Fridan siskolle nimeksi...
... Venla, Vendla, Stella, Elsa, Tilda, Saga, Ebba vai Ingrid? Vai jokin muu, mikä? Ei F-nimiä, nimen ruotsalaisuus okej. :)
Kommentit (24)
... Venla, Vendla, Stella, Elsa, Tilda, Saga, Ebba vai Ingrid? Vai jokin muu, mikä? Ei F-nimiä, nimen ruotsalaisuus okej. :)
Uusista Selma on meistä hieno. Agnetha ei sinänsä ole edes vitsikäs, voisin tykätä nimestä Agnes, mutta mies taas ei. Tilanne siis: Venla 1 Tilda 2 Saga 1 Vendla 1 Ingrid 3 Ebba 1 Stella 1 Elsa 2 Ingrid, Elsa ja Tilda saavat näköjään eniten kannatusta. :) Miehen suosikki ois myös Zelda, mutta vaikea yhdistää sitä muihin nimiin...
Zeldaa siitä lapsesta tehkö, siitä tulee vaan ne Zelda-tietokonepelit mieleen, joita on lapsena paljon pelattu.
Ingrid on niiiiiiiin ihana. Samoin kaikki ruåttalaiset nimet. Harmittaa vaan olla supisuomalainen, kun ei kaikkia ihania ruotsinimiä voi käyttää.
Helga, Gertrud, Greta, Gaia, Sofia, Ingrid.
:) anteeks, surkea "vitsi", mutt ei voi mittää :)
Ella?
Venla kuulostaa jotenkin laimealta kun toinen on Frida.
Jos mä saan joskus lapsen (ja siis tytön) - pitäkää peukkuja - yks vahvoista nimiehdokkaista on Frida, tosin kirjoitettuna Frieda, jotta viittaa selkeämmin saksan sanaan Friede.
On tosi hassua, olen inhonnut aina f-nimiä, koska suu menee niitä lausuttaessa rumaan asentoon, mutta kun selasin jokin aika sitten etunimikirjaa, tuli tuo nimi vastaan, ja aiheutti uskomattoman tunnereaktion. EN tiedä miksi, ensimmäinen henkilö, joka tuosta nimestä tuli mieleen, oli Saatana saapuu Moskovaan -kirjan Frieda, ja jokainen kirjan lukenut muistaa hänen kohtalonsa. No, silti. Selittämätön juttu.
Soro Ap, musta ei ole apua, sen vain sanon, että ihanan nimen olet valinnut!
että Venlat ja Stellat kuulostaa tosi laimeilta. Ingrid sen sijaan on ihana ja sopii oikein hyvin! Ebbakin on kiva.
Entäs Astrid?
Esther
Edith
Erin
Hedda
Beata
Rebekka
Minä en kyllä oikein pidä siitä, mutta makuasioitahan nuo on.
Olen se Erikaa ehdottanut, minusta se on kaunis nimi ja luontuisi hyvin Fridan kanssa.
Isabel, Adelie - ihan hienoja, mutta eivät jotenkin meidän
Erika - tavallaan sopii Fridan kanssa, mutta ei meidän mieleen kuitenkaan
Edith - minusta aivan ihana, mutta miehen mielestä on kuulemma liian lähellä sanaa 'edit'. ("Seuraavaksi sitten kaksoset Copy ja Paste?") Höh!
Saatana saapuu Moskovaan - olen lukenut, mutta en muista ollenkaan Friedan kohtaloa... en muista oikeastaan juuri mitään koko kirjasta. :O
Astrid kelpaisi miehelle, itse en ole ihan varma. Esther, Erin, Rebekka, Beata ei. Heddaa ehdotin, mutta mies ei kuulemma pidä He-alkuisista nimistä.
Minunkin mielestäni Stella on vähän laimea ja liian uusi ehkä. Venla, Ebba ja Ingrid sentään ovat vanhoja kuten Fridakin.
Tiedän kaksikin muuta perhettä joissa myös Frida ja Stella, sekä sitten myös muita lapsia. Muiden tuttujen Fridojen siskot ovat nimiltään Freja, Greta, Ronja ja Ebba. Veljissä löytyy Emil.
Mun mielestä Stella sopii Fridan kanssa parhaiten :)
Ehdotukseni Fridan pikkusiskolle
Sandra
Gemma
Emma
Astrid
Anna
Elsa on kans aivan ihana ja oli meilläkin harkinnassa. Yhtä "lälly" tosin kuin Stella.
Mutta ei nimi naista pahenna jollei nainen nimeä, meidän Stella ainakin on ihan tulta ja tappuraa ;-) eikä lälly ollenkaan.
olivat mun mielestä kivoimmat vaihtoehdot. Musta olis kiva että toisenkin nimessä olis joku vahva erikoisempi konsonantti, Fridassa kun on toi d.
Uusista Selma on meistä hieno. Agnetha ei sinänsä ole edes vitsikäs, voisin tykätä nimestä Agnes, mutta mies taas ei.
Tilanne siis:
Venla 1
Tilda 2
Saga 1
Vendla 1
Ingrid 3
Ebba 1
Stella 1
Elsa 2
Ingrid, Elsa ja Tilda saavat näköjään eniten kannatusta. :)
Miehen suosikki ois myös Zelda, mutta vaikea yhdistää sitä muihin nimiin...