Miksi poikavauvoja pidetään jotenkin ihmeellisempinä kuin tyttövauvoja?
Särähtää todella pahasti korvaan kun äiti kahden tytön jälkeen, uusi poikavauva sylissään toteaa että "on tää vaan nyt niin hienoa ja niin erilaista kun meillä vihdoin on poika" .
Onko osa naisistakin misogyynejä? Vai mistä ihmeestä on kyse?
Ja miten ne poikaVAUVAT on tyttöVAUOJA erilaisempia? Samalla tavallahan ne kakkaa, syö ja nukkuu. Leikki-iässä toki jo paljon eroja tytöillä ja pojilla, mutta että jo vauvana... höpsis.
Kommentit (28)
ja nainen on maailman nekru.
Eikä asia miksikään muutu niin kauan kuin naiset muuttavat asenteitaan.
ehkä niitä ennen vanhaan arvostettiin enemmän, jatkuu suku ym. juttuja siinä vaikutti, mutta nykyaikana tuo on kai aika vanhentunut käsitys..
Tosin, oma mieheni silloin joskus 16 vuotta sitten toivoi saavansa edes yhden pojan, jottei hänen sukunsa loppuisi häneen.. Mikä on mun mielestä ihme käsitys, koska sukuhan jatkuu, oli se vauva tyttö tai poika...
Itse olen aina toivonut tyttöä. Ja sellaisen saan :)
joka hoitaisi vanhempiaan. En ainoastakaan. Tyttäristä senkin edestä. Toivottavasti näin ei oikeasti ole.
pojat ovat arvostetumpia. Perinnekin sitä mieltä.
Mutta onhan se niin, että mies se on jonka tehtävä on huolehtia lapsista ja vaimosta. Ja sitten vanhana vanhemmistaan.
Kyllä tuntemani miehet huolehtivat paremmin vanhemmistaan kuin naiset. Pojat kuskaavat vanhoja äitejään kauppaan jne.
Näin meidänkin perheessä, vaikka minullakaan ei ole mitään ongelmaa suhteissani vanhempiin, mutta miehelleni on kunnia-asia ja vilpitön auttamisen halu omia vanhempiaan kohtaan. Sama ilmiö myös mieheni kavereilla. Ja enempi palvelutalossa jossa olen töissä, näkee poikia vierailevan vanhempiensa luona kuin tyttäriä.
Itse jo tästä huolestuneena kun minulla on vain tyttöjä :-D
huomasin selvästi, että pojan synnyttäneitä äitejä arvostettiin enemmän kuin tyttöjen!
pojat ovat arvostetumpia. Perinnekin sitä mieltä. Mutta onhan se niin, että mies se on jonka tehtävä on huolehtia lapsista ja vaimosta. Ja sitten vanhana vanhemmistaan. Kyllä tuntemani miehet huolehtivat paremmin vanhemmistaan kuin naiset. Pojat kuskaavat vanhoja äitejään kauppaan jne. Näin meidänkin perheessä, vaikka minullakaan ei ole mitään ongelmaa suhteissani vanhempiin, mutta miehelleni on kunnia-asia ja vilpitön auttamisen halu omia vanhempiaan kohtaan. Sama ilmiö myös mieheni kavereilla. Ja enempi palvelutalossa jossa olen töissä, näkee poikia vierailevan vanhempiensa luona kuin tyttäriä. Itse jo tästä huolestuneena kun minulla on vain tyttöjä :-D
Särähtää todella pahasti korvaan kun äiti kahden tytön jälkeen, uusi poikavauva sylissään toteaa että "on tää vaan nyt niin hienoa ja niin erilaista kun meillä vihdoin on poika" .
Onko osa naisistakin misogyynejä? Vai mistä ihmeestä on kyse?
Ja miten ne poikaVAUVAT on tyttöVAUOJA erilaisempia? Samalla tavallahan ne kakkaa, syö ja nukkuu. Leikki-iässä toki jo paljon eroja tytöillä ja pojilla, mutta että jo vauvana... höpsis.
sen poikalapsen. Tuskin pitää tyttölapsiaan eriarvossa. Jospa oletkin vähän ylireagoinut tuon lauseen suhteen?
Minulla on 2 poikaa ja saattaisin tokaista noin jos seuraavaksi saataisiin tyttö. Toivon nimittäin että saisin sen tytönkin. Se ei siltikään tarkoita että tyttö olisi eriarvoinen kuin rakkaat poikani.
Vauvat eivät ole erilaisia, ehkäpä se ajatus erisukupuolesta antaa sen vaikutelman erilaisuudesta.
ehkä niitä ennen vanhaan arvostettiin enemmän, jatkuu suku ym. juttuja siinä vaikutti, mutta nykyaikana tuo on kai aika vanhentunut käsitys..
Tosin, oma mieheni silloin joskus 16 vuotta sitten toivoi saavansa edes yhden pojan, jottei hänen sukunsa loppuisi häneen.. Mikä on mun mielestä ihme käsitys, koska sukuhan jatkuu, oli se vauva tyttö tai poika...Itse olen aina toivonut tyttöä. Ja sellaisen saan :)
Eihän suku lopu vaikka ei poikaa tulisikaan, mutta harvemmin tytöt pitävät vanhan sukunimensä. Niin kyllä tekevät, mutta ei kaikki.
kun oli jo poika ennestään. Noh, nyt on molempia "malleja" yksi =)