Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Vahditaanko teillä pilkun tarkasti 10 vuotiaan läksyjen tekemistä?

Vierailija
27.09.2010 |

Tyttäremme läksyjen teossa ei ole mitään tolkkua jollei vahdi haukkana, vaikka kyselee ja ilmoittaa jopa sivunnumerot ja vahtii että lapsi pöydän viereesä tekee läksyjään niin silti koko ajan on unohduksia ja puutteita..=( Tuntuu että me vanhemmat käymme koulua eikä hän...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnollisesti. Vanhempi vain tarkistaa lopuksi ja kuuntelee lukuläksyn.

Vierailija
2/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaavaisuushäiriö.

Ootteko kokeilleet erillistä läksyvihkoa, johon kaikkien aineiden kaikki läksyt on merkattu? Ja josta lapsi kunkin läksyn tehtyään vetää kunkin kohdan yli? Jäntevöittää kototyötä melkoisesti mutta usein vaatii vähän tukea koulussa, että ne tulee kaikki merkattua sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää tekemäti, koska ei ole tunnilla merkinnyt niitä läksyiksi. Opettaja ystävällisesti muistuttaa joka kerta Wilman kautta, että vanhemmat voisi enemmän panostaa lapsen läksyjen tekoon, kun yksikin tehtävä jää tekemättä. Mutta pistäpä mekään noita merkitsemättömiä tajuamme läksyiksi. Olo on kuin meitä vainottaisiin. :)

Vierailija
4/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat sanoneet, kun lapset ovat siirtyneet kolmoselle, että lapsen pitäisi alkaa hoitamaan läksynsä itsenäisesti. Välillä pakko huomauttaa käsijalasta, kun ei itsekään saa mitään tolkkua, mutta melkein kaiken jätän lapsille ja opettajalle.

Vierailija
5/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyt on lapsen työ, ja itse se siitä kärsii, jos ei niitä hoida. Meillä nuorimmat 9 ja 12, ja ihan itse hoitavat läksyt, joskus käyvät kysymässä matikan laskuista, muuten katsovat wikipediasta tai googlesta, jos jotain ei tiedä. Lasta ei pidä alkaa "holhoomaan," ja siltä voi hyvin edellyttää vastuun omista läksyistä.

Vierailija
6/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyt on lapsen työ, ja itse se siitä kärsii, jos ei niitä hoida. Meillä nuorimmat 9 ja 12, ja ihan itse hoitavat läksyt, joskus käyvät kysymässä matikan laskuista, muuten katsovat wikipediasta tai googlesta, jos jotain ei tiedä. Lasta ei pidä alkaa "holhoomaan," ja siltä voi hyvin edellyttää vastuun omista läksyistä.

lapsella voi mennä monta vuotta ennen kuin huomaa kärsivänsä ollenkaan. Sit se on myöhäistä.

TOsiasia on, että jotkut kasvaa vastaamaan läksyistään ja muusta nopeammin, toisia pitää paapoa pitempään. Jokaisen vanhemman on mietittävä ihan itse, milloin oma lapsion iihen valmis. Liian aikaisesta omilleen jättämisestä ei ole hyötyä.

t kolmonen

Vierailija
7/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äly ja päättelykyky ei kehity yhtään jos valmis vastaus etsitään netistä. Lapsi myös oppii asenteen: "Mitään ei tarvitse tietää/muistaa ulkoa kun aina voi tarkistaa netistä"

Vierailija
8/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jaksa olla kyylä, hommat tulee ehkä 30% tehdyksi.

Että hyvin menee... Poika 11 v.

Vierailija
9/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa kirjoittaa vaikka kuinka, ei sieltä netistä mitään suoraan löydä, joutuu lukemaan paljon tekstiä ja vääntämään siitä sitten vastauksen, sama koskee maantietoa, lapsen kirja on vuodelta 2001, ei todellakaan kaikki asiat pidä paikkaansa.

Ja kyllä koulusta tulee nopeasti ilmoitus kotiin jos läksyt on toistuvasti tekemättä. Silloin kannattaa keskustella lapsen kanssa ja todella kuunnella missä vika on lapsen mielestä. Jos on vastuuntunnoton 10 vuotiaana ni milloin luulette että sitten tulee hoitamaan omat asiansa kunnolla?

Vierailija
10/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjä ei pidä valvoa, eihän lapsi siten opi mitään.

Meillä vanhempien täytyy allekirjoittaa vihkoon että läksyt on tehty. Eli katson että ne on tehty ja allekirjoitan. Vastauksia en niin katso, ne saa tarkistaa koulussa opettaja.

Vierailija
11/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti tulee opettajalta viestiä että ei ole tehty sitä eikä tätä..olen ennen pitänyt itseäni älykkäänä ja normaalina ihmisenä mutta kohta alan jo epäillä sitäkin kun en saa tätä asiaa sujumaan...lapset asuvat vuoroin kummankin vanhemman luona ja kommunikoimme heidän isänsä kanssa useasti päivässä ja (olemme todella hyvissä väleissä, mese tai feissi auki yleensä aina iltaisin että voimme tarvittaessa kysyä asioista) silti on hankalaa. Mietin miten ihmeessä alkoholistien tms. lapset pysyvät missään enää perässä..=(

ap

Vierailija
12/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vastuuntunnoton 10 vuotiaana ni milloin luulette että sitten tulee hoitamaan omat asiansa kunnolla?

Terv. tähän hommaan väsynyt 9v ikäisen vahtihaukka

Vierailija
13/13 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pyydän näyttämään. Unohduksia ei ole ollut koulutaipaleella. Mutta lapsia, kuten aikuisiakin, on niiiiin monenlaisia. t. kahden koululasen äiti