Miksi kaikki ovat kansanedustajien palkankorotusta vastaan?
Mitä vikaa siinä on, että heidän palkankorotuksensa noudattaa yleistä palkankehitystä?
Jos olette heille niin hemmetin kateellisia, niin sopii pyrkiä itse ehdolle seuraaviin vaaleihin.
Demokratia jyrää.
Kommentit (32)
meriitti päättävään asemaan valituksi tulemiselle kuin köyhyys.
Huippupalkkainen asiantuntija on usein täysin vieraantunut
haluan että tämän maan asioista päättää huippupalkkaiset asiantuntijat, eivätkä pyrkyrit, jotka eivät parempaa duunia ole onnistuneetsaamaan.
arkitodellisuudesta. Sellaisten pitäisi sitten päättää mm. köyhien asioista?
ja kyllä useimmat ovat käytänön hommissa tasan yhtä tumppuja kuin koulun penkilläkin. t. akateeminen
Amiksen käyneillä on monesti sitä maalaisjärkeä enemmän kuin akateemisilla.
jotta pätevät ihmiset myös pyrkisivät eduskuntaan. Näin lähtökohtaisesti äänestän mielummin korkeakoulututkinnon suorittanutta kuin amiksen käynyttä. -Ap
Ja useimmiten yksinkertaisin tapa hoitaa asiat on paras. Mieti sitä.
Ja kyllä välillä tuntuu että järki loistaa poissaolollaan. Jänkätään jotain asiaa, että sen pitää toimia tietyllä tavalla, koska lähdeteoksessa lukee että se toimii.
Vaan jos käytännössä ei toimikaan...
Niillä on ihan valtavasti duunia, mutta kaikki tuijottaa vain tyhjiä penkkejä istuntosalissa. kuten yks ke asian ilmaisi: jos on tapaamassa äänestäjiä, valitetaan että ei ole eduskunnassa. Jos on eduskunnassa, valitetaan ettei ole tapaamassa äänestäjiä.
Mä olen muutamaan otteeseen päässyt tutustumaan eduskuntatyöhön ja mä kunnioitan niiden duunia ihan hurjasti. Näkisittepä ne päivittäiset paperipinot, jotka pitää käydä läpi aamulla ennen kaikkia mahodllisia istuntoja ja kokouksia... Ja sen jälkeen ne päivän kokouksien ja istuntojen tuottamat paperityöt. Plus se äänestajien tapaaminen sun muu...
Mä olen taipuvainen väittämään että ne on palkkansa ansainneet.
Veikkaan että ne tekevät kenen täytyy > kenen tekemisiä seuraillaan. Ne eivät tee kenen ei tarvitse > kenen tekemisiä ei seurailla.
ja kyllä useimmat ovat käytänön hommissa tasan yhtä tumppuja kuin koulun penkilläkin. t. akateeminen
jotta pätevät ihmiset myös pyrkisivät eduskuntaan. Näin lähtökohtaisesti äänestän mielummin korkeakoulututkinnon suorittanutta kuin amiksen käynyttä. -Ap
Jos olet olevinasi fiksu ja sivistynyt, käyttäydy sen mukaan.
amikseen lähti. Ja en todellakaan tarkoita, että kaikki duunarit olisivat tyhmiä - päinvastoin, tunnen aivan briljanttia toteuttavan tason tyyppejä.
Yleiset suuntaviivat ovat kuitenkin selvät, ja toivon, että et käytä turhaa energiaa niiden kumoamiseen; en jaksa juurikaan käyttää yhtään omaa energiaani ilmiselvyyksien puolustamiseen ja todistelemiseen.
Lisään vielä, että mistä sinä tiedät amiksen käyneiden koulumenestyksen?
tavallisen tallaajan palkkaan, eikä yleiseen palkkakehitykseen tai taloustilanteeseen. Mustatteko yhtään mikä möly tuli tehyläisten palkoista? Silloin työnantajaa jouduttiin kovistelemaan aika paljon, ja kriisi oli melko lähellä.
Minä (kansanedustajan työnantajana käytässössä) vastustan sitä että minun verorahojani käytetään kohtuuttoman suurien palkkojen maksamiseen silloin kun taloustilanne o ntämä. Saanko palkan maksajana julistaa työsulun? palkankorotuksistahan ei ole edes neuvoteltu! Vaan työntekijät, edustajamme (nii nsanotut) ovat itse määränneet omat korotuksensa.
Ajattelematonta, moraalitonta ja NIIN VÄÄRIN!
Veikkaan että ne tekevät kenen täytyy > kenen tekemisiä seuraillaan. Ne eivät tee kenen ei tarvitse > kenen tekemisiä ei seurailla.
Kenen tekemisiä eniten seuraillaan? Kuka seuraa? Lehdistö, ja just niiden jotka ei mitään tee (esim se Karpela). Sinänsä tietty hyvä asia, että silloin jotkut kepun lusmut ja muut jää helpommin kiinni. Mutta olis tosiaan mielenkiintoista, jos kansanedustajat kirjaisivat ylös työtuntinsa ja työmääränsä. Mä uskoisin että se yllättäis monet jotka koko ajan moittii...
Mitä tulee noin yleensä muihin kuin julkkiskansanedustajiin, niin eiköhän siellä päde sama kuin muuallakin: omatunto seuraa. Ei kaikilla työpaikoillakaan juuri valvota kuka töitä tekee, olen mä niin monta duunichattailijaa itse saanut kiinni...
amikseen lähti. Ja en todellakaan tarkoita, että kaikki duunarit olisivat tyhmiä - päinvastoin, tunnen aivan briljanttia toteuttavan tason tyyppejä. Yleiset suuntaviivat ovat kuitenkin selvät, ja toivon, että et käytä turhaa energiaa niiden kumoamiseen; en jaksa juurikaan käyttää yhtään omaa energiaani ilmiselvyyksien puolustamiseen ja todistelemiseen.
Lisään vielä, että mistä sinä tiedät amiksen käyneiden koulumenestyksen?
yksilöstä. Kuten ei kerro mikään tilastokaan. Sanot itsekin, että kaikki ammattikoulutetut eivät ole "tyhmiä", mutta samassa lauseessa, että useimmat kuitenkin ovat.
Ja jatkat, että minun ei kannata käyttää energiaani argumenttisi kumoamiseen, koska argumenttisi on yksinkertaisesti TOTUUS, ja sinun on turha puolustella sitä koska se on totuus?
Onpa loistava kehäpäätelmä.
T: Amis *koskaanenooyhtäänkirjaalukenuENKÄLUE*
suhteutettuna muihin korotuksiin.
Peruspalkka taisi olla alle 6000E luokkaa, joten en ainakaan itse viitsisi tuohon koiran hommaan hakea, palkka jää samantasoiseksi kuin nyt, ja pitäisi olla yleisenä sylkikuppina.
että eläke nousi 3 euroa kuussa. Kulut nousivat joitain kymppejä. Törkeää. Mutta mitä muuta voi odottaa oikeistohallitukselta. Huvittaa nämä Kokoomuksen kannattajat jotka eivät ole työnantajia tai suuromistajia. Luuletteko todella, että Kokoomus ajaa teidän etujanne?? Kokoomuksella on hyvä markkinointikoneisto, se täytyy myöntää.
Sinun subjektiivinen kokemuksesi ei kerro mitään yksilöstä. Kuten ei kerro mikään tilastokaan. Sanot itsekin, että kaikki ammattikoulutetut eivät ole "tyhmiä", mutta samassa lauseessa, että useimmat kuitenkin ovat.
Olen näistä edelleen täysin samaa mieltä. Ihmiset jaotellaan jatkokoulutukseen pääosin älyllisen kapasiteetin mukaan. Aina näin ei kuitenkaan ole. Tätä tukevat sekä subjektiivinen kokemukseni että tilastot.
Ja jatkat, että minun ei kannata käyttää energiaani argumenttisi kumoamiseen, koska argumenttisi on yksinkertaisesti TOTUUS, ja sinun on turha puolustella sitä koska se on totuus?
Onpa loistava kehäpäätelmä.
Minulla ei ole asiasta mitään argumenttia, siksipä siitä ei synny kehääkään. Kirjoitin, että en jaksa alkaa argumentoida sellaisen asian puolesta, jonka kaikki ihmiset tietävät yleisen elämänkokemuksen puolesta totuudeksi - eli siis että ne kaikkein fiksummat tyypit menevät pääsääntöisesti muuhun jatkokoulutukseen kuin suoraan ammattikouluun.
Jos haluat tämän yleisesti hyväksytyn tosiasian kumota, todistustaakka on sinulla, ei minulla.
ja kyllä useimmat ovat käytänön hommissa tasan yhtä tumppuja kuin koulun penkilläkin.
t. akateeminen