g. mikä olisi sinulle iso raha koruun/koruihin?
ja kk-tulosi (tai puolison kanssa yhteenlasketut tulot)? Mulle 200 € olisi iso raha koruun, mutta voisin harkita! Ja yhteenlasketut nettotulot ovat viimaikoina olleet 2400, nyt kyllä kasvavat noin 1100 €.
Kommentit (26)
Yhteenlasketut nettotulot (2 x ansiotulot, vuokratulot + 3 x lapsilisät) n. 7000 e
Mielummin ostan jotain ihan muuta. Tulot 4200 eur brutto yhteensä.
Korut ovat musta ihan turhia sijoituskohteita, ymmärrän ehkä asusteina, mutten sitä että niihin laitetaan satoja tai tuhansia euroja.
Korut ovat musta ihan turhia sijoituskohteita, ymmärrän ehkä asusteina, mutten sitä että niihin laitetaan satoja tai tuhansia euroja.
Taitaa olla tuo vihkini kallein koru mikä minulla on...
Minulla on kyllä paljon koruja; hopeaa ja rihkamaa.
kiinnostunut arvokoruista, joten en halua niihin rahaakaan laittaa. Ehkä muutaman kympin. Vihkisormus irtosi 70 egellä.
Mun kihla- ja vihkisormukset on maksaneet yhteensä vajaa 6 000 mutta yleensä pidän yli 1 000 euroa maksavia koruja jo kalliina. En ole mikään korufriikki mutta ne korut, jotka omistan, on aika kalliita.
Tuloja on tarpeeksi.
muuta kuin siinä mielessä, että aidot korut kestävät kauniina vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, kun taas rihkamakorut (joita kyllä myös käytän) eivät.
Tulee kuitenkin halvaksi tykätä hopeakoruista, ne harvoin maksavat omaisuuksia. Minulle 200 euroa olisi aika paljon korusta, yleensä koruni maksavat paljon vähemmän. Ehdotonta ylärajaa on vaikea sanoa, kun se riippuisi niin korusta. Jos näkisin jonkun aivan ihanan korun jota haluaisin käyttää aina, se voisi tietysti maksaa huomattavasti enemmän kuin mikä hyvänsä ihan kiva koriste.
En tiedä omistavani kalliimpaa korua, enkä haluakaan.
yhteensä noin 4500 euroa netto kuussa.
Olen ihan pihalla tästä 'tärkeästä' ulottuvuudesta. Ehkä tätä osin selittää, että olen aina ollut aika pienituloinen, mutta en voi kuvitella ostavani kalliita koruja muutenkaan. Kallein koruni on vihkisormus, ja sekin on ihan peruskamaa. Timantit ovat minusta tanttamaisia ja jäänne jostain menneestä yläluokan kulttuurista. Ymmärrän että niillä on geologista arvoa. Koruni ovat pääosin käsityöläisiltä ostettuja ja hinnaltaan max. 30 €. Lahjaksi saadut hieman 'hienommat' korut pölyttyvät laatikon pohjalla.
Juuri eilen ostin itselleni uuden vihkisormuksen, kun vanha liian pieni, maksoi 7euroo :D en tykkaa ostella koruja, pelkaan aina havittavani!!!ja kultaiset korut on RUMIA!
yhteenlasketut nettotulot. 8000/kk
Sen hintaista korua en uskaltaisi käyttää, kun pelkäisin hukkaavani sen. Tulot n.5000e
yhteenlasketut tulot, siihen kai sitä pitää suhteuttaa. ap
Miksi kaikki pitää suhteuttaa tuloihin? Kyllä varakaskin ymmärtää rahan arvon. Jos laittaisin 2.000e tuloilla 1.000e joululahjaan, niin ei tarkoita että laillaisin 20.000e tuloilla 10.000e joululahjaan. Kalleimmat vaatteet ostavat mun tutuista ne joilla on pienin palkka, kaikki saatta mennä yhteen takkiin. Itse en ikinä laittaisi 500e enemmän takkiin, vaikka se on vain murto-osa palkasta.
Miksi kaikki pitää suhteuttaa tuloihin? Kyllä varakaskin ymmärtää rahan arvon. Jos laittaisin 2.000e tuloilla 1.000e joululahjaan, niin ei tarkoita että laillaisin 20.000e tuloilla 10.000e joululahjaan. Kalleimmat vaatteet ostavat mun tutuista ne joilla on pienin palkka, kaikki saatta mennä yhteen takkiin. Itse en ikinä laittaisi 500e enemmän takkiin, vaikka se on vain murto-osa palkasta.
aika tärkeä lahjansaajan pitäisi olla, jos puolet tuloista menisi lahjaan!
Lähinnä siinä näkee myös asian tärkeyden, siksi halusin kysyä myös tuloja. Itsehän sitä sijoituskohteensa päättää, kuten sinä et käyttäisi kuin murto-osan palkastasi takkiin. Mutta jos olisit heittänyt vain tuon 500 €, niin en olisi voinut kuvitellakaan, että se on murto-osa palkastsi. Kuulostaa kyllä isolta palkkasi, mikä mahtanee olla murto-osa? ap
ap
Tiedä varakkaita, jotka ei näe koruja sijoituskohteena.
Tiedän köyhempiä, jotka taas mielellään satsaavat kalliisiinkin koruihin.
huh. ap
Mutta toisaalta järkeäkin voi käyttää, siivoojasta tuskin 1000 € korut voivat olla sopivan hintaisia: "ostinpa nää kauniit korut, olihan nämä toki hinnakkaat, mutta ostinpa silti".
huh. ap
Mutta toisaalta järkeäkin voi käyttää, siivoojasta tuskin 1000 € korut voivat olla sopivan hintaisia: "ostinpa nää kauniit korut, olihan nämä toki hinnakkaat, mutta ostinpa silti".
200 eurossa.
Pidän kyllä koruista ja minulla on niitä aika paljon, mutta pääasiassa ovat muutaman kympin arvoisia hopea- tai pukukoruja. Vihki- ja kihlasormuksenikin olivat yhteensä "vain" n. 800 euroa. (Kotimaisia laatukoruja, mutta ilman timantteja.)
Nettotulot meillä yhteensä runsaat 6.500 euroa.
ostanut mitään arvokorua, siis muuta kuin rihkamakorua. Ehkä joskus? Joten yli 40 e mulla. Tulot ei ole kaksiset.