Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: onko täällä yrittäjän puolisoita?

Vierailija
27.09.2010 |

Millä alalla miehesi toimii yrittäjänä?

Työllistääkö yritys muita kuin miehesi?

Osallistutko millään lailla yritystoimintaan?

Miten yrittäjyys vaikuttaa perheenne elämään, hyvässä ja pahassa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikeala, töissä on 4 - 12 henkeä tilanteen mukaan, osa palkkalistoilla ja osa alihankkijoina. En osallistu yritystoimintaan.

Vaikutusta perheeseen hankala sanoa, koska mies on "aina" ollut yrittäjä, en osaisi kuvitella toisenlaista tilannetta. Mies ei erota työ- ja vapaa-aikaa eli meillä ei ole viikonloppuja tai kesälomia, mutta enpä itse niitä ihmeesti kaipaa.

Vierailija
2/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kv-konsultointia, työllistää muutaman henkilön, en osallistu millään tavalla yritystoimintaan.

Vaikutus perheeseen tuhoava, miehellä ei juuri vapaa-aikaa vaan hoitaa työasioita 24/7, lisäksi paljon työmatkoja. Ja tulotaso heikompi kuin vastaavassa palkkatyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei työllistä muita enkä minä osallistu toimintaan. Vaikutuksen huomaa siinä että illallakin puhelin soi työasioissa, joskus on viikonlopputöitä ja iltaisinkin joskus täytyy työmaalla käydä. Hyvää on etenkin se, että pystyy ottamaan vapaata tarpeen mukaan ja tulot on huomattavasti paremmat kuin palkkatyössä. Huonoa tietenkin se ettei ole varaa sairastaa ainakaan pitempää aikaa...

Vierailija
4/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla miehesi toimii yrittäjänä?

- sähkömies on

Työllistääkö yritys muita kuin miehesi?

- ei, haluaa toimia yhdenmiehenyritysenä

Osallistutko millään lailla yritystoimintaan?

- en

Miten yrittäjyys vaikuttaa perheenne elämään, hyvässä ja pahassa?

- mies oli aina töissä, ei ikinä voinut etukäteen luvata että ehtii tiettyyn kellonaikaan kotiin jos minulla oli menoa. Alkoholikin alkoi maistua "rankan yrittäjyyden" vastapainoksi. Hyviä asioita en oikein osaa sanoa. Noususuhdanteen aikana tuli ihan hyvin rahaa, mutta miestä ei näkynyt kotona. Yrittäjyys oli osasyy eroon, eikä ole tehnyt ollenkaan tiukkaa pärjätä lasten kanssa, sillä olinhan ennenkin kuin yh.

Vierailija
5/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ainakaa vielä työllistä muita, mutta paineita olis kun ei itsekseen meinaa ehtiä tehdä kaikkea. Minä jeesaan sen verran, että hoidan pankkiasiat ja toimin roudarina tarpeen mukaan ts. haen varaosia jne..

Pitkiä päiviä tekee, joten on paljon pois kotoa. Mutta toisaalta tarpeen tullen pystyy joustamaan, jos mulle tulee vaikka kesken päivän joku meno, niin on sitten hetken aikaa pois töistään lasten kanssa.

Tienaa kyllä enemmän kuin entisessä työssään, sen huomaa välittömästi, kun olen itse kotihoidontuella. Entisessä työssään kun oli, jouduttiin koko ajan laskemaan ja köyhäilemään, että pärjättiin. Mutta rikastumaan ei pääse, siitä pitää vakuutusmaksut ja verottaja viimeistään huolen!

Vierailija
6/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistää itsensä lisäksi 8 henkilöä vakituisesti, muutaman ekstraajan, ja toki välillisesti kirjanpitäjän, tavarantoimittajia........

2-3 kertaa olen kuluneiden 8 v aikana ollut apuna ravintolassa. Muuten se on täysin mieheni bisnes.

Firma tuottaa tosi hyvin, rahasta ei ole pulaa, miinuksena se että siinä on suuri vastuu ja se vie paljon miehen aikaa.

Vierailija
7/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja tekee suunnittelutyötä, siis "siistiä sisähommaa". Hän haluaa tehdä ainakin toistaiseksi yksin, eikä ole ottanut työntekijöitä, vaikka se olisi periaatteessa mahdollista - ottaisi sitten vain lisää töitä sisään.

Minä olen kokenut yrittäjyyden pelkästään positiivisena. Mies voi tehdä joustavasti töitä ja sovittelemme aikataulumme siten, että molemmat voi tehdä töitä ja harrastaa, ja lapsetkin tulee hoidettua. Rahasta ei ole puutetta, vaikka emme ole rikkaita. Välillä miehellä työt kasaantuvat ja hän tekee niitä yötä myöten, mutta sen jälkeen taas on monta viikkoa ihan normaalia. Mies vaikuttaa tyytyväiseltä ja motivoituneelta, joten en valita.

Vierailija
8/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistää lisäksi 3-4 henkilöä ja tietty kasan kirjanpitäjiä, ja muita. Kerran olen käynyt auttamassa. Miinusta on, että vie paljon aikaa, ja on vastuu kaikesta.

Vierailija
9/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistää noin 5 henkeä tällä hetkellä, mukaan lukien appiukon, joka on firmassa osalllisena.

Joskus olen käynyt vapaapäivinä auttamassa, lisäksi messuilla olen mukana toiminnassa. Teen sen ihan mielelläni, olen miehelleni avuksi ja lisäksi pysyn kärryillä miehen työasioissa, pystyb keskustelemaan asioista ja antamaan mielipiteitä..

Pahassa yrittäjyys vaikuttaa perheeseemme sen, että vapaapäiviä tai lomia ei juuri ole! Aina ei ole vapaita viikonloppujakaan, koska töissä saattaa tulla sellaista, joka vaatii miehen töihin silloinkin.

Lisäksi on vaikea suunnitella jotain tietylle päivälle, (esim. lomamatka), koska noita yllättäviä asioita saattaa tulla..

Vierailija
10/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on 3-7 osa-aikaista työntekijää tarpeesta ja tarjonnasta riippuen. En osallistu yritystoimintaan.

Yrittäjyys on miehelleni paras vaihtoehto, koska se on itsenäistä ja tarjoaa mahdollisuuden muokata työaikaa. Toisaalta hänen kysytyin työaikansa on ns. normaalin työajan jälkeen, mikä oli pikkulapsiperhevaiheessa hieman hankalaa. Tätä nykyä emme näe toisiamme arkena juuri lainkaan hereillä ja ainoa yhteinen vapaapäivämme on sunnuntai. Jostakin syystä minusta kaikki on kuitenkin ihan hyvin. Ansaitsen palkkatyöstä paremmin kuin hän, mutta ei sekään haittaa.

Vierailija
11/11 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toimii rakennusalalla. Oy kyseessä, kaksi muutakin omistajaa.

Työntekijöitä tällä hetkellä 8, parhaimmillaan ollut 16.

Toimistohommia teen joskus, viime kesän olin palkallisena toimistossa.

Ja yrittäjyys on tuonut paljon huonoa, ainut hyvä on raha (eikä sitäkään nyt ovista ja ikkunoista ole tullut :)).

Esimerkkinä huonoista puolista juuri nämä edellä mainitut ongelmat (ei vapaa-aikaa juurikaan, ei lomia). Mies on myös hyvin stressaantunut tällä hetkellä kiireiden ja firman huonohkon taloudellisen tilanteen vuoksi..

Haaveilee kyllä YKSIN oman firman perustamisesta. Ja tuen häntä siinä(kin) :)