Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arrrgh!!! mitä mieltä tällaisista vastineista toiselta äiti-ihmiseltä minulle?

Vierailija
28.09.2010 |

Eli kyseessä 3-luokkalaisen lapseni luokkakaverin äiti joka kysyi voisiko hänen lapsensa tulla tällä vkolla eräänä päivänä meille koulun jälk.

Vastasin niinkuin asia on eli että 1-luokkalaisellamme on harrastuspäivä silloin ja aikataulut sen vuoksi omanlaisensa eli siihen ei oikein kaverikyläilyt natsaa.

Hän vastasi että "no eikös ne ole iltamenoja ne harrastukset että jospa **** tulisi meille vaikka klo11-15"?

Olin jo aika käkenä, vastasin takaisin tarkan päivärytmin kys päivälle eli että 3-luokkalaisellamme on tapana kys päivänä koulun pihalla odotella ja touhuta se 1h mikä on aikaa ennenkuin 1-luokkalainen pääsee koulusta, sitten tulevat yhdessä kotiin (klo12.30), syövät välipalan, leikkivät, lepäävät/ovat vain rauhassa jos niikseen on ja tekevät läksyt.

Sitten kotiudumme minä ja mies (klo15.30) ja syömme päivällisen ja harrastukseen.

Ja eikös mitä, hän vänkää vielä tuohonkin että eikö se nyt voisi tulla meille ja niinhän on tapana toimia muissakin perheissä iltapäivisin.

Häh???

Olen ihan kurkkuani myöten täynnä hänen vänkäämistään muutenkin enkä vain tämän kys päivän tiimoilta, ei sillä mene jakeluun että maailmassa on muitakin kuin meidän esikoinen ja hänen ainokaisensa!! meillä muuttui kuviot iltapäivien suhteen totaalisesti kun kuopus aloitti koulun, sitä harjoiteltu tässä nyt nippanappa 2-vkoa kun aloitin työt.

Ja sitten tuollaista stanan jankuttamista ja ahdistelua://

ps. en ole vastannut hänelle mitään tuohon viimeisimpään enkä taida vastatakaan..

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta varsinkaan harrastuspäivinä ei ole aikaa/voimavaroja siihen että kotona pyörii vierailijoita.

Sitten töiden jälk kuskata kys lapsi kotiinsa ja omat ei ole lainkaan olleet vaan ja tehneet rauhassa läksyjään jne.

Toisekseen se pointti tuossa vuodatuksessani oli tuo hänen jankkaamisensa ja tuputtamisena, mitä helvettiä sekään minua/meitä kiinnostaa miten hänen mielestään "yleisesti tehdään iltapäivisin kodeissa", hemmetin typerä argumentti btw!!

ap

Mutta mitä ihmeen aikaa ja voimavaroja menee, kun itse olet vielä töissä tuohon aikaan?

Eikö lapset voi tehdä läksyt yhdessä?

Jos teille ei sovi, niin sanot suoraan ettei sovi ilman muita selittelyjä. Sillä tuo aikataulu nyt vaikutti niin älyttömältä, etten ihmettele yhtään toisen äidin vastinetta... etteikö lapsensa siis ehtisi teille hyvin ennen tuota harrastusta.

Ei sinunkaan kommentit kamalan aikuismaisilta vaikuta, anteeksi vaan!

Vierailija
22/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkoon, en jaksa teille enää asiaa purkaa, v-käyrä lähti vain uudelleen nousuun eli tämän palstan akkoihin ja tenhovoimaan voi aina vain luottaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin hermot menisi jos ei ymmärrä niinkin yksinkertaista sanaa kuin "ei". Missä välissä edes kävi ilmi, että ap:lle ei _koskaan_ käy? Mun olisi varmasti tehnyt mieleni jo sanoa rumasti takaisin. En olisi sanonut, mutta mieli olisi tehnyt.

Vierailija
24/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisemme olisi lastenhoitajana. Juu ei ole, ihan omasta halustaan haluaa 2 iltapäivänä vkossa tulla 1-luokkalaisen kanss akotiin jossa ovat sitten 2-3½h ennen meidän tuloa. Leikkivät legoilla, syövät, tekevät läksynsä, lueskelevat jne, nauyttivat yhdessä olosta ja rauhallisuudesta. ap

..ne kolmasluokkalaiset tuollaisia päätöksiä ovat alkaneet tehdä? Taitaa olla vanhemmuus hukassa.

Vierailija
25/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väität kirkkain silmin, että 9v halua hoitaa 7v-sisarustaan KOTONA, ei halua tavata ikäisiään kavereita sen sijaan missään. Raparperimamma taas vauhdissa.

Vierailija
26/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vastaillaan, että eikö se nyt voisi tulla kylään ym. ym. Pointti tässä mun mielestä on se, että jos kaverikyläily ei just silloin sovi, niin hittoakos siinä toinen äiti rupee sitten vänkäämään.

Jos sanotaan ei, niin se tarkoittaa ei! Ei siihen paljon kannata sitten ruveta ehdottelemaan. Hitto väkisin työnnetään lapsia toisille!

Ja jos just sinä päivänä toisella äidillä on tarvetta jostain syystä saada lapsi pois nurkista/hoitoon, niin kysyköön suoraan, että sopiiko!

Vierailija
27/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu en "raaski" häntä sinne pakottaa ma-pe klo12, 13 tai 14-16 väliseksi ajaksi, siellä on liki 40 lasta 2 ohjaajaa kohtaan eli ei tod vastaa käsitystäni lapsen parhaasta joten tuomitse toki!!

ap

ps, kai asut siellä jenkkiläonnelassa jossa lapsilla on niiiiin hyvä olla??!!

Vierailija
28/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tekee duunia - ilmaista todennäköisesti - hoitamalla pikusisartaan.

Vierailija
29/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väität kirkkain silmin, että 9v halua hoitaa 7v-sisarustaan KOTONA, ei halua tavata ikäisiään kavereita sen sijaan missään. Raparperimamma taas vauhdissa.

taitaa syyllisyys puseka läpi ilmaisen työvoiman käytöstä...

Vierailija
30/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkoon, en jaksa teille enää asiaa purkaa, v-käyrä lähti vain uudelleen nousuun eli tämän palstan akkoihin ja tenhovoimaan voi aina vain luottaa.

ap

Ei ehkä kannata kysellä täältä mielipiteitä, jos haluaa vastaukseksi vain niitä sinun mielipidettäsi myöntäileviä!

Vierailija
31/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulle ei kyllä tarvitse tulla selittämään vanhemmuuden hukkaamisesta, tietäisitpä vain.

Jos se, että 9v kokee hyväksi lampsia 800m sisarensa kanssa kotiin 2 päivänä vkossa tekee vanhemmuudesta poissoalevan niin huhuh, on sinulla kriteerit.

Lyön vetoa että jos täällä kirjoittaisi että 7v on 40 lapsen ip-ryhmässä joka koulupvän jälk 3-5h niin sinä olisit yksi niistä toitottajista jotka tulisivat ketjkuun mölisemään, taas, siitä vanhemmuuden hukkaamisesta yms.

ap

Vierailija
32/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tuollaista pelleä ollakaan:DD

ap

Vierailija
33/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vastaillaan, että eikö se nyt voisi tulla kylään ym. ym. Pointti tässä mun mielestä on se, että jos kaverikyläily ei just silloin sovi, niin hittoakos siinä toinen äiti rupee sitten vänkäämään.

Jos sanotaan ei, niin se tarkoittaa ei! Ei siihen paljon kannata sitten ruveta ehdottelemaan. Hitto väkisin työnnetään lapsia toisille!

Ja jos just sinä päivänä toisella äidillä on tarvetta jostain syystä saada lapsi pois nurkista/hoitoon, niin kysyköön suoraan, että sopiiko!

Samaa mieltä olen, että jos sanotaan "ei nyt käy" niin kyllähän se pitäisi kerralla uskoa. Mutta ap ei tämän ketjun perusteella vaikuta ihan kauhean miellyttävältä ihmiseltä itsekään...

Vierailija
34/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa tapahtuisi, jos se kaveri tulisi teille yhdessä lastesi kanssa? Odottaisivat koululla tunnin, kulkisivat yhdessä, söisivät välipalan, leikkivät, lepäävät ja sitten läksyt.

Sinä tässä pyrit siihen, että lapsillasi ei olisi kavereita vaan ainoastaan toisensa.

Vierailija
35/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut mieheltä turpiinsa tai jäänyt alakynteen väittelyssä naapurin mamman kanssa, kun pitää täällä vittuilla.

Ihan oikeassahan olet siinä, ettei kylään tupata, vaan tullaan kutsuttuna.

Vierailija
36/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä koulun pihalla odottelevat ja touhuavat sen 1 h mikä on aikaa ennen kuin 1-luokkalainen pääsee koulusta, ja sitten menevät yhdessä teille, syövät välipalaa, leikkivät, lepäävät/ovat vain rauhassa jos niikseen on ja tekevät läksyt ja sitten kaveri hipsii himaan?

En ymmärrä, mikä tuossa on ongelmana. Ilmeisesti et halua tarjota vieraalle lapselle välipalaa. Ei ihme, että suomalaiset lapset on nykyään pakko panna virikehoitoon, kun muita lapsia ei kerta kaikkiaan haluta vapaaehtoisesti tavata.

Vierailija
37/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulle ei kyllä tarvitse tulla selittämään vanhemmuuden hukkaamisesta, tietäisitpä vain. Jos se, että 9v kokee hyväksi lampsia 800m sisarensa kanssa kotiin 2 päivänä vkossa tekee vanhemmuudesta poissoalevan niin huhuh, on sinulla kriteerit. Lyön vetoa että jos täällä kirjoittaisi että 7v on 40 lapsen ip-ryhmässä joka koulupvän jälk 3-5h niin sinä olisit yksi niistä toitottajista jotka tulisivat ketjkuun mölisemään, taas, siitä vanhemmuuden hukkaamisesta yms. ap

Vierailija
38/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä syy??

Vierailija
39/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako normaalilta ja "reilulta" tokaisulta??

ap

Vierailija
40/61 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tuollaista pelleä ollakaan:DD ap

..pikkusisarensa hoitajaksi! Pitäisi oikeasti sossujen puuttua asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä