Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pointti on huutiksen hintavarauksissa?

Vierailija
28.09.2010 |

Näin taas kävi: huusin kohdetta jossa oli muitakin huutajia, ja kohteen sulkeutuessa minulla oli ylin huuto ja olisi ollut vielä korotusautomaatissa korotusvaraakin n. 40%, jos hinta olisi jatkanut nousuaan. Ei kuitenkaan syntynyt kauppoja, kun hintavaraus ei ylittynyt.

Mikseivät ihmiset voi kertoa oikeasti mikä on alin hinta jolla kamansa myyvät?? Typerää vedättää ostajia pari viikkoa tekemässä täysin turhia tarjouksia keinotekoisen alhaisen lähtöhinnan päälle, suututtaa. Enkä nyt sitten tiedä että olisiko se todellinen myyntihinta vaikka voinutkin mahtua mun budjettiini, kun hintaa ei suvaittu kertoa.

Hemmetti mitä pelleilyä. Miksi noita hintavarauksia ylipäänsä harrastetaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse myyjänä käytä niitä enkä mielelläään ostajana huuda kohteita, joissa on hv.

Vierailija
2/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pistän itse tavaraa myyntiin, pistän lähtöhinnaksi sen millä tuote sitten lähtee. Niin se on mielestäni reiluinta kaikkia osapuolia kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tämä olisi ollut just niin sitä mitä etsin, että ajattelin tehdä poikkeuksen. Eipä olisi kannattanut.

Ne hintavaraukset ovat kuitenkin aika yleisiä - eikö kukaan niitä käyttävä osaa kertoa mitä kokee hyötyvänsä niistä?

Vierailija
4/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sitä minimihintaansa ei voi laittaa suoraan lähtöhinnaksi?

Vierailija
5/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokkaimmissa kohteissa, kuten turvaistuin, rattaat tai arvokkaampi vaate. Myymäni tuotteet ovat kyllä pääsääntöisesti menneet hyvin kaupaksi ihan molemmilla tavoilla. Hintavarauksen takia vain muutama kauppa on jäänyt tekemättä.

Mutta kysyisin teiltä, joiden mielestä hintavaraus on ärsyttävä ja turha, kumpi näistä kaupoista on mielestänne parempi (ostajan kannalta):

kauppa 1: lastenvaate, lähtöhinta 10e, 1e korotuksilla, ei hv:ta. Huutokauppa päättyy vähintään hintaan 11e.

kauppa 2: sama lastenvaate, lähtöhinta 5e, 1e korotuksilla, hv 10e. Huutokauppa päättyy ja hintavaraus 10e on "saavutettu".

Pointtini on siis se, että vaihtoehdossa 1 lähdetään korottamaan siitä minimihinnasta, jolla myyjä on tuotteen valmis myymään. Vaihtoehdossa 2 tuotteen voi saada jo minimihintaan. Loppuhinnassa eroa voi olla reilustikin, riippuen tuotteesta. Myyjän kannalta tuo ilman hintavarausta myyminen on kannattavampaa - myyjä saa joka tapauksessa haluamansa hinnan ja parhaimmassa tapauksessa syntyy vauhdikas huutokauppa, jossa jokainen huuto on ektsraa. Kakkosvaihtoehdossa taas ostaja hyötyy, jos kohteesta ei synny kiivasta huutokauppaa mutta hintavaraus kuitenkin ylittyy.

Ja jos hv ei ylity, niin myyjälle voi laittaa joko yksityisviestiä tai jättää yhteydenottopyynnön sulkeutuneen kohteen kysymysosioon. Kaupat voi silti syntyä, kun(/jos) myyjä paljastaa hv:n.

Oma lukunsa ovat tietysti ne (kuten eräs tällä palstalla "kielletty" kauppias), joilla lähtöhinta on ehkä 0e mutta hintavaraus ei koskaan ylity eli hv on joku tähtitieteellinen/epärealistinen summa. Nämä myyjät erottuvat suljettuja kohteita vilkaisemalla; jos sama vaatepaketti on myynnissä kymmenettä kertaa niin tuskin siitä kannattaa lähteä "kilpailemaan". Tällaisia kohteita pitää vain välttää; valikoimaa huutiksessa kyllä riittää.

