Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kellään teistä American express-korttia? Jos on, niin miksi?

Vierailija
30.09.2010 |

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Platina-Amexin Concierge-palvelu hoitaa matka ja -lippuvaraukset melkoisen kätevästi.

Monen vuoden kokemus ja tyytyväisiä ollaan.

Vierailija
22/58 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan molemmat korteillamme aina, kun se kelpaa, joten bonuksia kertyy ihan mukavasti. Bonuksilla on hankittu sitten lentolippuja.

Amexia käyttäessä kulutusta pystyy seuraamaan aivan helposti Amexin jäsensivuilta, sieltä näkee koko ajan ajantasaisen tilanteen siitä, paljonko korttia on käytetty ja missä. Tämä siis vinkiksi sille, joka pohti sitä, että pankkikortilla maksaessaan on tottunut siihen, että tietää, paljonko tilillä on vielä rahaa. Epätietoisuudessa ei siis tarvitse maksuaikakortinkaan kanssa elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kaikkialla maailmassa riittänyt Mastercard. Jos se ei ole kelvannut, eivät ole käyneet muutkaan kortit.

Olen käynyt Masterini kanssa noin 50 maassa.

Vierailija
24/58 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kokeilla tuota Amex Goldia, nyt saa vuoden ilmaiseksi + Priority pass lounge kortin ja 10000 pistettä.

Kun ottaa kortin kaverin suosittelemana. https://www316.americanexpress.com/iFormsSecure/un/iforms.do?cuid=mgm_fi_FI&evtsrc=link&evttype=0&inav=fi_cards_pc_mgm

Jos suosittelijaa ei löydy lähipiiristä, minulta voi pyytää suositusta. Sähköpostiosoitteeni: matkailija12@luukku.com

Vierailija
25/58 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös amex. Ollut jo yli 10 vuotta. Vaikka siinä on vuosimaksu niin se on vaan niin ylivertainen kortti. Maksan sillä aina ruokaostokset. Pisteitä kertyy jo niillä mukavaan tahtiin. Matkat maksan myös amexilla. Minulla on ihan perusvihreä kortti. Pitääkin tutustua mitä lisäetuja kultakortti toisi mukanaan.

Minulla on myös mastercard. Noilla kahdella kortilla pärjää matkoilla loistavasti.

Vierailija
26/58 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

firman amex

Vierailija
27/58 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ero vihreään korttiin on Priority pass, myös matkavakuutus on hieman kattavampi Goldissa.

Mutta pisteitä kertyy nykyään samaan tahtiin 1MR piste/€.

Green cardista on myös suosittele kaverille kampanja, mutta kannattaa kokeilla ensin tuota Goldia, kun saa vuodeksi ilmaiseksi.

Vierailija
28/58 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan kokeilla, koska kortin saa vuodeksi ilmaiseksi.

Kaverin suosittelemana saa lisäksi 10000 pistettä(arvo 50-150€ käytöstä riippuen)

Jos suosittelijaa ei löydy lähipiiristä, minulta voi pyytää suositusta. Sähköpostiosoitteeni: matkailija12@luukku.com

Vierailija
29/58 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amexin pisteitä voi käyttää nykyään suoraan laskulla. 10000 pistettä vastaa 50€, jonka voi siis vähentää loppusummasta.

Suosittele kaverilla kampanja, jossa saa 10000 extrapistettä loppuu 31.12.16. Minulta saa vielä suosituksia, jos tarvitsee. Matkailija12@luukku.com

Vierailija
30/58 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amex ja Diners on olleet itselleni todella suuria pettymyksiä. Juuri siksi että maksaisivat kauppiaille liikaa.

Visa käy käytännössä kaikkialla ja on halvempi. Master käy myös monissa paikoissa.

Vierailija
31/58 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/58 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa amexista.Secei ole luottokortti vaan maksuaika kortti.Olen myös todellakin todennut,että se ei käy minulle tärkeissä paikoissa.Ennenkuin alan kierrellä kaupoissa tms,kysyn AAInA ensin käykö amex.Tosi monissa ei käy ja poikkeuksetta ei pienimmissä liikkeissä,koska kallis liikkeille pitää.Aivan paska kortti!

Vierailija
33/58 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on noloa hankkia Amex vaan statuksen takia, jos esim. asuu kerrostalossa vuokralla.

Jos on varaa vinguttaa korttia 100.000,00 - 300.000,00 euron edestä vuodessa niin silloin varmaan noita etuja kertyy, muuten ei tule mitään hyötyä.

Vierailija
34/58 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on noloa hankkia Amex vaan statuksen takia, jos esim. asuu kerrostalossa vuokralla.

Jos on varaa vinguttaa korttia 100.000,00 - 300.000,00 euron edestä vuodessa niin silloin varmaan noita etuja kertyy, muuten ei tule mitään hyötyä.

Joku raja nyt karrikoinnillakin. 45k vuosikulutuksella pisteitä kertyy kahdessa vuodessa riittävästi kahden hengen bisnesluokan lentoihin Kuopiosta Dubaihin ja takaisin. Tällä hetkellä lennot näyttäisivät kustantavan rahalla maksettuna 3430 euroa, joten kahden vuoden vuosimaksuilla (2x720e) säästöä tulee noin pari tonnia.

Amexin pitäminen on järkevää vain siis siinä tapauksessa, että Dubaissa tahtoo käydä. Vuosimaksuilla lentolippujen säästöohjelmaksi muodostuu 60e/kk, kun rahalla maksettuna pitäisi ko. reissuun säästää kuukaudessa vajaa 143e.

Vierailija
35/58 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on monta paikkaa jossa ei Visa/Mastercard käy mutta Amex käy. Ja toisinpäin.

Siksi.

Lähinnä toisinpäin. Maailmassa ei ole montaakaan paikkaa jossa Visa tai MC ei kävisi mutta Amex käy. Itse en keksi kuin American Expressin pääkonttorin kanttiinin. 

Vierailija
36/58 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Amex koska:

Siinä on hyvät vakuutukset

Ei tarvitse maksaa korkoja (puhun nyt siis perinteisestä charge cardista, en luottokoritsta) 

Erinomainen palvelu

Ei huolta luottorajoista

Pisteitä kertyy kivasti ja niitä voi käyttää kaikenlaiseen mukavaa kuten vuokrata auto lomamatkalla, upgreidata lennot bisnekseen, ostetta joululahjat tai vaikka maksettaa hotelli viikonlopuksi. 

Vierailija
37/58 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on monta paikkaa jossa ei Visa/Mastercard käy mutta Amex käy. Ja toisinpäin.

Siksi.

Lähinnä toisinpäin. Maailmassa ei ole montaakaan paikkaa jossa Visa tai MC ei kävisi mutta Amex käy. Itse en keksi kuin American Expressin pääkonttorin kanttiinin. 

Lukumäärällisesti paikkoja kyllä löytyy, missä Amex ei käy. Eri asia sitten on, tuleeko niissä kaikissa käytyä. Taloutemme noin 3000 euron kuukausimenoista joutuu noin satasen maksamaan Visalla. Suurin osa ostoksista tulee tehtyä kuitenkin S- ja K-ryhmän marketeista ja tavarataloista ja Nesteen bensa-asemilta. Jälleen kerran; Amexin pitämisen kannattavuus riippuu täysin omasta kulutusprofiilista ja matkailumieltymyksistä, eikä sen vuoksi ole mielekästä esittää universaaleja totuuksia onko ko. kortti sinänsä suolaisine vuosimaksuineen kannattava vai ei.

Vierailija
38/58 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amexilla taas vaihetteksi suosittele kaverille kampanja jossa saa 12500 pistettä kun ottaa kortin.

Lisätietoja täällä:

https://www.americanexpress.com/fi-fi/suosittele/invitation/?memberGets…

Vierailija
39/58 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi musta kortti on aika tehokas, varsinkin ulkomailla. Olen päässyt paikkoihin ja tavannut staroja, joista unelmoit.

Vierailija
40/58 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Amex avaa ovet joka paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme