Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos koulusi opettaja levittäisi sinusta

Vierailija
30.09.2010 |

loukkaavia, paikkaansa pitämättömiä juttuja?

EroaisitkO?

Menisitkö opettajan juttusille?

Yrittäisitkö selittää opiskelija kavereillesi ettei juttu ole totta?

Sellaisessa ilmapiirissä on kiusallista olla.

Toiset ei enää katos kohti, toiset säälii, toiset naureskelee. Suhtautumista on monenlaista.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos opettajasi taustaa käydään selvittämään, hän ei ole ensimmäistä kertaa asialla.

Pidä sinä huoli ettei vahingoita enää muita omassa koulussasi.

On varmasti laskenut sen varaan, ettet puhu tai uskalla puhua asiasta eteenpäin.

Vierailija
22/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opettajilla on ehdoton vaitiolovelvollisuus. Opetan itse aikuisia, ja en voi esim. kertoa, jos joku pienryhmäläinen on sairastunut ja ilmoittanut olevansa flunssassa. Siis muut voivat todeta jonkun olevan pois, mutta en saa kommentoida mitenkään. Mistään yksityisasiasta ei voi puhua muiden kuullen ja oppilasta ei pahemmin kannata mainita, ellei hän itse ole paikalla. Oppilailla on suuri oikeusturva, mikä mielestäni on ihan oikein ja sitä tulee kaikkien opettajien noudattaa. Eli ap, kissa pöydälle rehtorin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan on puututtava, tavalla tai toisella.

Tekijää ei saa päästää kuin koira veräjästä.

Miten toimia, se onkin sitten jo pulmallisempaa.

Esimieheen, liittoon yhteyttä. Siellä ainakin osaavat antaa neuvoja.

Tsemppiä kaikille kaltoin kohdelluille, periksi ei anneta!

Vierailija
24/39 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin koulun ulkopuoliseen tahoon, koska myös rehtori on opettajan työkaveri eli todennäköisesti ajaa hänen asiaansa.

Näin se vain menee.

Lienee hyvää mainosta koululle kun kerrot

miten siellä puututaan epäkohtiin ja opettajien epäammattimaiseen käytökseen.

Vierailija
25/39 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te ihmiset ette pidä puolianne tällaisissa tapauksissa, vaan alistutte kaikkeen p*skaan mitä niskaan syydetään?? Ensin varmaan kannattaisi ottaa yhteyttä rehtoriin, hän on kuitenkin sen opettajan esimies ja hänen tehtäviinsä kuuluu tällaisten asioiden selvittely. Jos ei tämä tuota tulosta, niin sitten pitää miettiä jotain ulkopuolisia tahoja, jotka pystyvät puuttumaan tilanteeseen.

Olen itse ollut vähän vastaavanlaisessa työpaikkakiusaamistilanteessa se kiusattu. Suutuin ja nostin asiasta niin kovan metelin työpaikalla, että juttu selvitettin esimiehen toimesta perinpohjin. (En halua kertoa tapausta tarkemmin, koska en halua että minut tunnistetaan.)

Vierailija
26/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luovuttamista! Pää pystyssä kouluun.

Jos ystävyyssuhteita jo syntynyt, kerrot niinkuin asia on.

Mikä oli opettajasi motiivi kertoa juoruja?

Tuo on kiusaamista ja siihen pitää puuttua.

Onko kyse aikuiskoulutuksesta vai nuorten koulu? Tosin sillä ei niin suurta merkitystä.

Vierailija
27/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
28/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekee näin? Kiusantekoa, kosto, oman aseman pönkitys?

Vierailija
29/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs oikeen rajuksi menisi niin varmaan menisin rehtorin juttusille ja pyytäisin tuon opettajan mukaan. Ei voi ihan terve tyyppi olla jos huvikseen huhuilee. Ehkä et ole ainut jota hän kiusaa. Tuomalla asian esiin saatat auttaa muitakin.

Kuulostaa kyllä tosi epämääräiseltä jutulta. Olisi kiva kuulla lisää.

Vierailija
30/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko asia niin kuin luulet sen olevan?

Jos opettaja kertoi asian kaikkien kuullen, itse laittaisin hänet vastaamaan asiaan kaikkien kuullen.

Vierailija
31/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa ilmapiiriin, toisten suhtautumiseen.

Vierailija
32/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden pojan olevan homo! Vain sen takia koska pojan isä oli sanonut hänelle joskun jotain poikkipuolista.

Poika ei todellakaan ole homo. Ei näytä siltä, eikä sitä ole, mutta monet jotka ei sitä tuntenut, uskoi jutun.

Vierailija
33/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaa. Eikö opettaja ole sitä oppilaalle?

Esimies voi kiusata alaistaan.

Luulee ehkä olevansa "turvassa" asemansa/vallan vuoksi.

Harva alkaa ajaa asiaansa ja pistää hanttiin, tyytyy vain hiljaa osaansa ja kärsii.

Siksi minun neuvoni on, selvitä asia ja tee tiettäväksi että sinua ei näin kohdella.

Vierailija
34/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sitä tapahtuukaan aikuisten työpaikoilla, opiskelussa, harrastustoiminnassa?

Kuinka paljon itsemurhia asian vuoksi vuosittain tehdään?

Toiset muuttaa tai vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
35/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juoruakkoja.

En todellakaan halua vähätellä ongelmaasi, sitä paremmin tuntematta.

Omakohtaisia kokemuksia on perhepäivähoitajan työstä, kun eräs nimeltä mainitsematon henkilö levitti huhua, että olen pedofiili.

Suurin osa vanhemmista ottikin lapsensa pois hoidosta, vain yksi jäi. Hän ei uskonut asiaa ja tavllaan otti riskin.

Ja kaikki vain pelkän juorun ja kuulopuheen vuoksi. Menetin työni, osan ystävistä eli tiedän mistä puhun.

Vielä 5 vuodenkin jälkeen tunnen katseet selässäni ja tiettyjen henkilöiden supatukset.

Minun ja perheeni on kuitenkin jatkettava elämääni ja teen sen niin hyvin kuin pystyn.

Uskomatonta millainen vaikutus juorulla on. Useinkaan juoruajia ei kiinnosta pätkääkään, onko asia totta vai ei. Miksi minäkään välittäisin heidän mielipiteistä.

Vierailija
36/39 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet meidän luottamat ja äänestämät kansanedustajat ja ministerit ostavat maksullista seksiä.

Heillä on siihen varaa. Ehkä "ostavat" myös naisen hiljaiseksi. Ja kuka uskoo maksullisen naisen juttuja verrattuna arvostettuun ministeriin.

Pointtini on että rahalla ja vallalla on suuri merkitys. He tuntevat etä voivat "tehdä mitä vain".

Pitäneekö puheet monista julkisuuden henkilöistä paikkansa? -tuskin, mutta silti kansa ostaa keltaisen lehdistön kohuotsikoin varustamia lehtiä ja joka puskassa kyttää paparazzit.

Vierailija
37/39 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös ottaa yhteyttä henkilöstöpäällikköön tai rehtoriin. Hän osaa ainakin ohjata sinut oikean henkilön puheille.

Pääasia on että et anna asian olla, oman itsesi takia. Voimia sinulle. Älä luovu unelmastasi tuollaisen takia.

Vierailija
38/39 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni perätönjuoruilu ei kuulu mihinkään kouluasteelle.

Meillä tilanne oli tällainen. Asuin kaverini kanssa kimpassa ja alaikäinen serkkuni oli meillä paljon yksin ja kaveriensa kanssa. Kyllillä korviimme kantautui että osatisimme alaikäisille viinaa. Perusteluna oli, miksi niitä muuten meillä niin paljon kulkisi. Me molemmat aikuiset olimme sellaisissa töissä jossa tällaisia juttuja ei vain taputeltaisi menemään.

Kysyimme tältä juorun tuojalta keneltä hän on asian kuullut, ei voinut sanoa. Me kävimme poliisin juttusilla, emme vaatineet mitään varsinaista rangaistusta, mutta ilmoituksen tahdoimme menevän juorun levittäjälle. Juoru loppui siihen. Tosin ei tämä juorun välittäjä enää sano minulle heitäkään..taisi itse olla syyllinen.

Vierailija
39/39 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juoruakkoja. En todellakaan halua vähätellä ongelmaasi, sitä paremmin tuntematta. Omakohtaisia kokemuksia on perhepäivähoitajan työstä, kun eräs nimeltä mainitsematon henkilö levitti huhua, että olen pedofiili. Suurin osa vanhemmista ottikin lapsensa pois hoidosta, vain yksi jäi. Hän ei uskonut asiaa ja tavllaan otti riskin. Ja kaikki vain pelkän juorun ja kuulopuheen vuoksi. Menetin työni, osan ystävistä eli tiedän mistä puhun. Vielä 5 vuodenkin jälkeen tunnen katseet selässäni ja tiettyjen henkilöiden supatukset. Minun ja perheeni on kuitenkin jatkettava elämääni ja teen sen niin hyvin kuin pystyn. Uskomatonta millainen vaikutus juorulla on. Useinkaan juoruajia ei kiinnosta pätkääkään, onko asia totta vai ei. Miksi minäkään välittäisin heidän mielipiteistä.

oisit nostanut kunnon äläkän!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi