Mies ihastunut vakavasti toiseen - jos puhun asiasta perinpohjin - poistaako se ihastuksen?
Tiedän, että mieheni on ihastunut. En voi hänen tunteisiinsa vaikuttaa. Mutta voiko asian puhua auki, jotta ihastus helpottaisi?
Kommentit (40)
ylpeä tehdäkseni moista, mutta suosittelen järkeville ihmisille. Kaikesta pitää puhua.
Toisaalta voisit ottaa myös rankemman konstin ja sanoa, että yrittää lopettaa asian tai eroatte sillä sekunnilla. NÄin minä toimisin, mutta en olekaan ehkä se fiksuin tälläisissä.
Ihastuminen on mielestäni niin pinnallista soopaa, että kyllä siitä järkevä ihminen pääsee eroon.
Tiedän, että mieheni on ihastunut. En voi hänen tunteisiinsa vaikuttaa. Mutta voiko asian puhua auki, jotta ihastus helpottaisi?
Kerrotko lisää
Puhuminen vain pahentaa. Anna mennä itsekseen ohi...
kun se nainen on mieheni työkaveri. Samalla osastolla, viereisessä huoneessa.
ap
Siis reilusti. Miten se pahensi asiaa? Mitä tapahtui?
ap
Kerrotko lisää
Puhuminen vain pahentaa. Anna mennä itsekseen ohi...
kertoo kyllä jotakin teidän suhteesta. Hän etsii pakotietä.
mikä meidän suhteessa on vialla. Yritämme laittaa sen kuntoon. Lapsille on jo tilattu hoitopaikka lauantaiksi.
Kysyn siis nyt tätä ihastusnäkökulmaa, miten sen kanssa pitäisi toimia. En voi kieltää häntä tuntemasta, miten tuntee. Pelkään, että tilanne pahenee.
Niin, mies ei itse myönnä ihastuneensa. Mutta minä olen nähnyt heidät ja tunnen mieheni. Jos puserran hänestä ihastuksen ulos, niin laimeneeko se? Jos jätän asian käsittelemättä, niin syökö mörkö miestä?
ap
Lyhyissä pikasuhteissa ehkä näin.
Mutta pitkissä vakavissa suhteissa ihastumiset ovat ihan normaaleja. Niitä tulee ja niitä menee. Tärkeintä on ettei tee asiasta isompaa kuin se on. Minusta asian läpipuhuminen - kerran - voisi olla järkevää. Muttei aiheeseen palaaminen uudelleen ja uudelleen, se haavoittaa suhdetta. Tai yksi ratkaisu on vain kestää ja antaa ihastumisen mennä ohi. Keskittyä sillä välin itseensä. Yritä Ap ajatella asiaa enemmän järjen kuin tunteen tasolla jos pystyt.
Jatka elämääsi, sinun onnesi ei riipu siitä mitä miehesi tekee tai on tekemättä.
mikä meidän suhteessa on vialla. Yritämme laittaa sen kuntoon. Lapsille on jo tilattu hoitopaikka lauantaiksi. Kysyn siis nyt tätä ihastusnäkökulmaa, miten sen kanssa pitäisi toimia. En voi kieltää häntä tuntemasta, miten tuntee. Pelkään, että tilanne pahenee. Niin, mies ei itse myönnä ihastuneensa. Mutta minä olen nähnyt heidät ja tunnen mieheni. Jos puserran hänestä ihastuksen ulos, niin laimeneeko se? Jos jätän asian käsittelemättä, niin syökö mörkö miestä? ap
tuo on hyvä neuvo, että aiheeseen palaaminen vain haavoittaa suhdetta. Eli kun nostan kissan pöydälle, niin se on sitten siinä.
Mutta: parisuhde on PARIsuhde. Siihen ei mahdu kolmatta. Miten voimme yrittää parantaa karikoitamme, jotka ovat muotoutuneet monta vuotta, jos suhteessa on kolmas pyörä? Vaikkakin tunteen tasolla. Eikö koko suhteen parantaminen kariudu jo alkuunsa?
ap
ns. jännyyden tunnetta poistaa, joka tekee siitä hauskaa ja pistää perspektiiviin.
mikä meidän suhteessa on vialla. Yritämme laittaa sen kuntoon. Lapsille on jo tilattu hoitopaikka lauantaiksi.