Vierailija
6/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti siitä jää tietynlainen kusetuksen maku suuhun.

Entä jos joku toinen on ehtinyt sopia myyjän kanssa kaupat alle HV:n huudon päätyttyä, vaikka minun huutoni olisi ollut viimeinen? Tämä ei ymmärtääkseni ole kiellettyä.

Siksi musta on reilumpaa pistää suoraan se hinta mistä lähdetään.

Vierailija
7/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myyjällä ei ole mitään hajua omistamansa tavaran käyvästä arvosta, että onko se 30e vai 300e

Vierailija
8/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en koskaan laita huutoa hv-kohteeseen.

Vierailija
9/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii tarjoan samantien sen summan, jonka olen valmis maksamaan, vaikka se merkitsisi 100 euron korotusta lähtöhintaan. Sitten joko saan sen tai en. Yksi ainoa huuto riittää, enempää ei tarvita.

Vierailija
10/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on alhainen lähtöhinta, niin huudan siihen saakka kun rahkeet riittää, aikka ei olis ihan tarvikaan. tuolla periaatteella en huuda tuotteita, joissa hinta on jo valmiiksi korkeella.

Vierailija
11/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaisittekin hv-kohdetta? se sinun huutosi voi olla juuri se hv:n ylittävä huuto. ootte outoja

Vierailija
12/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvokkaimmissa kohteissa, kuten turvaistuin, rattaat tai arvokkaampi vaate. Myymäni tuotteet ovat kyllä pääsääntöisesti menneet hyvin kaupaksi ihan molemmilla tavoilla. Hintavarauksen takia vain muutama kauppa on jäänyt tekemättä.

Mutta kysyisin teiltä, joiden mielestä hintavaraus on ärsyttävä ja turha, kumpi näistä kaupoista on mielestänne parempi (ostajan kannalta):

kauppa 1: lastenvaate, lähtöhinta 10e, 1e korotuksilla, ei hv:ta. Huutokauppa päättyy vähintään hintaan 11e.

kauppa 2: sama lastenvaate, lähtöhinta 5e, 1e korotuksilla, hv 10e. Huutokauppa päättyy ja hintavaraus 10e on "saavutettu".

Pointtini on siis se, että vaihtoehdossa 1 lähdetään korottamaan siitä minimihinnasta, jolla myyjä on tuotteen valmis myymään. Vaihtoehdossa 2 tuotteen voi saada jo minimihintaan. Loppuhinnassa eroa voi olla reilustikin, riippuen tuotteesta. Myyjän kannalta tuo ilman hintavarausta myyminen on kannattavampaa - myyjä saa joka tapauksessa haluamansa hinnan ja parhaimmassa tapauksessa syntyy vauhdikas huutokauppa, jossa jokainen huuto on ektsraa. Kakkosvaihtoehdossa taas ostaja hyötyy, jos kohteesta ei synny kiivasta huutokauppaa mutta hintavaraus kuitenkin ylittyy.

Ja jos hv ei ylity, niin myyjälle voi laittaa joko yksityisviestiä tai jättää yhteydenottopyynnön sulkeutuneen kohteen kysymysosioon. Kaupat voi silti syntyä, kun(/jos) myyjä paljastaa hv:n.

Oma lukunsa ovat tietysti ne (kuten eräs tällä palstalla "kielletty" kauppias), joilla lähtöhinta on ehkä 0e mutta hintavaraus ei koskaan ylity eli hv on joku tähtitieteellinen/epärealistinen summa. Nämä myyjät erottuvat suljettuja kohteita vilkaisemalla; jos sama vaatepaketti on myynnissä kymmenettä kertaa niin tuskin siitä kannattaa lähteä "kilpailemaan". Tällaisia kohteita pitää vain välttää; valikoimaa huutiksessa kyllä riittää.

Hinnan suhteen siis. Jos haluan tuotteesta 10 euroa, laitan lähtöhinnaksi esim. 9 euroa ja korotuksen 1 e. Minulle on tärkeintä että tuote menee kaupaksi, en tarvitse pitkää rimpsua huutajia, eli yksikin huuto riittää.

Vierailija
13/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostatan joidenkin tuotteiden hintoja tahallani, ilman mitään ostoaikeita. Ja aina löytyy joku, joka huutaa vielä innokkaammin ja saa sen tuotteen.

hv-myynnit on siitä kivoja, että niissä ei ole mitään pelkoa ostopakosta, koska kyllä sen aika usein tajuaa, halutaanko tästä 50 vai 500 e.

Vierailija
14/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostatan joidenkin tuotteiden hintoja tahallani, ilman mitään ostoaikeita. Ja aina löytyy joku, joka huutaa vielä innokkaammin ja saa sen tuotteen.

hv-myynnit on siitä kivoja, että niissä ei ole mitään pelkoa ostopakosta, koska kyllä sen aika usein tajuaa, halutaanko tästä 50 vai 500 e.

Vierailija
15/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostatan joidenkin tuotteiden hintoja tahallani, ilman mitään ostoaikeita. Ja aina löytyy joku, joka huutaa vielä innokkaammin ja saa sen tuotteen. hv-myynnit on siitä kivoja, että niissä ei ole mitään pelkoa ostopakosta, koska kyllä sen aika usein tajuaa, halutaanko tästä 50 vai 500 e.

Tosin huutelen vain sellaisia asioita, joita voisin oikeasti itselleni ostaa huutohinnalla. Muutaman kerran on jopa harmittanut, kun joku on mennyt tekemään korkeamman huudon, mutta pidän tätä harmittomana leikkinä enkä ylitä alkuperäisiä rajojani.

Vierailija
16/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän näin toimi ainakin useimmat muut, eli että ekalla korotuksella tulee täyteen se hinta mikä olisi hv:na jos sellaista käyttäisi. Minusta se on ostajan kannalta parempi kuin se, että hv on arvokkaassa tuotteessa esim. 40 ja lähtöhinta 1 e :P

Vierailija
17/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä teen. Eli jos olen valmis maksamaan vaikka sen 100 e, mutta lähtöhinta on 1 e niin laitan sen 100 e automaattiin. Siinä se sitten korottelee sen mukaan mitä muut ovat valmiita maksamaan. Yleensä saan tuotteet halvemmalla kuin mihin olisin valmis venymään, esim. jos olisin itse valmis maksamaan 100 e, on loppusummaksi jäänyt 45 e.

En myöskään huuda hv-kohteita kuin poikkeustapauksissa, eli jos on jotain mitä olen pitkään halunnut eikä muita vaihtoehtoja ole löytynyt.

nii tarjoan samantien sen summan, jonka olen valmis maksamaan, vaikka se merkitsisi 100 euron korotusta lähtöhintaan. Sitten joko saan sen tai en. Yksi ainoa huuto riittää, enempää ei tarvita.

Vierailija
18/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä teen. Eli jos olen valmis maksamaan vaikka sen 100 e, mutta lähtöhinta on 1 e niin laitan sen 100 e automaattiin. Siinä se sitten korottelee sen mukaan mitä muut ovat valmiita maksamaan. Yleensä saan tuotteet halvemmalla kuin mihin olisin valmis venymään, esim. jos olisin itse valmis maksamaan 100 e, on loppusummaksi jäänyt 45 e. En myöskään huuda hv-kohteita kuin poikkeustapauksissa, eli jos on jotain mitä olen pitkään halunnut eikä muita vaihtoehtoja ole löytynyt.

ellei sitä kukaan huuda tarpeeksi kalliilla.

Vierailija
19/19 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaisittekin hv-kohdetta? se sinun huutosi voi olla juuri se hv:n ylittävä huuto. ootte outoja

en halua tehdä kauppoja ihmisen kanssa, joka ei tunnu olevan varma että haluaako myydä vai ei. En halua jälkikäteen mitään sähköposteja että ostasko joku nyt ja millä hintaa... Reippaasti vaan lähtöhinnaksi se millä tuote lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan