Oma lapsi muuttaa suhtautumisen homojen adoptioon!
Tämä on mielestäni totta, muutenkin lapsen saatuaan tulee paljon konservatiivisemmaksi. Esimerkiksi itse en hyväksy enää homojen adoptio-oikeutta kolmen lapsen jälkeen ja muutenkin olen jotenkin tiukempi arvomaailmaltani. Onko muille tapahtunut näin?
Kommentit (23)
Miten se oli se juttu, että äitiys tekee ihmisestä paremman ja hienomman ja arvokkaamman? Onko siis niin, että öityis tekee ihmisistä ahdasmielisiä ja suppeakatseisia itsekeskeisiä paskiaisia?=)
Nyt kun on oma lapsi, ymmärrän, minkälainen ilo lapsi on elämässä. Olen valmiimpi suomaan sen muillekin. Ja tajuan myös mitä lapsi tarvii kasvaakseen onnelliseksi, eikä siihen liity sukupuolielimet. Tarkoitatko homoilla homoja vai lesboja, vai vain homoja? Minulla itselläni on ehkä pieni kynnys antaa lasta homoille, koska en usko että miehillä on ihan yhtä voimakas hoivavietti kuin naisilla. Mutta lesboille en kyllä yhtään epäröisi antaa.
Itse taas olen kolmen lapsen (tai iän?) myötä muuttunut paljon liberaalimmaksi ajatusmaailmaltani. Nuorempana olin aika konservatiivi ja musta-valkoinen.
Jos lapsi saa homoparin luota rakastavan ja hyvän kodin, niin hieno juttu.
Itse taas olen kolmen lapsen (tai iän?) myötä muuttunut paljon liberaalimmaksi ajatusmaailmaltani. Nuorempana olin aika konservatiivi ja musta-valkoinen. Jos lapsi saa homoparin luota rakastavan ja hyvän kodin, niin hieno juttu.
Nyt kun on oma lapsi, ymmärrän, minkälainen ilo lapsi on elämässä.
koska luulin ap:n tarkoittavan, että äitiyden myötä, hänestä olisi tullut avarakatseisempi:)
Itse en oikein ymmärrä, millä tavalla olisin lapsilleni huonompi äiti, jos rakastaisin naista. Tai millä tavalla mieheni olisi huonompi isä, jos hänen puolisonsa olisikin mies...En tajua, mitä tekemistä vanhemmuudella on seksuaalisen suuntautumisen kanssa.
enkä lesboille enkä pedofiileille tai muuten perversseille! Näkyy vain nykyään media tekevän tehtävänsä, ja toisinajattelijat lynkataan suorastaan. Luontokin sen sanoo, ettei lapsia voi syntyä kuin miehen ja naisen välisessä kanssakäymisessä. Mutta näin tämä maailma menee ja kohta on eläimiin sekaantuminenkin varmaan vain yksi seksuaalisuuden muoto siinä missä alaikäisiin.... Luonnottomuuksien hyväksymisessä kuljetaan vaarallisilla vesillä. Mutta kuka ajattelee enää omilla aivoillaan?! Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä...
Kyllä minä ainakin suhtaudun hyvin paljon suvaitsevammin mm. tähän asiaan. Tunnenkin lesbo-vanhemmat ja tiedän että se on kyllä varsin samanlainen perhe kuin me muutkin. Lapsi tarvitsee rakastavat vanhemmat, ei niitä sukupuolielimiä.
Etenkin poikalapsella on hyvä olla isä. Turha väittää, että kaksi naista antavat samanlaisen kodin kuin nainen ja mies.
seksuaalinen suuntautuminen, kunhan se ei kohdistu lapsiin.
Sen sijaan minusta adoptiovanhempien psykologisia kykyjä adoptiolapsen vanhemmuuteen pitäisi paremmin määrittää. Pelkästään ikä, tulotaso jne, eivät vielä tee aikuisesta hyvää vanhempaa lapselle, jolla taustalla hylkäämistrauma ja joka sen vuoksi tarvitsee etenkin murrosiässä keskimääräistä enemmän tukea vanhemmiltaan. Pitää olla itse tasapainoinen ja pystyä käsittelemään tunteita ja omata hyvät vuorovaikutustaidot, että tähän pystyy. Ja oma lapsettomuustrauma yms. käyty läpi riittävästi.
Olen edelleen sitä mieltä, että ne on ihan muut ominaisuudet (kuin heterous tai homous) mitkä tekee ihmisestä hyvän lastenkasvattajan.
Etenkin poikalapsella on hyvä olla isä. Turha väittää, että kaksi naista antavat samanlaisen kodin kuin nainen ja mies.
muttei myöskään automaattisesti huonompaa. On paljon sellaisiakin heterosuhteeseen syntyneita poikalapsia, joille ei ole isää.
Olin aika järkyttynyt ap:n tekstistä, koska kuvittelin myös, että muutos oli tapahtunut toiseen suuntaan. Itselläni ei ole vielä lapsia, ja yhdistän kyllä mustavalkoisuuden ja ehdottomuuden nimenomaan nuoreen ikään ja vähäiseen elämänkokemukseen.
Entä jos joku sinun lapsistasi tulee olemaan homoseksuaali? Etkö soisi hänelle lasta?
Kuvittelin aina olevani mitä suvaitsevaisin ihminen homojen suhteen, mutta kun oma lapseni alkoi kysellä, voiko mies mennä naimisiin miehen kanssa, niin vastasinkin toikasti "EI voi"...
Antaisin kyllä lapsen mieluummin mukavalle homo- tai lesboparille kuin monelle muulle.
suuntautminen voi oikeasti noin paljon kiinnostaa ihmisiä.
Ei homot tai lesbot ole mitään perverssejä joilla roikkuu ruoskat ja nahkakaulapannat seinillä....
Ja suurin osa homoista ei edes harrasta anaaliseksiä, kuten niin moni luulee. Eikä senkään harrastaminen tee millään tavalla perverssiksi. Kuten ei s/m tai muu vastaavakaan.
Millä tavalla se on ap sinun elämästäsi pois että jollain homo tai lesbo pariskunnalla on adoptoitu lapsi?
Ja tiedättekö kun niitä adoptioitakaan ei myönnetä ihan jokaiselle Matti ja Maija Meikäleiselle.
Maailmassa on muuten ap paljon vakavampiakin uhkia kuin homo ja lesboparien adoptio-oikeus.
Kuten joku ylhäällä sanoi. Minullekin on aivan sama että mikä adoptioparin suuntautuminen on, kunhan se ei kohdistu lapsiin.
P.s. Homoseksuaalisuuden vertaaminen eläimiin sekaantumiseen on äärimmäisen typerää.
Hyväksyn mm. homot ja soisin heille adoptio-oikeudet samoin kriteerein kuin heteroillekin.
jokaisella tulisi olla oikeus vanhemmuuteen. Niin heterolla, homolla, lesbolla tai yksinäisellä. Tärkeintä on, että vanhempana rakastaa lastaan ja toimii vastuullisesti.
Itse olen lapset saatuani vakuuttunut siitä, että vaikka lapset pimpillä ja kikkelillä tehdäänkin, ei niitä näillä värkeillä kasvateta. Sydämen ja aivojen löytyminen ei seksuaalista suuntautumista katso.
Pikemminkin oman lapsen myötä soisin lapsen myös muille (jos ei ole niin luuseri, ettei sellaista ansaiste, mitä homous ei mielestäni tarkoita).