Miksi kaikki ovat kansanedustajien palkankorotusta vastaan?
Mitä vikaa siinä on, että heidän palkankorotuksensa noudattaa yleistä palkankehitystä?
Jos olette heille niin hemmetin kateellisia, niin sopii pyrkiä itse ehdolle seuraaviin vaaleihin.
Demokratia jyrää.
Kommentit (32)
harva muu taho saa omista korotuksistaan päättää, ja 400 eur korotus palkkaan on melkoinen! Siitä ei ole kauaakaan aikaa, kun korottivat viimeksi, eikä sitä edellisestä.. Ja annas olla, nyt taas alkoi keskustelu verojen nostosta jotta voidaan pitää hyvinvointiyhteiskuntaa paremmin yllä. Kaikkialta muualta säästetään (lasten hoidosta, koulutuksesta, vanhusten hoidosta, omaishoidosta, vammaisten hoidosta yms yms), mutta noihin korotuksiin on aina muka suuri tarve ja rahaa löytyy.
jotta pätevät ihmiset myös pyrkisivät eduskuntaan. Näin lähtökohtaisesti äänestän mielummin korkeakoulututkinnon suorittanutta kuin amiksen käynyttä.
-Ap
TES:ien korotukset nyt ovat viime aikoina olleet n. 1 % luokkaa, joten on toi eduskunnan 6,5 % on aika paljon liikaa.
Ei siitä ole kauan, kun sitä viimeksi korotettiin. Mielestäni silloinen korotus oli aivan ylimitoitettu. Nyt luulin ensin, että joku vinoilee, kun puhui kansanedustajille tulossa olevasta palkankorotuksesta.
läheskään kaikilla kansanedustajilla ei ole korkeakoulututkintoa, esimerkkinä mm. edesmennyt herra Halme.
jotta pätevät ihmiset myös pyrkisivät eduskuntaan. Näin lähtökohtaisesti äänestän mielummin korkeakoulututkinnon suorittanutta kuin amiksen käynyttä.
-Ap
Jos poliitikoita myöten kehoitettu ihmisiä pitämään palkakorotuksissa 0-linjaa, mikä oikeus heillä on saada tuollainen palkankorotus.
Osoittaa erittäin huonoa tilannetajua.
-Ap
kansanedustajille kellokortit ja tuntipalkka vaikka n.20e ja katsotaan kuka tekee töitä eli ketä oikeasti kiinnostaa. Rahanhan takia suurin osa niistä siellä on!!
Minä perehdyn ehdokkaaseni perinpohjin en valitse tutkinnon perusteella vaan sen perusteella löytyykö maalaisjärkeä kyseiseltä henkilöltä. Kullä niitä idiootteja nimittäin korkeakouluistakin löytyy joten mielestäni se ei ole hyvä syy äänestää jotakin. Voi sinua oletpa hölmö kun noin mustavalkoisesti ajattelet...
Jos poliitikoita myöten kehoitettu ihmisiä pitämään palkakorotuksissa 0-linjaa, mikä oikeus heillä on saada tuollainen palkankorotus.
Osoittaa erittäin huonoa tilannetajua.
Luuletko tosiaan, etteivät nuo olisi jaksaneet entisellä JÄTTIPALKALLAAN töitä tehdä??
Mitä tahansa asiaa voidaan perustella "järkevästi", kun keksitään oikeat sanat.
Myös ahneutta.
lisäksi tulee monia erilaisia kulu-, matka- yms. korvauksia.
Läsnäoloprosentit esim. täysistunnossa aika heikot. Lisäksi lomat kuulostavat eri mukavilta. Esim. joululoma joulukuun puolesta väliostä helmikuun alkuun, kesä loma noin 2,5 kk.
Oikeasti tossahan jo rahan takia voisikin hakea eduskuntaan.
on mielestäni pieni suhteutettuna vastuuseen.
Niillä on ihan valtavasti duunia, mutta kaikki tuijottaa vain tyhjiä penkkejä istuntosalissa. kuten yks ke asian ilmaisi: jos on tapaamassa äänestäjiä, valitetaan että ei ole eduskunnassa. Jos on eduskunnassa, valitetaan ettei ole tapaamassa äänestäjiä.
Mä olen muutamaan otteeseen päässyt tutustumaan eduskuntatyöhön ja mä kunnioitan niiden duunia ihan hurjasti. Näkisittepä ne päivittäiset paperipinot, jotka pitää käydä läpi aamulla ennen kaikkia mahodllisia istuntoja ja kokouksia... Ja sen jälkeen ne päivän kokouksien ja istuntojen tuottamat paperityöt. Plus se äänestajien tapaaminen sun muu...
Mä olen taipuvainen väittämään että ne on palkkansa ansainneet.
Mitä vikaa siinä on, että heidän palkankorotuksensa noudattaa yleistä palkankehitystä? Jos olette heille niin hemmetin kateellisia, niin sopii pyrkiä itse ehdolle seuraaviin vaaleihin. Demokratia jyrää.
Palkka on jo todella korkea. Lisäksi suuri osa heistä ei hoida töitään, ja silti heille ei tule mitään seuraamuksia.
Käsittääkseni heidän toimiaan ei juurikaan edes valvota, siis lähinnä sitä tekevätkö siellä eduskunnassa yhtään mitään vai eivät.
Moni heistä käyttää törkeästi hyväkseen etuisuuksia, mm. ajelee omia ajoja taksilla.
Esimerkkejä on kymmeniä.
Ja totuushan on se, että ne sinne valitaan, joilla on eniten rahaa käytössä vaalityöhön (= eniten suhteita vaikkapa Nuorisosäätiöön)...
Turha siis väittää, että rivikansalaisella on samat mahdollisuudet tulla valituksi kuin istuvilla edustajilla..
Demokratiaa täydellisenä ei ole olemassa. Se on vain ihanne.
haluan että tämän maan asioista päättää huippupalkkaiset asiantuntijat, eivätkä pyrkyrit, jotka eivät parempaa duunia ole onnistuneetsaamaan.
jotta pätevät ihmiset myös pyrkisivät eduskuntaan. Näin lähtökohtaisesti äänestän mielummin korkeakoulututkinnon suorittanutta kuin amiksen käynyttä. -Ap
Ja useimmiten yksinkertaisin tapa hoitaa asiat on paras. Mieti sitä.
Kansanedustajat ovat alipalkattuja, ja saavat siksi monttukorotuksia.
Jos sitten ääliökansa äänestää jonkun Halmeen, Karpelan tms tyhjäpään eduskuntaan, niin se ei tosiaan ole niiden tosissaan työtä tekevien kansanedustajien vika. Ne jotka tekevät eniten työtä ovat vähiten otsikoissa, muistakaa se.
(No, se ei ehkä päde ministereihin.)
haluan että tämän maan asioista päättää huippupalkkaiset asiantuntijat, eivätkä pyrkyrit, jotka eivät parempaa duunia ole onnistuneetsaamaan.
arkitodellisuudesta. Sellaisten pitäisi sitten päättää mm. köyhien asioista?
lisäksi eläke aivan käsittämätön + paljon muita etuuksia. Ja läheskään kaikilla ei ole noin roimat palkankorotukset.