Mies ihastunut vakavasti toiseen - jos puhun asiasta perinpohjin - poistaako se ihastuksen?
Tiedän, että mieheni on ihastunut. En voi hänen tunteisiinsa vaikuttaa. Mutta voiko asian puhua auki, jotta ihastus helpottaisi?
Kommentit (40)
mutta huumorilla.
Tietysti ratkaisu riippuu tilanteesta. Mitä tarkoittaa, että olet nähnyt ihastuksen omin silmin? Onko se ollut pilke silmäkulmassa vai halailua ja suutelemista? Sekin ratkaisee paljon.
Jos olet nähnyt sen ilmeistä, niin koettaisin lähestyä asiaa kepeästi tyyliin, taidat olla ihastunut nykyiseen työkaveriisi, kun katsoit häntä niin rakastuneesti.
Jos olisin tavannut miehen itse teossa, kysyisin, että mitäs tämä nyt merkitsee.
Toisaalta, minä olen kai meidän suhteessa se, jolla ihastukset tulevat ja menevät. En voi sille mitään, että niitä tulee, mutta vakavia ne eivät ole ainakaan mulla koskaan olleet, eli en ole "tehnyt" mitään. Mies ei ole niitä ottanut puheeksi, vaikka on ehkä tiennyt niistä. Vaikea sanoa, miten reagoisin, jos hän alkaisi puhua niistä. Varmaan siitä tulisi vakava keskustelu.
Näissä tapauksissa kannattaa varoa, ettei tuo esiin mustasukkaisuutta, vaan pysyy asiallisena. Järjetön mustasukkaisuus pahentaa asiaa.
pysyä erossa mustasukkaisuudesta.
Olemme juhlineet illan yhdessä. Mitään ei ole tapahtunut, mutta mies jotenkin kiehnäsi vieressä ja hakeutui seuraan.
ap
on muuttanut mieheni maailmankuvaa. Mieheni ajattelee asioista - kaikesta - eri lailla kuin ennen. Suuri muutos. Ja kun näin tämän naisen, niin tajusin, mistä nämä vaikutteet ovat tulleet. Tällä naisella on suuri vaikutusvalta mieheeni. Vaikka kyse ei olisi varsinaisesta ihastuksesta. ap
niin antaisin olla. Panostaisin ennemminkin parisuhteen paikkaamiseen. Älä nyt vain pilaa yhteistä viikoloppuanne sillä että haluat puhua perinpohjin ihastuksesta, jota miehesi ei välttämättä edes tiedosta.
Entä jos miehesi ei ole ihastunut vaan on jutellut erilaisten ihmisten kanssa ja itse tutkinut omia arvojaan ja mielipiteitään ja nyt uskaltaa sanoa sinulle että on eri mieltä kanssasi?
jolloin sitä puolisoa kaivataan enemmän ystävänä. Oma mieheni otti huumoriasenteen ihastumiseeni ja alkoi, ei kuitenkaan liikaa, kiusoitella minua ihastumisesta. Siitä tuli tavallaan meidän yhteinen ihastus ja sain omalle puolisolleni purkaa tunteitani. Kunnes ne hälvenivät.
Ja mies tehnyt omaansa. Olemme siis olleet nuoresta asti yhdessä.
En halua olla pirttihirmu. Tästäkin asiasta pitää lauantaina keskustella.
ap
on muuttanut mieheni maailmankuvaa. Mieheni ajattelee asioista - kaikesta - eri lailla kuin ennen. Suuri muutos. Ja kun näin tämän naisen, niin tajusin, mistä nämä vaikutteet ovat tulleet. Tällä naisella on suuri vaikutusvalta mieheeni. Vaikka kyse ei olisi varsinaisesta ihastuksesta. ap
niin antaisin olla. Panostaisin ennemminkin parisuhteen paikkaamiseen. Älä nyt vain pilaa yhteistä viikoloppuanne sillä että haluat puhua perinpohjin ihastuksesta, jota miehesi ei välttämättä edes tiedosta.
Entä jos miehesi ei ole ihastunut vaan on jutellut erilaisten ihmisten kanssa ja itse tutkinut omia arvojaan ja mielipiteitään ja nyt uskaltaa sanoa sinulle että on eri mieltä kanssasi?
että koettaisit itse olla viehättävämpi kuin ko. nainen. Ei siinä puhuminen auta. Se voi tietysti saada miehen velvollisuudentunnosta alistumaan, mutta eihän se mitään ihastumista poista.
Sinä taidat olla aika nuori. Minä tiedän olevani viehättävämpi. Tämä asetelma on sama kuin Prinssi Charles ja Diana ja Camilla. MInä olen se Diana. Työkaveri on Camilla, kumppani.
ap
että koettaisit itse olla viehättävämpi kuin ko. nainen. Ei siinä puhuminen auta. Se voi tietysti saada miehen velvollisuudentunnosta alistumaan, mutta eihän se mitään ihastumista poista.
niin hopihopi kehittämään sisäistä sinuasi ja älyäsi. Mies ehkä kaipaisi sinusta enemmän potkua keskustelukumppanina?
Jos ovat niinkin lähellä kuin vierekkäisissä huoneissa, niin kaikkein "lapsenomaisin" ihastuminen saattaa hälvetä jo siihen, että kuulee toisen pieraisevan tai vetävän pönttöä kuusi kertaa jöötin perästä.
Minä olen naisellinen, se toinen nainen on jätkä.
ap
niin hopihopi kehittämään sisäistä sinuasi ja älyäsi. Mies ehkä kaipaisi sinusta enemmän potkua keskustelukumppanina?
Minä olen naisellinen, se toinen nainen on jätkä. ap
Nyt ymmärrän miestäsi täysin. Eihän sillä ulkonäöllä ole ihastumisen tai rakastumisen kanssa mitään tekemistä vaan sillä mitä on sisällä. Toisekseen, miehesi voi vaikka pitää naisesta ihan ystävänäkin ilman seksuaalista ihastumista. Olet sellainen kuin olet, jos miehesi haluaa sinut sellaisena niin olette onnellisia yhdessä ja jos miehesi ei rakasta sinua sellaisena kuin olet niin olette sitten onnellisia erossa. Ei siinä oikein ole muita vaihtoehtoja.
jos kerran mies on ihastunut toiseen. Ehkä et ole oivaltanut, että voi olla viehättävä muutenkin kuin ulkoisesti?
Olen muuten 46 :-) ja kokemusta on ehtinyt karttua.
Ala pukeutua miehesi seurassa niin vähiin vaatteisiin kuin ikinä ilkeät. Kulje mieluiten kotona pelkissä (upeissa) rintaliiveissä ja lyhyessä hameessa. Tämä osoittaa konkreettisesti, mitä sinulla on sellaista, mitä jätkällä ei ole, ja mitä ainutlaatuista hän sinulta saa.
Kokeiltu ja toimii. Miehet ovat eläimiä (kuten naisetkin).
kun nainenkin. Koska haluaa elämäänsä jotain uutta. Todella usein kyse on jostakin ominaisuudesta kuten elämänasenteesta, persoonallisuuspiirteestä tms. jonka ihastunut näkee ihastuksen kohteessa ja jonka toivoisi olevan oma ominaisuus.
Nämä itseltä (muka) puuttuvat ominaisuudet ovat hyvin tyypillisiä ihastumisen syitä.
Missään tapauksessa ei ihastuksen kohde ole välttämättä tai edes todennäköisesti viehättävämpi kuin vakipuoliso. Usein ihastunut ei missään tapauksessa vaihtaisi vakipuolisoa ihastukseen.
Tunteisiin voi vaikuttaa. Ihastusta voi ylläpitää ja ruokkia omilla ajatuksillaan tai sitten ajatuksensa voi kääntää siitä pois. Pois kääntyminen on parisuhteelliselle fiksua, varmuuden vuoksi.
Toisaalta jos ei tee ihastukselleen mitään, niin eipä se haittaa. Siitä saa energiaa omaan elämään ja jos puoliso ymmärtää, että ihastus ei ole häneltä pois, eikä edes kohdistu oikeaan ihmiseen vaan mielikuvaan (kuten ihastukset aina), ei hänenkään tarvitse tuntea oloaan kurjaksi.
Ihastuneen olisi tärkeää tiedostaa mitä ihastuksen taustalla on. Miksi se tunne on herännyt, miksi tunteen herättävään tilanteeseen on hakeuduttu? Se ei ole kohtaloa tai sattumaa!
Pitkissä suhteissa ihastuksia voi tulla ja mennä, eikä se kerro mitään suhteen tilasta. Niistä on hyvä puhua tai ainakin ihastuneet itsekseen miettiä, jotta saisi kiinni siitä mitä ihastumalla oikein tavoittelee. Kun sen ymmärtää, voi tavoitella suoraan sitä, eikä tarvitse ihastua muihin.
Ole rauhassa ap. Kyse ei ole sinusta! Puhukaa vain, mutta rauhallisesti, syyttelemättä, avoimesti ja rehellisesti. Kaikkea hyvää teille!
Mulla oli vuosi sitten samanlainen tilanne. Olin äärettömän ihastunut työkaveriini. Koin todellista sielujen sympatiaa ja keskustelut tämän miehen kanssa oli työpäivien kohokohdat... Fyysinen vetovoima tuli tuon henkisen kautta.
Olin lopulta ihan totaalisen loppu asian kanssa. Koin mieheni kosketuksen jotenkin vääränä, olisin halunnut olla toisen kanssa. Mutta en kuitenkaan halunnut. Vetäydyin mieheni seurassa, säästin kaikki keskustelut tälle toiselle. Toki mieheni huomasi mun muutoksen ja jossain vaiheessa asia tuli puheeksi. Että mikä mun ja miehen suhteessa on vikana.
Lähdettiin purkamaan asiaa siitä, että miten kupikin kokee meidän avioliiton tilan ja minkälaista muutosta kaipaisimme. Se, että mulla on ihastus oli tavallaan vain osa tätä isompaa juttua. Ja tavallaan noiden keskustelujen avulla tajusin itsekin sen, miksi olin ihastunut. Omasta avioliitosta puuttui jotain ja sitä hain muualta. Mutta kun sain tämän tiedostettua ja samoin mieskin käsitti, että hänenkin mielestään meidän pitää tehdä töitä suhteemme eteen, niin ihastus alkoikin hiipua. Toki tein tietoisesti asian eteen töitä ja pyrin pois niistä tilanteista, joita aikaisemmin olin hakenut.. Eli kahdenkeskistä aikaa toisen miehen kanssa ei enää ollut kuin harvoin.
Mutta mieheni ei ikinä suoraan kysellyt mun ihastumisesta. Enkä minä suoraan sanonut todellisia ajatuksiani. Vaan tavallaan sivulauseessa kumpikin omalta osaltaan tunnusti tilanteen: minä sen, että mulla on tunteita toista miestä kohtaan ja mies sen, että on sen huomannut. Samalla tavalla molemmat sitten huomattiin, että tilanne muuttui.
Ja lopulta sitten tilanne päättyi niin, että tää toinen mies vaihtoi ensin eri osastolle töissä ja minä myöhemmin vaihdoin kokonaan työpaikkaa. Nyt uudessa työpaikassa olen huomannut sen, että eipä ne vetävät miehet aiheuta mitään tunteita missään, kun kotona on kaikki hyvin. Eli kyllä ne ihastumiset lähtee lopulta siitä, että on joku rako tai aukko, jonka voi joku muu kuin oma mies voi täyttää.
Mainitsit etta tama nainen on muuttanut miehesi elamankatsomusta (tai jotain sen tapaista), ja etta ulkoisella olemuksella ei siis ihastumisella ole niinkaan tekemista, vaan siis juuri jollain elaman katsomuklsella/luonteen piirteilla/olemuksella. Se mihin miehesi on ihastunut on varmaankin juuri se mita teidan suhteesta puuttuu (tai mita miehesi kokee siita puuttuvan). Jos sullao on tilaisuus tarkkailla tuota naista, niin ota merkille mita ne ominaisuudet ovat joita miehesi hakee ja ala kopioimaan/opettelemaan niita itsellesi.
Tietenkin voit myos kysya mieheltasi mita nama ominaisuudet ovat, mutta jos han ei tieda etta yritat varta vasten muuttaa kaytostasi/olemustasi/tapojasi tms siihen suuntaan mika hanta viehattaa, voit tehda sen huomaamattomammin ja han voiskin vaikka rakastua sinuun uudelleen. En ole varma saiko tasta kukaan mitaan tolkkua! :-)
et pysty miestä pitämään. Jos toinen on kauniimpi sekä ulkoisesti että sisäisesti, kyllä mieskin sen huomaa.
Joten anteeksi jos toistan mutta onkohan miehesi kuitenkaan ihastunut ns.romanttisella tasolla?? Itse tapaan usein ihmisiä jotka viehättää jollain tavalla,myös naisia mutta en kuitenkaan eroottisesti.Voisiko työkaveri olla vain tosi hyvää ja rentoa seuraa.Piristää työntekoa ja niin edelleen.Siitä ei pidä mitään ideoita saada miltä se näyttää yms.Onhan se jo nähty miten eri tavalla miehet ja naiset suhtautuu naisten ulkonäköön yms.Mä uskon et se menee ohi, oli mitä oli.Ei kukaan lähde pettämään vain toisen ulkonäön takia,ei ainakaan aikuinen mies.Voisithan sä vaan rennosti tokaista et onpas viehättävä työkaveri,taidat itekin tykätä.Ja isket sit silmää ja jätät jutun siihen.Miehesi todennäköisesti huokaisee helpotuksesta ja kyllä,se menee ohi.
Ihastui runsas vuosi sitten toiseen naiseen. Vaimoni sai tietää siitä ja alku kriisin jälkeen huomattuaan, etten ole mihinkään lähdössä alkoi avoimesti vain kysellä minulta. Alkukankeuden jälkeen keskustelu luisti ja vaimoni säilytti paikkansa läheisimpänä ihmissuhteenani. Mutta eipä vaimon hyväksyntä ihastusta jarruttanut.
asiasta olisi tehty suuri numero`? Mitä sinä olisit vastannut miehellesi?
ap