Mä en kestä kun tuosta ei ole mieheksi!
Joo mun pitäis olla tyytyväinen kun käy töissä, hoitaa lapsia,m on kiltti, uskollinen, tekee kotitöitä ja ruokaa, ei juo tai polta, ei luuhaa missään.. mutta MISSÄ ON MUN MIES?
Jos autoon tulee vika -> minä kerron miten asia hoidetaan.
Jos taloon tulee ongelma -> minä selvittelen miten edetään.
Mies esim. saattaa sanoa mulle että tää talo on varmaan maalattu sellaisella maalilla mikä ei hengitä, ja tää homehtuu.. ainoa vaan että mies ei ymmärrä niistä asioista mitään eikä tee asian selvittämiseksi mitään.
Heittää siis vastoin parempaa tietoa mulle tuollaisen kommentin jotta mä taas aikani murehdittuani tekisin jotain. =/
Mä en vaan jaksais olla mies talossa enää.
Sanokaa että valitan turhasta.
Kommentit (33)
osaa, mut akkamaista miestä en kyl kestäis. Siis jos puhuu naismaisesti, on liian kiinnostunut ulkonäöstään, liian lässy muutenkin..ym.
osaa, mut akkamaista miestä en kyl kestäis. Siis jos puhuu naismaisesti, on liian kiinnostunut ulkonäöstään, liian lässy muutenkin..ym.
Haluan olla nainen talossani =)
Että olisit tyytyväinen siihen. Mitä tasa-arvoa tuo on?
Sitten kuitenkin toisaalta useat naiset haluavat, että se miehekäs mies samalla huolehtii ulkonäöstään, hoitaa lapsia, kokkaa italialaisia herkkuja, siivoaa, on sivistynyt keskusteluissa, lukee paljon. Näitä "sivistyneen miehen" malleja, joissa kenties on mukana feminiinisiäkin piirteitä, tarjotaan suomalaiselle/eurooppalaiselle miehelle jo koulussa ja kaiken median välityksellä. Sitten kun sellaisen miehen saa, nainen valittaa, kun mies ei olekaan "tarpeeksi miehinen".
M41
Mieheni lukee tieteellistä kirjaa samaan aikaan kun tilattu sähköasentaja vaihtaa lamppua. Olen tyytyväinen mieheeni, joka ei tee mitään käytännön töitä. Hän on fiksu ja varakas eikä viitsi tuhlata aikaansa renkien hommiin.
N33
Sitten kuitenkin toisaalta useat naiset haluavat, että se miehekäs mies samalla huolehtii ulkonäöstään, hoitaa lapsia, kokkaa italialaisia herkkuja, siivoaa, on sivistynyt keskusteluissa, lukee paljon. Näitä "sivistyneen miehen" malleja, joissa kenties on mukana feminiinisiäkin piirteitä, tarjotaan suomalaiselle/eurooppalaiselle miehelle jo koulussa ja kaiken median välityksellä. Sitten kun sellaisen miehen saa, nainen valittaa, kun mies ei olekaan "tarpeeksi miehinen". M41
eri naiset? Toiset tykkäävät toisista ja toiset toisista.
käy töissä, hoitaa lapsia,m on kiltti, uskollinen, tekee kotitöitä ja ruokaa, ei juo tai polta, ei luuhaa missään.. mutta MISSÄ ON MUN MIES?
Näiden LISÄKSIKÖ pitäis vielä rassata auto ja rempata talo??
Vai jättää nää tekemättä ja niiden sijasta rassata autoo ja rempata taloo??
Tiedätkö itsekään, mitä haluat?? Oletko itse täydellinen??
Laita vaan mies kiertoon, varmasti ottajia löytyy.
Mieheni lukee tieteellistä kirjaa samaan aikaan kun tilattu sähköasentaja vaihtaa lamppua. Olen tyytyväinen mieheeni, joka ei tee mitään käytännön töitä. Hän on fiksu ja varakas eikä viitsi tuhlata aikaansa renkien hommiin.
N33
Eli miehesi on "fiksu" ja "varakas", toisin kuin "köyhä" ja "yksinkertainen" sähköasentaja - miehesi on herraskansaa ja duunarien tehtävänä olla hänen renkejään? Tätäkö tarkoitat? Toivottavast et tai asenteesi on varsin elitistisen naurettava.
Olen itse johtavassa asemassa ja minulla on 3 akateemista tutkintoa, mutta silti arvostan kyllä aika lailla duunareiden ammattitaitoa. Ihan samalla lailla he tätä yhteiskuntaa pyörittävät kuin minäkin.
M41
Olet idiootti. Jos teillä olisi nuo sukupuoliroolit niin päin kuin ne yleensä ovat, niin valittaisit täällä varmaan siitä kun mies ei ikinä auta kotitöissä tai lastenhoidossa. Olet varmaan niitä ihmisiä jotka eivät ole tyytyväisiä yhtään mihinkään, ihan sama miten hyvin asiat elämässä ovat.
Minä saan tutkia missä vika, jos jokin kone sammahtaa. Mieheni ei oikein tajua manuaalejakaan, joten mä joudun aina selvittää miten mikin toimii. Autoakin osaan huoltaa paremmin kuin mies, vaikkei mulla ole edes ajokorttia.
Eniten tässä ihmetyttää se että miten mies pärjää töissä, jossa ostelee satojen tuhansien arvoisia laitteita ja saa ne jopa toimimaan...
nämä kohdat ei täyty
5)raitis -ei juo tai polta (mutta ei ongelmaa)
8)kuuliainen naisen toiveille (ei aina)
Lisäksi on hyvä keskustelija, huolehtii lapsista, tekee ruokaa, on sivistynyt, omaa hyvän yleistiedon, on vaimolle hellä ja hyvä jne.
Nyt menen päiväunille ja olen tyytyväinen valinnastasi.
Aika monen naisen ihannemies on:
1)kätevä käsistään
2)älykäs
3)komea
4)hyvä sängyssä
5)raitis -ei juo tai polta
6)lihaksikas/voimakas (miehinen)
7)kiltti ja uskollinen
8)kuuliainen naisen toiveilleKuinka monella teistä mammoista on mies joka täyttää kaikki nuo kriteerit? Vai olisiko syytä ajatella, että jos se oma Perttu-Reino täyttää edes 50% noista kriteereistä, niin ei ihan paska mies ole kuitenkaan?
M41
jolla on dementia. Oltiin ostamassa taloa. Mies palkkasi välittäjän suositteleman kuntotarkastajan joka ei löytänyt talosta mitään vikaa. talossa oli paha haju joten sanoin että pitäisi tehdä hometarkastus. Mies tappeli viikkokaupalla vastaan, sanoi että kaikki olivat sanoneet että homeen esiintyminen niin kaukana pohjoisessa on epätavallista (myös valehteleminen kuuluu miehen tapoihin)joten mun pitäisi lakata jankuttamasta tuosta homeesta. Lopulta oli ostanut jonkunlaisen testin. Tulos: talossa on hometta. Nyt aikoo mennä saneeraamaan sinne viikonlopun aikana. Kukaan ei vielä tiedä onko mennyt rakenteisiin. Sanoin että myyntihintsa on alennettava, mies sanoo että ei käy, talo on myyty siinä kunnossa kun sattuu kaupantekehetkellä olemaan. Huoh!
On vastaava tapaus. Aina pitää väittää vastaan, jos minä sanon jotain asiantuntevaa...Muitten sanaa kyllä uskoo, mutta jos on minun idea, on sen pakko olla ihan turhanaikaista hölinää.
Mieheni lukee tieteellistä kirjaa samaan aikaan kun tilattu sähköasentaja vaihtaa lamppua. Olen tyytyväinen mieheeni, joka ei tee mitään käytännön töitä. Hän on fiksu ja varakas eikä viitsi tuhlata aikaansa renkien hommiin. N33
olematta arkkitollo. Onkohan montakin perhettä, joissa kumpikaan aikuinen ei osaa vaihtaa lamppua, vaan siihen tilataan sähköasentaja? Tai ilmeisesti katsoo olevansa moisten renkihommien yläpuolella. Kai teillä käy lähihoitaja pyyhkimässä pyllyt?
Eivät osaa enää tehdä "miesten" töitä. Kaikkiin pitää palkata joku ammattilainen.
Kyllä olen tyytyväinen että meillä mies huoltaa autot ja talon. Jos ei osaa niin ottaa selvää.
On tehnyt sähkötyöt ja putkihommat, rakentaa ja jorjaa, ja vain ja ainoastaan oman kokemuksen kautta on oppinut ja omista virheistää.
Olen kyllä ylpeä.
Toisaalta on sitten laiska näissä kotitöissä ns. "naisten" hommissa, ne taas sujuvat multa helpommin ja tykkään.
Kyllä olen ollut apuna kaikessa hänen hommissaan ja varmasti osaisin yhtä hyvin jos olisi pakko.
Tuttavapiiriin kuuluu yllättävän paljon miehiä jotka palkkaavat jonkun poraamaan taulun koukulle paikkaa ja kytkemään kattolamppua, puhumattakaan talvirenkaiden vaihdosta.
Jos on rahaa teettää hommia muilla niin mikäs siinä, tekisin itsekin niin, mutta jos on vaan peukalo keskellä kämmentä niin voivoi....
täällä nurkissa. Nirisee ja narisee, että pitäisi tehdä sitä, tätä ja tuota ja pyykätä ja siivota ja puhdistaa viemärit jne. jne. Tuo valitus on loputonta, mutta mihinkään hommiin mies ei itse osaa tarttua. Ja huom. tän päälle päätteeksi mies ei myöskään osallistu kotiaskareisiin kunnolla eikä lasten hoitoon mitenkään tasapuolisesti.
Ymmärrän ap:n ketutuksen syyn, mutta aika lievä juttu ottaen huomioon, että osallistuu muuten.
Mies ei loju sohvalla (totta kai joskus) vaan on tosi ahkera,
kunhan minä kerron mitä tehdä ja miten.
Olen jopa sanonut hänelle, että tunnen olevani mies talossa.
Jonkun mielestä, ehkä pikku juttu mutta minua uuvuttaa ja välillä ahdistaa (suoraan sanottuna vituttaa).
valitat turhasta.
Ellette sitten ole erikseen sopineet, että mies hoitaa auton ja talon ja sinä jotkut muut asiat. Miten ne maaliasiat automaattisesti juuri toiselle teistä kuuluisivat?
Ei todellakaan ole tuosta mieheksi. Käy työssä eikä edes juo, polta tai käy huorissa. sano sille, että kasvattaa munat ja alkaa ryyppäämään. Ja jos jäisi sossun elätiksi, niin olis aikaa autoakin rassata.
sukupuolineutraali. Näitä nyt kasvatetaan lisää - täytyy vaan toivoa, että miellyttävät sitten aikuisina edes toisiaan.