Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poikavauvoja pidetään jotenkin ihmeellisempinä kuin tyttövauvoja?

Vierailija
27.09.2010 |

Särähtää todella pahasti korvaan kun äiti kahden tytön jälkeen, uusi poikavauva sylissään toteaa että "on tää vaan nyt niin hienoa ja niin erilaista kun meillä vihdoin on poika" .

Onko osa naisistakin misogyynejä? Vai mistä ihmeestä on kyse?

Ja miten ne poikaVAUVAT on tyttöVAUOJA erilaisempia? Samalla tavallahan ne kakkaa, syö ja nukkuu. Leikki-iässä toki jo paljon eroja tytöillä ja pojilla, mutta että jo vauvana... höpsis.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kyllä ne kakkii samoin yms. mutta silti se on erilaista, sukupuoli on toinen mihin on tottunut, sitä on vähän vaikea selittää näin ihmisille jotka ei oo sitä kokenut.

Itse tytön jälkeen sain pojan ja oli se erilaista "nyt mulla on poikakin", ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että olisin pitänyt poikaa parempana kuin tyttöä, mutta tyttö on tyttö ja poika on poika, yksinkertaista.

Odotan kolmatta ja mulle on ihan sama kumpi tulee. Toisaalta olisi kiva ostella taas tyttöjuttuja pitkästä aikaa, mutta pojalle taas olisi valmiina jos mitä isoveljeltä perittynä.

Vierailija
2/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toista tyttöä odotan. Olen siitä tosi onnellinen. Eikä tuo mieskään kovin pettyneeltä näyttänyt kun kuulimme sukupuolen :) Ei meidän piireissä kyllä mitenkään tytöt tai pojat ole eriarvoisia. Ehkä jossain maalla, jossa muutenkin on paljon perinteisemmät arvot, pojilla on isompi merkitys. Toivottavasti ei, sillä tasa-arvoisessa maassahan tässä eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kahden tytön jälkeen sain pojan.

Vierailija
4/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntui erilaiselta saada poikavauva. En pitänyt poikaani mitenkään sen ihmeellisempänä kun tyttöjänikään, mutta iloitisin silti siitä että meille oli tullut poika.

Totta ettei se mitenkään vauva aikana eroa oikeastaan. Ainoa ero minkä itse huomasin oli että poika pissii oikeasti suoraan päälle mnoesti vaiopaa vaihaessa, tytöllä pissat meni vaan siihen hoitopöydälle! :D Ja toki ero oli myös vaatteissa, ei tullut puettua poikaa kuitenkaan tyttömäisen vaaleanpunaiseen. Ihana oli myös katsoa miehen onnea siitä että saimme pojan. Missän vaiheessa hän ei sanonut pikaa toivovansa ja rakastaa varmasti tyttöjään ihan yhtä paljon, mutta kovasti kyllä odottaa pojan kasvamista että jos hänestä olisi jakamaan autoharrastus kun tyttöjä se ei kiinnosta vaikka kokeillut kyllä on.

Kuitenkin luulen että meidän ja ystäväsi kohdalla enemmänkin oli kyse siitä että kun on jo muutama tyttö se vain tuntuu itsestä erilaiselta kun tuleekin sitten poika. Ihan samahan se on jos olisi monta poikaa ja sitten saisi tytön. Ei se mielestäni mitenkän (ainakaan mun kohdalla) liity siihen että lapsi on juuri poika, vaan siihen että syntyy lapsi sitä sukupuolta jota meillä ei vielä ollut. :D

Vierailija
5/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan olen huomannut, että monta poikalasta siittänyt mies pitää itseään jotenkin enemmän miehenä kuin tyttölasten isä. Siinä on jokin kummallinen miehinen ulottuvuus, joka ei mene naisten kaaliin.

Vierailija
6/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nainen on maailman nekru.

Eikä asia miksikään muutu niin kauan kuin naiset muuttavat asenteitaan.

Nainen siihenkin tarvitaan.

Vierailija
7/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista toinen puolentoista viikon ikäinen. Emme tienneet etukäteen sukupuolta, eikä odotusaikana minulla erityisesti toiveitakaan asiasta ollut.

Kuitenkin alitajuntaisesti taisin tyttöä haluta, kun näin laitoksen ruokalassa pariskunnan jolla oli tuore poika, ja ajattelin "mitenkähän pettyneitä noi on olleet, kun ovat joutuneet ilmoittamaan sukulaisille että poika tuli..."

Tuli vähän sellanen "mitäs ihmettä?"-fiilis, kun tajusin omat ajatukset. :D

Vierailija
8/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mistähän niiden aikuisten miesten luullaan tulevan?

Nainen siihenkin tarvitaan.

Jos ei naisten suhtautuminen muutu, miehet ovat ja pysyvät "parempina".

Vierailija
9/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tuohon törmännyt muuta kuin että miehet usein toivoo poikaa ja naiset tyttöä omaksi kaverikseen ja sukupuolensa jatkajaksi. tutkimusten mukaan jos vanhemmat tekee yhden lapsen, länsimaissa toivotaan enemmän tyttöä ja kehitysmaissa poikaa. länsimaissa tytöt pärjää poikia paremmin elämässään ja heillä on pienempi syrjäytymisriski kuin pojilla, kehitysmaissa tytöt naitetaan muualle ja pojat on vanhuudenturva.

suomessa tyttölapsia imetetään kauemmin, heidät laitetaan myöhemmin päivähoitoon jne, eli hoidetaan paremmin kuin poikavauvat. Tytöt myös selviävät koulussa paremmin, kouluttautuvat pitemmälle ja keskimäärin hoitavat vanhenevat vanhempansa useammin kuin pojat jne.

Vierailija
10/28 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tuohon törmännyt muuta kuin että miehet usein toivoo poikaa ja naiset tyttöä omaksi kaverikseen ja sukupuolensa jatkajaksi. tutkimusten mukaan jos vanhemmat tekee yhden lapsen, länsimaissa toivotaan enemmän tyttöä ja kehitysmaissa poikaa. länsimaissa tytöt pärjää poikia paremmin elämässään ja heillä on pienempi syrjäytymisriski kuin pojilla, kehitysmaissa tytöt naitetaan muualle ja pojat on vanhuudenturva.

suomessa tyttölapsia imetetään kauemmin, heidät laitetaan myöhemmin päivähoitoon jne, eli hoidetaan paremmin kuin poikavauvat. Tytöt myös selviävät koulussa paremmin, kouluttautuvat pitemmälle ja keskimäärin hoitavat vanhenevat vanhempansa useammin kuin pojat jne.

Vierailija
11/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin kahden pojan äiti joka odottaa nyt tyttöä.

Vierailija
12/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuitenkin huomasin itsestäni, että eka lapseni oli TYTTÖvauva, toinen POIKAvauva ja kolmas vain vauva. Vaippaa vaihtaessa aina välillä huomasin hämmästyksekseni, että sehän on poika, enpä muistanutkaan...

Vierailija
13/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on yhä edelleen olemassa ihmisiä, joiden mielestä POIKA on ainoa oikea jälkeläinen. Tämä saatiin huomata, kun kerroimme, että meille lupailtiin tyttöä ultrassa. (Ja tyttö myös tuli). Saatiin kyllä niin törkeitä kommentteja osaksemme, ihan jopa lähipiiristä, että ei tosikaan..

Nyt odotamme toista lasta ja painostus alkoi heti, kun kerroimme raskaudesta. Tyyliin, että nyt pitää poika tulla ja blaa blaa blaa!! (Siis ihan kuin me oikeesti siihen voidaan vaikuttaa jotenkin???)

Onneksi ultrassa ei näkynyt sukupuolta, saavat hyväkkäät odottaa vauvan syntymään asti.

Vierailija
14/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä?

En ole moista huomannut.

Vierailija
15/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ainakaa pidä eikä mun ystäväperheet. isät ovat toivoneet tyttöjä samoin äidit. joillekin on tullut se mitä toivottiin ja toisille ei. eikä siinä sen kummempaa. tyttöjä tehdään, poikia saadaan.

Vierailija
16/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihminen on kyllä pitänyt tyttölapsia "kivempina", koska heille on ihania vaatteita, mikä oli mielestäni ihmeellinen peruste.

Vierailija
17/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se ainakaan meidän länsimaisesa kulttuurissa pidä paikkaansa. Itse olen ollut esikoisena ja ensimmäisenä lapsenlapsena isovanhempien suosikki.

Omien lasteni kohdalla anopin suosikki on 2. vanhin lapsemme, joka on tyttö. Mummi lähetti kesällä pojalle synttärirahaa 10 e ja ohessa oli isosiskolle 20 e ja viesti, jossa rahajako perusteltiin sillä, että tytöt tarttee rahaa enemmän kuin pojat.

Vierailija
18/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat ovat arvostetumpia. Perinnekin sitä mieltä.

Mutta onhan se niin, että mies se on jonka tehtävä on huolehtia lapsista ja vaimosta. Ja sitten vanhana vanhemmistaan.

Kyllä tuntemani miehet huolehtivat paremmin vanhemmistaan kuin naiset. Pojat kuskaavat vanhoja äitejään kauppaan jne.

Näin meidänkin perheessä, vaikka minullakaan ei ole mitään ongelmaa suhteissani vanhempiin, mutta miehelleni on kunnia-asia ja vilpitön auttamisen halu omia vanhempiaan kohtaan. Sama ilmiö myös mieheni kavereilla. Ja enempi palvelutalossa jossa olen töissä, näkee poikia vierailevan vanhempiensa luona kuin tyttäriä.

Itse jo tästä huolestuneena kun minulla on vain tyttöjä :-D

Vierailija
19/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan tämä ei enää nykyään enää pidä paikkaansa. Itsellä on poikia ja jotenkin katsellessa perheitä, joissa on jo vanhempia lapsia tuntuu, että pojat aiheuttavat ehkä vähän enemmän huolta vanhemmilleen silloin parikymppisenä ja tytöt puolestaan ylpeydenaiheita. Tai ehkä vaan meidän lähipiiriin osunut perheitä, joissa vähän haahuiluun taipuvaisia poikia ja toisaalta topakoita menestyviä tyttöjä

ettei se ainakaan meidän länsimaisesa kulttuurissa pidä paikkaansa. Itse olen ollut esikoisena ja ensimmäisenä lapsenlapsena isovanhempien suosikki. Omien lasteni kohdalla anopin suosikki on 2. vanhin lapsemme, joka on tyttö. Mummi lähetti kesällä pojalle synttärirahaa 10 e ja ohessa oli isosiskolle 20 e ja viesti, jossa rahajako perusteltiin sillä, että tytöt tarttee rahaa enemmän kuin pojat.

Vierailija
20/28 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä