Tiedän valtiosalaisuuden :/
Asumme ulkomailla ja tiettyjen yhteyksien kautta sain "liikaa" tietoa. Asia on raskauttava ja olen tyytyväinen, että olemme jo muuttamassa toiseen maahan, jolloin pysymme turvassa. Mutta tänne jää ystäviä, joilla ei aavistusten lisäksi ole konkreettisempaa tietoa, mitä tietyt tahot parhaillaan valmistavat.
Toisaalta on hienoa tietää etukäteen ja varautua. Toisaalta tuntuu hmmh...hirveältä tietää asioista, joista haluaisin varoittaa lähipiiriä, mutta en voi.
Ja ei ole provo. Kunhan jonnekin puran tätä pahaa mieltäni.
Kommentit (56)
persujen vaalivoittoa. Se on salaisesti sovittu etukäteen ja sen avulla sotketaan maailmantalous, jotta voidaan tehdä vallankumous.
Ilman Kreikan, Espanjan, Irlannin ja Italian kanssa tehtyä ennakkosopimusta tähän ei olisi päästy.
Mohamed Bouazizin kojulla ostamassa taateleita. Kiehtovaa!
Mutta ainoastaan persusuomalaiset uskaltavat sanoa sen ääneen.
Anteeksi nyt, mutta näitä sattuu, jos sattuu elämään tietyissä ympyröissä.
Ei tulisi mieleenkään purkaa pahaa mieltä sellaisesta, edes noin paljoa avautuen, millään avoimella nettifoorumilla.
Et ehkä ole trolli, mutta ainakin tasapainottoman tai arvostelukyvyttömän oloinen.
uskoo helvetin ajan koittavan hetkenä minä hyvänsä.
Käy kirjoittamassa se valtiosalaisuus paperilapulle, ja vie lappu Helsingin yliopiston kirjaston historian osastolle tarkkaan määrätyn kirjan väliin. Kirja on H.Itkosen tutkimus "Venäjän vallan aikaiset makkaraverotuksen alkeet ja Ruotsinvallan aikaiset makkaraverokapinat Suomessa.
Kukin utelias av-mamma voi sitten käydä sen sieltä lukemassa ja viestiä ei voi ap:n yhdistää, vaikka kiinni jäätäisiin vieraan valtiovallan agenteille.
Maalla on vaikea poliittinen menneisyys ja näillä näkymin myös sellainen tulevaisuus.
Itsekin tiedän yhtä sun toista maasta, jossa asun tällä hetkellä, kun satun työskentelemään hallituksen kanssa. On pelottavaakin skenaariota ja paljon konspiraatioteoriota, mutta tiedän myös, että niiden toteutuminen on toinen asia (ei ihan yksioikoista). Missään valtiossa ei ole yksinkertaista toteuttaa minkäänlaista vallankaappausta tai muuta radikaalia toimintaa. Väliintulevia tekijöitä on paljon ja eri skenaarioiden toteutumismahdollisuus todellisuudessa pieni - varsinkin jos se "valtiosalaisuus", josta puhut, on vain pienen ihmisjoukon tukema asia.
että pelkästä tuijottamisestakin voidaan määrätä lähestymiskieltoon :D
Tuijottakaa vaan, jos uskallatte!
Pitaisikohan jotenkin varautua... Missa maanosassa salaisuusmaa sijaitsee?
Kun käärit tietokoneen folioon, niin sillä voi kirjoittaa valtiosalaisuuksiakin palstalle ilman että vakoojat pääsevät jäljillesi.
olen myös kuullut huhuja luotettavalta taholta, että välikausihaalarit aiotaan lailla kieltää opposition toimesta :O
Tuolloin vielä asuimme toisella puolella maapalloa ja valmistauduimme muuttoon. Nyt olemme jo vuoden asuneet Suomessa ja tavallinen arki niin vienyt mukanaan, että tämän keskustelun aihe tuntuu kuin kaukaiselta unelta. En edes muistanut sitä enää ;) Kulunut vuosi on ollut tuossa maassa vaikea ja eipä mistään valtiosalaisuudesta voi enää puhua, kun kaikki jo näkevät missä mennään.
Tuolloin olin huolissani ystävien pärjäämisestä, mutta itse kukin porskuttaa ihan hyvin. Arki heillä on enemmän tai vähemmän haasteellista, mutta kun siihen on tottunut lapsuudesta asti, sekavissa olosuhteissa osaa luovia kuin kala vedessä.
Ap