Kysyn siis nyt tätä ihastusnäkökulmaa, miten sen kanssa pitäisi toimia. En voi kieltää häntä tuntemasta, miten tuntee. Pelkään, että tilanne pahenee.
Niin, mies ei itse myönnä ihastuneensa. Mutta minä olen nähnyt heidät ja tunnen mieheni. Jos puserran hänestä ihastuksen ulos, niin laimeneeko se? Jos jätän asian käsittelemättä, niin syökö mörkö miestä?
ap
No ei. Tässä on jo kuukausi puhuttu.
ap
Jos mies ei ole myöntänyt ihastusta, anna asian olla. "Totuuden" pusertaminen tekee vain hallaa suhteellenne ja vahingoittaa välejänne. Lopulta se kevyt ihastuksesi miehesi puolelta - kun asiaa vatvotaan ja kerran tunne herättää sinussa niin voimakkaan mustasukkaisuuden - saattaa syventyä rakastumisen puolelle. Älä pahenna tilannetta vaan hampaita purren koeta jättää asia sikseen.
Mitä jos puhumatta jättäminen herättää rakastumisen?
En siis ole ajatellut "pusertaa" totuutta, vaan kertoa, mitä minä olen omin silmin nähnyt.
ap
Jos mies ei ole myöntänyt ihastusta, anna asian olla. "Totuuden" pusertaminen tekee vain hallaa suhteellenne ja vahingoittaa välejänne. Lopulta se kevyt ihastuksesi miehesi puolelta - kun asiaa vatvotaan ja kerran tunne herättää sinussa niin voimakkaan mustasukkaisuuden - saattaa syventyä rakastumisen puolelle. Älä pahenna tilannetta vaan hampaita purren koeta jättää asia sikseen.
ihmiset ovat usein hyvin etäitä miehensä kanssa. Tietty 'paitajaperse' asenne voi pitää kivasti yhdessä kymmeniä vuosia ja suhteen läheisenä :)
Jatka elämääsi, sinun onnesi ei riipu siitä mitä miehesi tekee tai on tekemättä.
Minä en paljon miettisi, jos itseäni asia vaivaisi, vaan pitäisin kovakielisen kuulustelun. Ihan hyvin on toiminut strategia, tosin kukaan exäni tai nykyiseni ei ole uskaltanut muihin ihastuakaan :)
Mitä jos puhumatta jättäminen herättää rakastumisen?
En siis ole ajatellut "pusertaa" totuutta, vaan kertoa, mitä minä olen omin silmin nähnyt.
ap
niin antaisin olla. Panostaisin ennemminkin parisuhteen paikkaamiseen. Älä nyt vain pilaa yhteistä viikoloppuanne sillä että haluat puhua perinpohjin ihastuksesta, jota miehesi ei välttämättä edes tiedosta.
on muuttanut mieheni maailmankuvaa. Mieheni ajattelee asioista - kaikesta - eri lailla kuin ennen. Suuri muutos. Ja kun näin tämän naisen, niin tajusin, mistä nämä vaikutteet ovat tulleet.
Tällä naisella on suuri vaikutusvalta mieheeni. Vaikka kyse ei olisi varsinaisesta ihastuksesta.
ap
niin antaisin olla. Panostaisin ennemminkin parisuhteen paikkaamiseen. Älä nyt vain pilaa yhteistä viikoloppuanne sillä että haluat puhua perinpohjin ihastuksesta, jota miehesi ei välttämättä edes tiedosta.
mutta ainakaan hän ei ottanut sitä puheeksi, mitä arvostin. Toki hän huomasi, että olin häntä kohtaan välttelevämpi ja vietin mielelläni aikaa kodin ulkopuolella, mutta en tiedä mitä johtopäätöksiä hän tästä veti.
Halusin antaa asian mennä itsestään ohi, etääntyä ihastuksesta, viettää hetki vain oman itseni ympärillä ja alkaa sitten taas virittää läheisyyttä mieheen. Ja näin tapahtui.
Tällainen kuvio on minusta pitkässä suhteessa melko tavallinen, enkä itse haluaisi siitä tehtävän kovin suurta numeroa.
Kerrotko lisää