Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kutsutut eivät ilmoita tulostaan?

Vierailija
27.09.2010 |

Vääntäkääpä minulle rautalangasta. Miksi esim. lastenkutsujen kutsussa mainittua vastauspyyntöä ei kaikki noudata? Ok, voi toki joskus unohtua, mutta ihmetyttää esikoisen yhden kaverin äiti - muutoin sivistyneen ja hyvän äidin oloinen ihminen - joka toistuvasti viisveisaa kutsut. Olemme vain hyvänpäivän tuttuja, joten mistään erityisestä karsastamisesta ei voi olla kyse, edelleen hymyillään kun tavataan. Ja voisihan sitä nyt ilmoittaa senkin, jos lapsi ei tule.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauspyyntö X.X. mennessä??

Vierailija
2/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kutsun saa ajoissa, ei ole ihan varma, että onnistuuko pääsy vai ei, sitten ajattelee, että ok tarkistetaan ja katsotaan lähempänä...

Meillä toimii se hyvin, että ilmoitetaan jos ei pääse, eli vain tarvittaessa tarvitsee ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa lastenjuhlat ja ihmettelin kun ekaa kertaa moni jätti ilmoittamatta vaikka kutsussa oli päivämäärä ja minun puhelinnumeroni. Sitten kun sitä ääneen ihmettelin miehelle niin lapsi yhtäkkiä muisti, että ainiin, vieraat ovatkin ilmoittaneet hänelle viime viikolla koulussa että tulevat juhliin. Lapsi oli vain unohtanut asian saman tien...

Vierailija
4/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulal paras tulos kun laitoin tyyliin, että lastenvaate kutsut kahden viikon päästä. VAstausta pyydetään tänään illalla siitä kuka pääsee tulemaan.....

Totta helvetissä porukak unohta akoko jutun jso vastausaikaa annetaan päivätolkulla.

Mutta kun se kalenteri on katsottava HETI ja samalal tulee vastattua ja laitettua kalenteriin....

VAikka vihaan unohtajia niin itekkin unohdan jos vastausaikaa on liikaa :D

Vierailija
5/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää 2 viikko aiemmin että menenkö jonnekin kutsuille niin en vastais mitään.

Mulle kutsut on sellasia että meen jos kerkeen. toki ilmotan vaikka eellisenä päivänä oonko menossa.

Kerron kyllä että mua ei kannata laskea mukaan.

Mulal paras tulos kun laitoin tyyliin, että lastenvaate kutsut kahden viikon päästä. VAstausta pyydetään tänään illalla siitä kuka pääsee tulemaan..... Totta helvetissä porukak unohta akoko jutun jso vastausaikaa annetaan päivätolkulla. Mutta kun se kalenteri on katsottava HETI ja samalal tulee vastattua ja laitettua kalenteriin.... VAikka vihaan unohtajia niin itekkin unohdan jos vastausaikaa on liikaa :D

Vierailija
6/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuota mitään vaikeuksia tietää 2vk tai vaika 2 vutota etukäteen pääsenkä kutsuille. Jso mä sen laitan kalenteriin niin sillon mä pääsen ja silä siisit, se on n iin yksinkertaista.

Mutta joo mä niin tiedän ihmiset joiden kulmakarvat onkin yhtäkkiä väärässä asennossa tai naapurin koira karkaas ja pitää autta etsinnöissä tai lapsi aivasti tunti sitten ettei ne pääse.... koskaan....... mihinkään mihin on luvanneet tulla.....

Vierailija
7/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauspyyntö X.X. mennessä??

Vierailija
8/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tuota mitään vaikeuksia tietää 2vk tai vaika 2 vutota etukäteen pääsenkä kutsuille. Jso mä sen laitan kalenteriin niin sillon mä pääsen ja silä siisit, se on n iin yksinkertaista. Mutta joo mä niin tiedän ihmiset joiden kulmakarvat onkin yhtäkkiä väärässä asennossa tai naapurin koira karkaas ja pitää autta etsinnöissä tai lapsi aivasti tunti sitten ettei ne pääse.... koskaan....... mihinkään mihin on luvanneet tulla.....

Vierailija
9/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kyse häistä tai lastenkutsuista, niin ilmoittaminen tulostaan/tulematta jättämisestään on yllättävän monelle hillittömän vaikeaa.

Vierailija
10/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi kun vaivaudun sinne ne asiat laittamaan ja sitten myös teen mitä lupaan.....

Joten hohhoijaa vaan kuutosille, mä en ksokaan alsek niiden varaan, tiedän aina,e ttä ne jättää sekä ilmoittamatta, että tulematta.....

Vierailija
11/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat aina niitä, jotka odottavat, että jos tulisi jotakin vieläkin parempaa. Tiedän ihmistyypin. Ei voida sanoa juuta tai jaata, kun ei koskaan tiedä, että jos vaikka presidentti kutsuisikin 3 viikon päästä lauantai-iltapäivänä käymään. Tai Bono pistäytyisi kahville.

Vierailija
12/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mistään kutsuista. suorastaan inhoan kaikkea "pakko"myyntiä.

Jos jotakin lupaan niin pidän myös lupauksen.

Mä en ainakaan lupaa mennä kutsuille mutta jos emännälle sopii niin ilmoitan vaikka edellisenä päivänä.

Jos taas sovitaan kavereiden kanssa että mennään syömään johonkin niin varaan itselleni sen illan. Ja myös saavun tapaamispaikkaan ajoissa.

Vierailija
13/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin lastenkutsujen kutsukorteissa lukeen järjestään "ilmoita jos lapsi EI pääse tulemaan.."

Eli en ole niin tarkkaan niitä enää viime aikoina lukenutkaan. Katsonut vain päivän ja kellonajan.

Vierailija
14/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa lastenjuhlat ja ihmettelin kun ekaa kertaa moni jätti ilmoittamatta vaikka kutsussa oli päivämäärä ja minun puhelinnumeroni. Sitten kun sitä ääneen ihmettelin miehelle niin lapsi yhtäkkiä muisti, että ainiin, vieraat ovatkin ilmoittaneet hänelle viime viikolla koulussa että tulevat juhliin. Lapsi oli vain unohtanut asian saman tien...

selvästi, että Ilmoitatahan äidilleni XXX:lle numeroon XXXXXX, tuletko vai et.

ap

Vierailija
15/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan, että lastenkutsujen suhteen ei tarvitse olla niin tarkka (vaikka vierasmäärä vaikuttaa ainakin meillä tosi moneen hankintaan, mm. ongintapusseja hankitaan vain 1 ylimääräinen).

Ja yksinkertaisesti vaan ajatellaan, että minä-minä...

Vierailija
16/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan, että lastenkutsujen suhteen ei tarvitse olla niin tarkka (vaikka vierasmäärä vaikuttaa ainakin meillä tosi moneen hankintaan, mm. ongintapusseja hankitaan vain 1 ylimääräinen). Ja yksinkertaisesti vaan ajatellaan, että minä-minä...

jätä ne perhanan ongintalahjat ostamatta jos noin natku ja perseaukinen oot.

Ap:llekin sanoisin, että hellitä nyt sitä pipoas. Ei lapset niin paljon syö, mikset hommaa vaan ruokaa kutsutulle määrälle, ja syökää ylijäävät myöhemmin ite.

Vierailija
17/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan, että lastenkutsujen suhteen ei tarvitse olla niin tarkka (vaikka vierasmäärä vaikuttaa ainakin meillä tosi moneen hankintaan, mm. ongintapusseja hankitaan vain 1 ylimääräinen). Ja yksinkertaisesti vaan ajatellaan, että minä-minä...

jätä ne perhanan ongintalahjat ostamatta jos noin natku ja perseaukinen oot. Ap:llekin sanoisin, että hellitä nyt sitä pipoas. Ei lapset niin paljon syö, mikset hommaa vaan ruokaa kutsutulle määrälle, ja syökää ylijäävät myöhemmin ite.

Ei ruuan yli jääminen minua harmita. Sitä jää muutenkin aina yli, tosin se joutuu sitten enimmäkseen meillä roskiin, koska sitä kakku/keksi/naksumäärää en toki ala lapsilleni syöttää.

Mutta jos vierasmäärä heittää usealla lapsella, tulee tehty muitakin virhehankintoja. Ja katettua turhaan iso pöytä, kun vähemmälläkin uudelleenmöpleerauksella olisi pärjännyt (juu, meillä ei noin normaalisti ole keittiöllä 10 lapsen pöytää...)

Ja nyt, kun lapset ovat isompia, on kutsuilla muutakin ohjelmaa. MM. viimeksi vein kaikki lapset vielä elokuviinkin ja kyllä se ainakin minua vähän harmittaa, kun leffalippuja jää käyttämättä. Joukossa on aina kuitenkin joku sellainenkin, jolla on hyvä syy viimehetken poisjääntiin, esim. flunssa.

Ja kun se olisi kumminkin niin helppoa panna pieni tekstari...

ap

Vierailija
18/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärijuhlia vietetä niin vaatimattomasti kuin ehkä esim. teillä.

Kyllä on peruskäytöstapojen puutetta, jos ei selvään vastauspyyntöön reagoida.

Vierailija
19/19 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat aina niitä, jotka odottavat, että jos tulisi jotakin vieläkin parempaa. Tiedän ihmistyypin. Ei voida sanoa juuta tai jaata, kun ei koskaan tiedä, että jos vaikka presidentti kutsuisikin 3 viikon päästä lauantai-iltapäivänä käymään. Tai Bono pistäytyisi kahville.

joidenkin elämäntilanne nyt vain on sellainen, että ei voi tietää viikkojen päähän. Itse olen töissä sellaisessa paikassa, että vapaapäivä saattaakin vaihtua vielä edellisellä viikolla ja vielä myöhemminkin. Ja jos on jokin suunniteltu asia, (esim meillä ollut remonttia viime aikoina) niin ne jätetään niihin vapaa-iltoihin ja jos niitä vapaa-iltoja ei olekaan niin monta, kuin on alunperin suunniteltu, on pakosti karsittava jostakin.

Mieheni taas on sellainen "huithapeli", etten voi tietää onko hän parin viikon päästä kotona, kursseilla vai harrastuksissa. Ja näiden lisäksi on pari viime viikkoa ollut sellaista flunssa-aaltoa, ettei edellisenä päivänä tiedä kuka perheestä on kuumeessa ja kuka terveenä.

Ei aina ole siis kyse siitä, että "odotetaan parempia tarjouksia".