Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten tehdään talokaupat suoraan myyjältä ostajalle?

Vierailija
30.09.2010 |

Onko kenelläkään kokemusta? Olemme ostamassa vanhaa remonttikuntoista taloa sukulaisilta ilman mitään välittäjiä. Miten homma käytännössä menee? Mitä papereita tarvitsee kaupantekoon ja mistä niitä kauppakirjoja saa?

Kukaan ei viitsi tehdä kaupan eteen mitään ja mua ärsyttää tämä toisten saamattomuus. Pankille ei kukaan halua maksaa jotain 500e että hoitavat kaupan vaikka se tuntuisi nyt viisaimmalta koska kaikki osapuolet ovat tietämättömiä asioista.

Auttakaa mua! Netistä olen saanut selville jotain asioita mutta en vieläkään ole saanut muodostettua kokonaiskuvaa kaupoista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta? Olemme ostamassa vanhaa remonttikuntoista taloa sukulaisilta ilman mitään välittäjiä. Miten homma käytännössä menee? Mitä papereita tarvitsee kaupantekoon ja mistä niitä kauppakirjoja saa? Kukaan ei viitsi tehdä kaupan eteen mitään ja mua ärsyttää tämä toisten saamattomuus. Pankille ei kukaan halua maksaa jotain 500e että hoitavat kaupan vaikka se tuntuisi nyt viisaimmalta koska kaikki osapuolet ovat tietämättömiä asioista. Auttakaa mua! Netistä olen saanut selville jotain asioita mutta en vieläkään ole saanut muodostettua kokonaiskuvaa kaupoista.

Jos se tuntuu viisaimmalta, niin maksa se 500e. Ei kauppoja voi tehdä, ilman asianmukaisia sopimusasiakirjoja ja liiteasiakirjoja.

Vierailija
2/5 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä löytyy esim. maistraateista. Kaupanvahvistajalle pitää maksa pieni palkkio kaupan vahvistamisesta. Hän ei kuitenkaan kirjoita kauppakirjaa, vaan se teidän pitää saada aikaiseksi jotenkin muuten. Suosittelen kyllä kovasti pankin lakipalvelun käyttämistä, jos kukaan teistä ei tiedä, miten asiassa toimitaan.

Kun kauppa on tehty, teidän pitää maksaa varainsiirtovero ja hakea kiinteistöön lainhuuto. Tämä on tosi tärkeää, koska vasta lainhuudon hakemisen jälkeen teillä on täydelliset talon omistajan oikeudet. Jos tarvitsette kiinteistön ostoon lainaa, pitää teidän hakea kiinnityksiä (panttikirjoja), jotka toimivat lainan vakuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille pankissa sanottiin, että asunto-osakkeen voi hyvin ostaa/myydä ilman välittäjää, siinä ei ole mitään vinkuroita, mutta kiinteistökaupoissa tarvitaan ammatti-ihminen. 500 e on talokaupoissa häviävän pieni summa.

Vierailija
4/5 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normivälityspalkkioihin. Kyllä ainakin ostajan pankki todnäk huolehtii siitä, että asiat menee oikein. Itse ole tehntyt kauppakirjan itse, kun ostin kerrostalo osakkeen suoraan myyjältä. Siinä ei ollut ongelmaa, mutta talokauppoja en ilman jotain asiantuntevaa tahoa tekisi.

Vierailija
5/5 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sukulaisiltakaan ei voi edes remonttikuntoisena ostaa asuntoa ihan nimelliseen hintaan ilman veroseuraamuksia. Jos verottaja katsoo kiinteistön (eli tontin + talon ym rakennusten) arvon olevan merkittävästi suurempi kuin mitä olette maksaneet, joudutte maksamaan verot sen arvioidun todellisen hinnan mukaan.