2-vuotiaan äiti ihan hakoteillä OV
Lapsi on 90cm pitkä ja painaa 16,3kg. Tutti ja tuttipullo on käytössä. Tuttipullosta lapsi juo iltavellinsä sängyssään ja nukahtaa niin hyvin.
Hammaslääkärissäkin hän oli pari viikkoa sitten ja reiän alkuja oli monta ja paljon plakkia. Hammaslääkärissä tuli sanomista tutista ja reiän aluista, mutta äiti puolustautui sillä, ettei lapsi osaa vielä pestä hampaitaan, koska on vasta 2-vuotias. Lisäksi hän sanoi että lapsi syö paljon karkkia ja muita herkkuja. Siksi siis hampaat siinä kunnossa.
Neuvolassa äiti oli sanonut ettei lapsi halua enää nukkua päiväunia ja kiukuttelee siksi kaikki illat. Lapsi ei myöskään peseydy, koska ei halua. Ulkona ei käy koskaan, kun lapsi ei tykkää pukemisesta. Ruokailun jälkeen ei pyyhitä naamaa, koska lapsi ei halua. Lasta ei ikinä kielletä/komenneta, yksikin kerta rämppäsi sähköjohtoa pistorasiaan ja pois varmaan sata kertaa, eikä äiti kieltänyt edes... Ja näitä olisi vaikka kuinka paljon lisää!
Mitä ihmettä!? Tottakai vanhempien pitää pestä pienten lasten hampaat. Eikä lapsi syö herkkuja, jos niitä ei annata. Pesulla on käytävä, tykkäsi siitä tai ei ja ulos mennään kun äiti/isä niin päättää. Mistä tuollaisia tossu vanhempia oikein sikiää??? Puhun nyt siis tutustani... Sääliksi käy tuota lasta! :(
Kommentit (22)
Tuosta pitää tehdä lastensuojeluilmoitus. Luulen, että äiti on sen verran vajaaälyinen, ehkäpä henkisesti kehitysvammainen, että ei pysty huolehtimaan lapsesta.Ulkopuolisten aikuisten pitäisi nyt puuttua asiaan. Lapsi kärsii todella paljon.
hammaslääkäriltä nyt alkuunsa! Esim. mulla ei ole sitä bakteeria, mutta silti on reikiä syömishäiriön jäljiltä. Tutulla miehellä hampaat täynnä reikiä, koska on ex-nisti. Kaverin muksulla, koska oli tiukka ylähuuli+ tuttipullosta mehua yli 2-vuotiaaksi, hampaat ienrajasta jäi aina pesemättä REIKIÄ täynnä, eikä sitä bakteeria.
Lisäksi sen bakteerin tarttuminen/aktivoituminen on aika sattumanvaraista, isälläni mitä todennäköisimmin on se, ja veljelläni, molemmilla todella huonot hampaat.
Mulla sen sijaan on äitini kanssa samanlaiset hampaat, valkoinen hammasluu, ja vahvat hampaat, joihin olen saanut reikiä tosiaan ainaostaan tuolla todella hampaita tuhoavalla elämällä.