onko kenelläkään kokemusta hamppujauhon/proteiinin lisäämisestä vauvan soseisiin?
Kommentit (13)
keltuaista lisäsin tuon kuopuksen soseeseenkin melkein päivittäin voin lisäksi... :)
sillä munuaiset eivät ole vielä täysin kehittyneen ja kuormittuvat siitä. Kyllä ne neuvolan suositukset on ihan asiansa ajavia.
Nyt tuo 1v3kk syö joka aamu pekonimunakkaankuten kaikki muutkin tässä perheessä.
Jos satumme syömään puuroa niin laitan siihen kauramaitoa, karkeita riisijauhoja (tulee ihan kuin mannapuuroa) ja reilusti voita ja lopuski kun otan hellalta lisään 2 keltuiasta vispilällä sekoittaen. JA sitten vielä vuorisuolaa :)
Ja varmaan teillä lapsi saa vielä oluttölkinkin käteen pekonin, voin ja suolan kyytipojaksi??
Kaikkea sitä kuuleekin!
Tai mantelia? Ei ole itselleni tullut mieleenkään.
Miksi pitäisi lisätä? Mikä tää juttu oikein on?
varmaan jo pari vuoden päästä tarjoat pilveä
sen takia lisään proteiinia kasvissoseisiin. Hamppujauhossa ei(yllätys,yllätys) ole tietenkään huumaavia ainesosia, vaan on huipputerveellistä ruokaa. Osasin tietenkin odottaa moista imbesilliä kommenttia.
mutta pärjäätte varmaan hyvin kalan, maitotuotteiden ja kananmunienkin proteiineilla. En siis itse ehkä lisäilisi mitään. Itse olen ennemminkin ollut huolissani lasten helposti "liian runsaasta" proteiinin saannista. Olen käsittänyt sen olevan jonkinasteinen ongelma nykyään. Aina aikaistuva murrosikä ym. tuntuvat liittyvän tuohon proteiinin määrään. Joten itse olen ennemminkin pyrkinyt välttämään liiallista proteiininsaantia ja pyrkinyt syöttämään enemmän kasviksia. Toisaalta perheemme on "lihansyöjiä" ja lapsillekin liha maistuu, joten proteiineja tulee helposti reilusti.
sen takia lisään proteiinia kasvissoseisiin. Hamppujauhossa ei(yllätys,yllätys) ole tietenkään huumaavia ainesosia, vaan on huipputerveellistä ruokaa. Osasin tietenkin odottaa moista imbesilliä kommenttia.
Soijajauhoahan kehoitetaan lisäämään soseeseen vegetaristivauvoille.
En enää muista tarkkaan, mutta noin ruokalusikallinen ja x kuukauden iästä lähtien. Ei syödä mitään lihaa, kalaa tms.
Kävimme lapsen kanssa ravitsemusterapeutilla varmuudne vuoksi ja saimme ohjeen lisätä soijajauhoa vähitellen niin, että tulee ruokalusikallinen. Hamppu on luullakseni ihan hyvä vaihtoehto myös.
Pähkinöitä ja manteleita ei suositella alle 1 v. Ravitsemusterapautin ohjeiden mukaan kaupoissa myytävät eivät välttämättä hygieenisesti riittävän laadukkaita näin pienille.
Minkä ikäinen vauva? KAnanmunan keltuainen on erittäin terveellisen, siitä puuttuu käytnnöllsiesti katsoen vain se D-vitamiin, muuten ois täydellinen ravinto ihmniselle.
MEillä 6kk täysimetys ja ensimmäisenä ruokana munakas (munakokkeli pikemminkin) :D
Nyt tuo 1v3kk syö joka aamu pekonimunakkaankuten kaikki muutkin tässä perheessä.
Jos satumme syömään puuroa niin laitan siihen kauramaitoa, karkeita riisijauhoja (tulee ihan kuin mannapuuroa) ja reilusti voita ja lopuski kun otan hellalta lisään 2 keltuiasta vispilällä sekoittaen. JA sitten vielä vuorisuolaa :)
MAntelijauhe on hyvää jota voit lisätä soseeseen sitä tuli lisättyä tuon keskimmäisen soseisiin 5 kuisesta lähtien.