerirasitustestissä. Arvot olivat hyvät, paastoarvo 4.7, muita arvoja en muista (1h ja 2h arvo), mutta alle viitearvojen kuitenkin.

G:Millainen olo teille tuli testissä/sen jälkeen? Oliko jotain oireita?

Itseäni vähän huimasi ja hieman oli pahoinvointia tunnin kohdalla kokeesta. Väsytti myös. Ripuliakin oli.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskauden aikana sokerirasituksessa. Ei mitään oireita. Mutta idiootit laittoivat papareihini merkinnän kun oli yksi paastoarvo juuri siinä rajalla. Ja rajat tiukemmat raskaana olevilla kuin muuten. Joiduin sitten juoksemaan vaikka missä munuaisten ultraäänissä.

Vierailija
2/4 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkähän siellä tuli, siksi mulla oli juustovoileipä ja pillimehu mukana. Söin siis kokeiden jälkeen odotushuoneessa ennen kuin lähdin kävelemään yhtään minnekään. Illemmalla väsytti, mutta osansa oli varmasti sillä että jännitin testiä jo illalla ja jatkoin jännittämistä aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse testitilanteessa eikä sen jälkeen tuntunut mitenkään erityiseltä, ei huimannut eikä ollut paha olo.

En ole myöskään kärsinyt heikotuksesta odotuksen aikana.

Arvoista sen verran että 1h arvo oli hieman yli viitearvon joten nyt tiedän että loppuraskauden ajan tiukka ruokavalio on erittäin tärkeää lapsen hyvinvoinnin kannalta. Elimistöni ei muuten pysty varjelemaan lasta tehokkaasti verensokerin kohoamiselta.

Vierailija
4/4 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska bmi oli 27. Normaalit arvot. Aamulla klo 7 menin ja ysin jälkeen pois. Niin kuin kokista olisi juonut. Ei mitään kummallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi