Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat ! millä viikoilla teil näkyny raskausmaha?

Vierailija
27.09.2010 |

eli kysymys hoikille sen takia koska hoikan vaikeempi salata kasvavaa mahaa, ja hoikista huomaa heti jos lihoo parikin kiloa kun taas pyöreämmät voivat olla raskaana ties kuinka pitkälle ja kukaa ei huomaa mitään kun totuttu et aina iso kessi.

mulla ekasta rupes näkyy n.16 viikolla et jouduin vaihtaa löysempii housuihin, tokasta jo 9 viikolla äitini kysyi et miten hitos oon lihonu. nyt aloin odottaa kolmatta ja jännittää kuinka pitkää täs pystyy salaamaan et aikaistuuko tää kohdun kasvu mitä useamman saanut?

kokemuksia!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin, että olenko raskaana.

Vierailija
2/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista vasta 1-2 kk myöhemmin :) En kyllä ollut raskauden alkaessa laiha, mutta mielestäni hoikka (BMI n. 20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoindeksistä ja vaatekoosta.

Esim. mulla on voimakkaasti taakseopäin kallistunut kohtu ja pitkä selkä. Olen hoikka ja läskiä ei ole.

Nyt rv 19 eikä vieläkään näy ellen kerro. Maha on pyöristynyt ja nakuna sen huomaa selvemmin, mutta hyvin pystyn halutessani salaamaan.

Kolmas raskaus kyseessä ja edellisistä ollut myös pieni maha ja yksi naapuri ei tajunnut ollenkaan että olen raskaana. Huomas sitten kun tultiin sairaalasta nyytin kanssa kotiin:)

Vierailija
4/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla, viikkoja en enää muista. Kuudennella kuullakin pystyin täysin vaatetuksella raskauteni peittämään :). Tämä tosin johtui taakse päin kallistuneesta kohdusta, ja raskauskyselyjä puolitutuilta alkoi tulla vasta kahta-kolmea kuukautta ennen laskettua aikaa, vaikka hoikka olin (ja olen muuten yhä)!

Vierailija
5/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkien viiden raskausaikana vatsa on pullahtanut esiin vasta rv 20-25, eikä moni vielä huomannut raskauttani rv 35!!

Vierailija
6/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä ja pitkäselkäinen, kohdulla oli tilaa kasvaa "sisällä".

vasta rv 23, jolloin omista arkihousuista ei enää saanut vetskaria kiinni. Masu jäi kyllä muutenkin aika pieneksi molemmilla kerroilla. Taisi kohtu kasvaa kohden selkärankaa, ei niinkään ulospäin.

Kanssaihmiset huomasivat raskauden vasta pari viikkoa ennen äitiyslomani alkua. Käytin kylläkin neuleita ja vastaavia, koska en halunnut ylimääräistä huomiota.

Vierailija
7/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vielä huomaamatta. Toisenlaisilla vaatteilla näkyy kyllä mailien päähän. Maha ei ole kovin iso.

Vierailija
8/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta aloi näkymään jo rv 13 tienoilla, siis jo katsoi paljaan vatsan sivuprofiilia peilistä. Ihan helposti ei ehkä vielä tuolloin arvannut vaatteiden läpi. Rv 18 oli jo pieni pallo, joka erottui selkeästi vaatteiden läpi ellen pitänyt liehuvia neuleita tai tunikoita.

Vierailija
9/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis tulossa. :) Masu alkoi näkyä noin rv 16, mutta äitiyshousuja kaipasin jo noin rv 12. Tosin silloin vatsan koko vaihteli normaalin ja pömpön välillä päivittäin.

Mutta kyllä tunikalla saisi vielä vähän peitettyä. Tosin rintani ovat pienet, joten kyllä tunikankin alaosa osuisi vatsaan. Ei riittäisi tissinmitta. ;) Lisäksi, jos maha ei aina protestoisi ikävillä tuntemuksilla, hyvä ryhti olisi myös auttanut masun salaamisessa.

Vierailija
10/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt menos vk 16 ja ei näy yhtään missään :D Ystävät ja perhe alkaa epäillä että koko juttu on huijausta :D Eiköhän se kohta ala "pullahtaa" esille :) Olis jo ihana itselläkin nähdä vauvamasu :)

Vierailija
11/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on toki 180 cm, mutta painoindeksi on vain noin 19. Mahassa on yhteensä ehkä pari grammaa rasvaa. :D

Vierailija
12/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta rv 23, jolloin omista arkihousuista ei enää saanut vetskaria kiinni. Masu jäi kyllä muutenkin aika pieneksi molemmilla kerroilla. Taisi kohtu kasvaa kohden selkärankaa, ei niinkään ulospäin.

Kanssaihmiset huomasivat raskauden vasta pari viikkoa ennen äitiyslomani alkua. Käytin kylläkin neuleita ja vastaavia, koska en halunnut ylimääräistä huomiota.

Vierailija
13/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ekasta raskaudesta huomattu rv13, sillon vieraan jo kyseli. Toisesta samoilla viikoilla, rv17-18 kaupan kalatiskin mies huuteli että olis hyvää kalaa raskaana oleville tarjouksessa.

Ja bmi ennen raskautta 26, eli en niin kovin hoikka. :D Ruumiinrakenne lienee semmoinen sitten että näkyy.

Vierailija
14/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on painoindeksi vissiin ja oli raskauden alussakin 18,5 ja alkoi kyllä maha heti 9 alkaen pullottamaan niin että huomasi että raskaus on aluillaan, koska muutenhan minulla oli maha littana ja nyt pullotti koko ajan. Raskausmaha se ei sinällään ollut, koska kohtu ei juurikaan tuossa vaiheessa ole kasvanut, mutta minun maha ei toiminut (kakka ei tullu =) )niin siitä johtui tuo kamala pömpötys. Mutta monet tutut kyllä sano että taidat olla raskaana.. juu ja niitä kiloja alko heti tulemaan ettäö huomasi että on lihonukkin aika lailla.

Vierailija
15/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vasta aloittanut uudessa työpaikassa enkä halunnut kertoa asiasta muille kuin esimiehelle. Vaihdoin työpuseroa aina isompaan kokoon kun edellisestä alkoi maha näkymään.

Omasta mielestäni maha ei vielä edes paljoa näkynyt kun yksi työkaveri kysyi asiasta. Olin kuulemma silittänyt mahaa jonka takia jäin kiinni.

Seuraavissa raskauksissa en sitten välittänyt mutta varmaan aika vastaavat viikot.

Vierailija
16/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kanssa paino indeksi oli 18 vatsa näky viikolla 16

toikan kanssa painoindeksi oli n.17,5 vatsa näkyi vasta viikolla 18 jolloin kesä oli parhaillaan

kolmosen kanssa (jatkoin opintoja kakkosen ja kolmosen välissä) opettaja huomasi vatsani vasta 2 pv ennen synnytysä paino indeksi oli 18,5.

Vierailija
17/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikkanen ja maha ei vaan ottanut kasvaakseen, ehkä rv 20-30 joku ois voinut epäillä raskautta. Rv 34 multa kysyttiin vienosti oonko raskaana ja kun myönsin, todettiin perään että "mulla on tarkka silmä". Niinpä!

Vierailija
18/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes huomannut ja nyt toinen tulossa niin on huomattu vähän aijemmin eli rv 34. lähtien :D

Olen erittäin hoikka, mutta silti se maha jonnekin piiloon jää, tosin eka oli 2700g ja toisestakin on nyt veikattu samaa. Tosin kohtu on taaksepäin kallistunut ja vauvatkin molemmat jumissa mahassa melko lailla.

Vierailija
19/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään tarkkaa hoikan käsittettä tarvii olla mutta kyl jokainen tietää mitä on olla hoikka ja suht ei-pömppö vatsainen. kyllähä hoikkiakin näkee jotka muuten ilman rasvaa mut kauhee kaljakessi ns. itsellä kun ei ole mahaa ainakaa pömpöttämässä niin parin kilon lihominenkin kertyy heti mahaan ja näyttää pullottavan. ja sitä tuskin lihaval näkyy tai kukaa ainaka huomaan.

itse olen 173cm ja painoa 56kg ,ainakin vielä...

Vierailija
20/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillonkaan ei kaikki huomannu... Bmi mulla 19.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi