Milloin lapsen ensimmäinen hammaslääkäri?
Tai milloin ylipäätään joku kurkkaa niitä hampaita ensimmäisen kerran? Poika jo 1,5v eikä kukaan ammattilainen ole vielä katsonut suuhun :O Onko aivan normi käytäntö???
Kommentit (13)
sinun olisi itse pitänyt varata aika hammaslääkärille! Aika riippuu kaupungista - me olemme asuneet kahdella paikkakunnalla, joista toisessa ensimmäinen tarkastus oli 1-vuotiaana ja toisessa 8kk. Kysyhän asiaa neuvolasta :)
on tarkastus 1 v iässä, ja se pitää varata ite. Ei olisi mun mielestä iso vaiva sanoa neuvolassa, että olethan muistanut / tietoinen asiasta.
Vaan nykyään ei neuvolassa juurikaan mitään neuvota, se on vaan se paino, pituus ja heijasteet. Kiitos käynnistä ja hei.
Ei minulle ole puhuttu mitään asiasta! N.6kk:n ikäisenä oli hammahygienistin "ryhmävastaanotto", jossa täti kertoi asioita, mutta ei katsonut kenenkään suuhun. Kyllä nyt alkaa ärsyttää!!! Oulussa asutaan.
ap
Edellisessä asuinpaikassa aika piti varata itse, kun lapsi on noin 8kk
Täällä kutsutaan automaattisesti tarkastukseen ja eka kutsu tulee vasta kun lapsi on 1,5v
Tuo ryhmävastaanotto on mahdollisesti ollut se ensimmäinen hammaslääkärikäynti! Ei se 8kk tarkastus ainakaan meillä sen kummempi ollut vaikka muita "potilaita" ei ollutkaan samaan aikaan... saatiin hammasharja ja ohjeet hampaista huolehtimiseen :)
Ei minulle ole puhuttu mitään asiasta! N.6kk:n ikäisenä oli hammahygienistin "ryhmävastaanotto", jossa täti kertoi asioita, mutta ei katsonut kenenkään suuhun. Kyllä nyt alkaa ärsyttää!!! Oulussa asutaan.
ap
ja joskus on neuvolantäti asiasta maininnut ja näyttänyt numeron mihin kuuluu soittaa...
missä muutkin tärkeät puhelinnumerot (neuvola, terveyskeskus, hammaslääkäri)
Milloin lapsen ensimmäinen hammaslääkäri?
Ma, ti, ke, to tai pe.
Ilmoitustaululla on lappu asiasta, mutta jos ei ilmoitustaulua lue, niin on autuaan tietämätön koko asiasta. Ainakin jos käy samalla th:lla mun kanssa :/
Ja se aika olisi hyvä varata n. 10-11kk ikäisenä 1v.-tarkastukseen...