Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fridan siskolle nimeksi...

Vierailija
30.09.2010 |

... Venla, Vendla, Stella, Elsa, Tilda, Saga, Ebba vai Ingrid? Vai jokin muu, mikä? Ei F-nimiä, nimen ruotsalaisuus okej. :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista Selma on meistä hieno. Agnetha ei sinänsä ole edes vitsikäs, voisin tykätä nimestä Agnes, mutta mies taas ei.

Tilanne siis:

Venla 1

Tilda 2

Saga 1

Vendla 1

Ingrid 3

Ebba 1

Stella 1

Elsa 2

Ingrid, Elsa ja Tilda saavat näköjään eniten kannatusta. :)

Miehen suosikki ois myös Zelda, mutta vaikea yhdistää sitä muihin nimiin...

Vierailija
2/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Venla, Vendla, Stella, Elsa, Tilda, Saga, Ebba vai Ingrid? Vai jokin muu, mikä? Ei F-nimiä, nimen ruotsalaisuus okej. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista Selma on meistä hieno. Agnetha ei sinänsä ole edes vitsikäs, voisin tykätä nimestä Agnes, mutta mies taas ei. Tilanne siis: Venla 1 Tilda 2 Saga 1 Vendla 1 Ingrid 3 Ebba 1 Stella 1 Elsa 2 Ingrid, Elsa ja Tilda saavat näköjään eniten kannatusta. :) Miehen suosikki ois myös Zelda, mutta vaikea yhdistää sitä muihin nimiin...

Zeldaa siitä lapsesta tehkö, siitä tulee vaan ne Zelda-tietokonepelit mieleen, joita on lapsena paljon pelattu.

Vierailija
4/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agneta. Hedvig. Solveig-

Vierailija
5/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urda olisi myös kiva.

Vierailija
6/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingrid on niiiiiiiin ihana. Samoin kaikki ruåttalaiset nimet. Harmittaa vaan olla supisuomalainen, kun ei kaikkia ihania ruotsinimiä voi käyttää.

Vierailija
7/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga, Gertrud, Greta, Gaia, Sofia, Ingrid.

Vierailija
8/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) anteeks, surkea "vitsi", mutt ei voi mittää :)

Ella?

Vierailija
9/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika

Vierailija
10/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erika

Vierailija
11/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venla kuulostaa jotenkin laimealta kun toinen on Frida.

Vierailija
12/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä saan joskus lapsen (ja siis tytön) - pitäkää peukkuja - yks vahvoista nimiehdokkaista on Frida, tosin kirjoitettuna Frieda, jotta viittaa selkeämmin saksan sanaan Friede.

On tosi hassua, olen inhonnut aina f-nimiä, koska suu menee niitä lausuttaessa rumaan asentoon, mutta kun selasin jokin aika sitten etunimikirjaa, tuli tuo nimi vastaan, ja aiheutti uskomattoman tunnereaktion. EN tiedä miksi, ensimmäinen henkilö, joka tuosta nimestä tuli mieleen, oli Saatana saapuu Moskovaan -kirjan Frieda, ja jokainen kirjan lukenut muistaa hänen kohtalonsa. No, silti. Selittämätön juttu.

Soro Ap, musta ei ole apua, sen vain sanon, että ihanan nimen olet valinnut!

Vierailija
13/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Venlat ja Stellat kuulostaa tosi laimeilta. Ingrid sen sijaan on ihana ja sopii oikein hyvin! Ebbakin on kiva.

Entäs Astrid?

Esther

Edith

Erin

Hedda

Beata

Rebekka

Vierailija
14/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä oikein pidä siitä, mutta makuasioitahan nuo on.

Olen se Erikaa ehdottanut, minusta se on kaunis nimi ja luontuisi hyvin Fridan kanssa.

Vierailija
15/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabel, Adelie - ihan hienoja, mutta eivät jotenkin meidän

Erika - tavallaan sopii Fridan kanssa, mutta ei meidän mieleen kuitenkaan

Edith - minusta aivan ihana, mutta miehen mielestä on kuulemma liian lähellä sanaa 'edit'. ("Seuraavaksi sitten kaksoset Copy ja Paste?") Höh!

Saatana saapuu Moskovaan - olen lukenut, mutta en muista ollenkaan Friedan kohtaloa... en muista oikeastaan juuri mitään koko kirjasta. :O

Astrid kelpaisi miehelle, itse en ole ihan varma. Esther, Erin, Rebekka, Beata ei. Heddaa ehdotin, mutta mies ei kuulemma pidä He-alkuisista nimistä.

Minunkin mielestäni Stella on vähän laimea ja liian uusi ehkä. Venla, Ebba ja Ingrid sentään ovat vanhoja kuten Fridakin.

Vierailija
16/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksikin muuta perhettä joissa myös Frida ja Stella, sekä sitten myös muita lapsia. Muiden tuttujen Fridojen siskot ovat nimiltään Freja, Greta, Ronja ja Ebba. Veljissä löytyy Emil.

Mun mielestä Stella sopii Fridan kanssa parhaiten :)

Vierailija
17/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotukseni Fridan pikkusiskolle

Sandra

Gemma

Emma

Astrid

Anna

Vierailija
18/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsa on kans aivan ihana ja oli meilläkin harkinnassa. Yhtä "lälly" tosin kuin Stella.

Mutta ei nimi naista pahenna jollei nainen nimeä, meidän Stella ainakin on ihan tulta ja tappuraa ;-) eikä lälly ollenkaan.

Vierailija
19/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Karla.

Vierailija
20/24 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat mun mielestä kivoimmat vaihtoehdot. Musta olis kiva että toisenkin nimessä olis joku vahva erikoisempi konsonantti, Fridassa kun on toi d.