Onko tämä röyhkeää käytöstä lapselta?
Ikää siis kohta 7v. Kyseessä meidän lapsen kaveri. Meillä ollessa joutuu komentamaan aika paljon ja vastauksena saattaa olla mm. "sä et oo mun isä, etkä määrää mua!" tai kun pyydetään leluja keräämään niin saattaa tulla vastaukseksi "tylsää!" saattaa myös huudella lastenhuoneesta, että jos joku voisi tuoda hänelle juomaa jnejne. Se että joudutaan koko ajan komentamaan tätä lasta on johtanut siihen, että hän ei enää halua tulla meille. Herää kysymys olemmeko liian niuhoja???
Kommentit (27)
Saattaa syntymäpäivillä alkaa valittamaan täällä on ihan tylsää mä lähden kotiin. On kuulkaa tehnyt mieli sanoa, että olis parempikin jos menet.
Lähtee ovet paukkuen jos leikit ei suju kuten hän haluaa. Kun on aika siivota leikit tuleekin tälle tytölle ihan jumalaton kiire kotiin ei nyt kerkee siivota.
Musta siis uhma-ajasta myös kysymys, sillä lapseni kaveri on aivan samanikäinen ja huutaa jo ovelta meidän esikoiselle, että häivy paviaani.
Joutuu heti puhutteluun.
Tilaa lastenhuoneesta lihapiirakan nakilla.
Ei tottele, ei kuuntele, uhmaa.
Haukkuu mua läskiksi.
Uskon, että poika kokee meidät turvallisiksi. Ajoittain taas poika on oikein mallikelpoinen.
On ollut kohta vahaa 2v. lapseni kaveri ja häntä ei kuvioista heitetä pois.
ja aluksi yritin opettaa häntä talon tavoille. Mutta jos kotona ollaan aivan eri maailmasta, niin aina tuli uusia asioita joihin jotui puuttumaan. Loputa tilanne meni vaan niin, että en jaksanut sitä jatkuvaa ja opastamista (meillä ei saa siirrellä huonekaluja (sohvaa jne) ai teillä saa no teillä sitten saa ai tylsää, no ... ) ja ehdottelin aina lapsillemme, että jospa olette pihalla ei heillä eikä meillä. Jossain vaiheessa tyttö itsekin sanoi, että teillä on tylsää kun aina pitää siivota (omat jäljet) meillä sentään lasten ei tarvii siivota ei varsinkaan vieraiden niin en kyllä tuu teille kohta enää. (jes! ei haittaa).
Juttutuokio lapsen vanhempien kanssa saattaisi tehdä terää. Ja vastauksena tuohon "ettet voi määrätä kun et ole mun iskä tai äiti.." niin kyllähän teillä kotona ollaan teidän säännöillä ja lisäksi lapset teidän vastuulla. Että kyllä aina aikuinen määrää olipa vanhempi tai muuten vaan tilapäinen kaitsija.
mutta tahtoo tulla meille edelleen. Olet toiminut aivan oikein ja jos lapsi ei tule teille, niin sille ei voi mitään.
Lasten pitää sitten tavata ulkona tai tämän kaverin luona.
Meidän pojkan kaveri on 6v. ja tosi uhmakas. Tämä kaveri on ihan kiva poika, mutta ajoittain tosi tökerö ja uhmakas.