Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko jättänyt itkevän lapsen yöllä yksin huutamaan?

Vierailija
27.09.2010 |

Minkä ikäisenä? Mitä sitten tapahtui?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
2/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä päivällä. miksi jättäisin itkevän lapsen yksin? mikä voisi olla pätevä syy ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä kitinää ennen nukahtamista pitävän olen antanut olla sängyssä yksinkin, mutta paniikissa huutavan en koskaan.

Vierailija
4/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken vauvan itkun ja kun heräsin, niin vauva oli lopettanut ja nukkui. En tiedä kuinka kauan nukuin.

Vierailija
5/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun mieheni on mulle vihainen, koska en ole koskaan suostunut jättämään meidän lastamme yöllä itkemään. Nyt lapsi on pian 2-vuotias ja on tällä viikolla huutanut useampana yönä jostakin syystä. Mies haluaisi nyt kokeilla jättää hänet itkemään yksin, minä en siihen pysty. Mies sanoi, että mun pitää pian valita, olenko lapsen puolella vai hänen. Tiedän, ihan syvältä... Ajattelin vaan täällä kysyä, olenko jotenkin tosi outo.

Vierailija
6/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauvani ovat syöneet kiinteitä 5krt/vrk ja yösyötöt on lopetettu, olen alkanut kuunnella itkua muutaman minuutin josko löytäisi itse tutun ja nukahtaisi uudestaan.

Vierailija
7/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että mun pitää pian valita, olenko lapsen puolella vai hänen.

Vai että ihan puoli pitäisi valita. Mitäs mies sitten tekee, jos valitset lapsen puolen, etsii toisen ja jättää teidät, vai? Kysäisepä.

Ja ei: en ole ikinä jättänyt lasta yöllä huutamaan.

Vierailija
8/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelemaan kauan itku kestää ja vastannut siihen JOKA KERTA kun se tuntuu jatkuvan. Ehkä ollut kyse minuutista?? En ole katsonut aikaa.

Lapsemme oppi nukkumaan yöt läpi 4 kuukauden iässä ja nukkunut siitä asti hyvin ellei ole ollut sairas/tullut hampaita tms.

HUOM! Lapsen huudattaminen ja opettaminen nukkumaan yön läpi omassa sängyssään ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
9/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kitisemään kylläkin. Ja välillä tyttö saattaa unissaan itkeä, mutta se on sellaista yhyy, yhyy ja loppuu alta puolen minuutin ja tyttö on taas ihan hiljaa ja sikeässä unessa, sillon en yleensä ees ehdi sängyn vierelle..

Vierailija
10/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos valita pitää niin totta kai valitset lapsen, sehän sua tarvitsee, aikuinen mies voi itkeä yksinkin mutta pieni lapsi ei.

Vierailija
11/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan puoli pitäisi valita. Mitäs mies sitten tekee, jos valitset lapsen puolen, etsii toisen ja jättää teidät, vai? Kysäisepä.

Millainen AIKUINEN mies käskee vaimon valita PUOLEN lapsen ja itsensä välillä.

Ja siis kyseessä vielä 2vuotias taapero ja yöllä itkeminen. Tuohan kuulostaa siltä että sun lapsellinen mies kuvittelee, että lapsi itkee öisin hänen kiusakseen.

Miehen olisi nyt syytä kasvaa aikuiseksi. Niin ja tarviiko tuossa nyt edes valita kenen "puolella" on.

Vierailija
12/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen AIKUINEN mies käskee vaimon valita PUOLEN lapsen ja itsensä välillä.

Ja siis kyseessä vielä 2vuotias taapero ja yöllä itkeminen. Tuohan kuulostaa siltä että sun lapsellinen mies kuvittelee, että lapsi itkee öisin hänen kiusakseen.

Miehen olisi nyt syytä kasvaa aikuiseksi. Niin ja tarviiko tuossa nyt edes valita kenen "puolella" on.

uskomaton nuija. Tulee vaan mieleen, onko vakka tampulinsa valinnut?

Vierailija
13/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan katkesin yhtenä iltana, kun en jaksanut enää uudelleen ja uudelleen nukuttaa 7kk:n ikäistä. Työnsin takaisin pinnasänkyyn ja kävelin takapihalle istumaan. Laitin ovet kiinni, ettei tarvi kuulla kirkumista. Vanhempi lapsi nukkuu sikeästi omassa huoneessaan ja mies oli työmatkalla. Muutaman minuutin siellä istuin kaikessa rauhassa ja palasin sitten sisälle. Taas riitti kärsivällisyyttä jatkaa sitä unitaistelua... Tuli vähän huono omatuntokin, kun toinen huutaa siellä hädässä.

Vierailija
14/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on kummallinen mies, mutta valinta on helppo. Äidin kuuluu AINA olla lapsensa puolella ja sillä hyvä.

- mies, 43 v -

Vierailija
15/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan katkesin yhtenä iltana, kun en jaksanut enää uudelleen ja uudelleen nukuttaa 7kk:n ikäistä. Työnsin takaisin pinnasänkyyn ja kävelin takapihalle istumaan. Laitin ovet kiinni, ettei tarvi kuulla kirkumista. Vanhempi lapsi nukkuu sikeästi omassa huoneessaan ja mies oli työmatkalla. Muutaman minuutin siellä istuin kaikessa rauhassa ja palasin sitten sisälle. Taas riitti kärsivällisyyttä jatkaa sitä unitaistelua... Tuli vähän huono omatuntokin, kun toinen huutaa siellä hädässä.

mä oon kyllä tehnyt saman pari kertaa. Ihan jo sekin riittää että nanosekunniksi sulkee oven perässään ennenkuin avaa sen uudelleen ja menee takaisin tilanteeseen. Parempi se on "raivota" hilijaisesti seinälle oven ulkopuolella kuin lapselle päin naamaa jos meinaa palaa käämit.

Mutta eihän siinä pystyis kyllä nukkumaan tms. jos toinen itkee, jos tässä siitä oli kyse.

Vierailija
16/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei jätetä lasta yksin huutamaan mihinkään aikaan vuorokaudesta. Miksi pitäisi?

Vierailija
17/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1-vuotias kiukkuinen lapsi, joka juuri nyt on keksinyt koetella vanhempien tahtoa vaikka millä. Ensin haluaa jotain, sitten ei haluakaan. Viime yönä itki, menin luokseen. Oli vähän nuhainen mutta ei juurikaan, tarkistin kaikki vaippa-asiat ja annoin hörpätä vettä, istuin viereen silittämään, mutta lapsi huusi kiukuissaan. Jonkin ajan päästä mietin että jospa sitä kuitenkin sattuu johonkin. Annoin vähän panadolia ja nostin sängyn päätyä jos räkä valuisi paremmin. Ei juuri nuhaa, mutta vähän silti. Sitten taas istuin siinä.

Lapsi halusi että silitän. Sitten työnsi kättä pois että älä silitä. sitten töni minua pois, menin istumaan pehmeämmin, sitten suuttui että menin pois. Päädyin istumaan pehmeässä tuolissa ja toistelemaan "juujuu, nyt nukutaan", mutta kun oli mennyt jo tunti eikä lapsi tuntunut itkevän mitään erityistä asiaa, kunhan kiukkuuntui kun en istunut vieressään kovalla tuolilla, jolla ei siltikään halunnut minun istuvan. Päätin koittaa vain sanoa "hyvää yötä, nyt nukutaan" ja lähteä pois.

Ja kas, itku alkoi heti laantua. Hätäitkusta ei ollut koskaan kyse, mutta tuo kiukkuitkukin alkoi heti vähetä ja kymmenessä minuutissa lapsi jo nukkui.

Toivoin vain, että olisi ollut pokkaa tehdä noin jo aikaisemmin, olisi säästynyt voimia meiltä molemmilta.

Vierailija
18/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen nukkumaanmenon kanssa. Huutaa helkkaristi kun vastustelee nukkumaanmenoa. Meillä toiminut se et käydään sängyn vierellä ja nostetan syliin. Hyssytellään kunnes rauhoittunut ja sit heti takasin sänkyyn, minnekään ei lähdetä kantelemaan makuuhuoneesta. Muutaman kerran tätä toistettu ja aina parin kerran jälkeen nukahtaa.

Missään nimessä emme ole jättäneet huutamaan yksin. Kerran raivosi niin pahasti että oksenti ja veti henkeensä. Meinasi tukehtua. Juuri tästä syystä ei pidä jättää yksin huutamaan. Sanopa tämä miehellesi jos se apina vielä vänkyttää lapsen yöhuudoista.

Vierailija
19/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet kitinätkin tarkistan enkä jätä lasta yksin suruissaan tai kipeänä.

Meillä on 4- ja 7-vuotiaat pojat.

Vierailija
20/32 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tietenkään pitkäksi aikaa!

Tuollaisten taaperoikäisten kanssa olen toiminut seuraavasti:

- jos lapsi herää yöllä, odottelen muutaman minuutin, josko uni löytyisi jälleen

- jos itku jatkuu, menen katsomaan, mikä hätänä

- kun vaippa/peitto/pudonnut unilelu on korjattu, annan suukon, silitän, ja toivotan hyvää yötä. Palaan omaan sänkyyn.

Jos itku jatkuu, sama homma alkaa alusta: odotan muutaman minuutin, käyn katsomassa, jne.

Sairaat lapset ovat asia erikseen! Ja itkujakin on erilaisia. Omasta lapsesta tiedän, miten isosta hädästä kulloinkin on kyse, ihan jo itkuäänestä.

Maksimiaika, mitä meillä on lapsi yksinään itkenyt, on ehkä 5-10 min.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi