Nopeutusta synnytykseen
La oli 20.09 oon yrittäny sen jälkeen siivoilla,lenkkeillä,rakastalle,saunoa,eikä mikää tunnu edistävän synnytystä.Minua ei edes supistele vieläkään yhtään.Onko "luonnon omia vinkkejä" millä saisi vauvan synnytyksen alkamaan?
Kommentit (17)
Anna lapsen syntyä rauhassa. Sehän voi hyvin syntyä vasta lokakuun puolella.
Itselläni käynnistetty neljä synnytystä yliaikaisena. Viidennellä kävin viikoilla 38 ja 39 vyöhyketerapiassa. Synnytys käynnistyi viikon yliaikaisena itsestään.. Rentoutti myös hyvin ja käsittelyn jälkeen nukuin muutaman yön todella hyvin.. Suosittelen!
Lapsi kehittyy kohdussa valmiimmaksi. Tuossa vaiheessa on kärsimätön olo, tiedän kokemuksesta, mutta ennemmin kannattaa lähteä tekemään jotain kivaa kuin rasittaa itseään sekstaamalla, siivoamalla ja kävelemällä ympäriinsä. Tarvitset voimia synnytykseen. Et voi saada lasta syntymään ilman väkivaltaa, ellei se muutenkin ole jo syntymäisillään, eli on jo jotain supistustoimintaa. Siinä vaiheessa seksi on hyvä keino, koska spermassa on prostaglandiinia.
t. 5 yliaikaista synnyttänyt
tykkään ulkoilusta,siivoamisesta,rakastelusta sekä saunomisesta enkä koe rasittavani itseäni noiden asioiden takia...parempihan se on kun lapsi tulisi omin avuin ulos eikä jouduttaisi käynnistämään ap
ja selvästi vaikutti kohdunsuuta avaavasti. Olen kuullut useilta samanlaisia kokemuksia. Minulla on jouduttu 2 viikkoa yliaikaisenakin käynnistämään prostaglandiinitableteilla koska kohdunsuu ei ole ollut yhtään auki siinäkään vaiheessa. Uskon vakaasti vyöhyketerapiasta olleen apua. Ainakaan ei haittaa!! terv.7
Minulla synnytys jouduttiin käynnistämään kun oli 5 päivä yli la:n ja alkoi lapsivettä tihkua. Ei mielestäni mitenkään huono kokemus.
sekin riski että vauva ehtii kasvaa turhan isoksi joka sitten saattaa vaikuttaa synnytyksen kulkuun ja lisätä komplikaatioiden riskiä.
tilanne on varmasti stressaavampi ja kivuliaampi,supistukset on voimakkaampia,vauvaa pitää todennäkoisesti tarkkailla enemmän kovien supistusten takia ja silloin ei pääse liikkumaan,oksitosiini poistaa kehon oman oksitosiinin ja endorfiinin eritystä..yms...ja neuvola/lääkäri ovat sanoneet että luonnollinen tapa on parempi...
luultavasti vauva syntyy kuitenkin sitten kun syntyy, vaikka kuinka saunoisit ja rakastelisit. Sitä ei näet vieläkään tiedetä, mikä tarkkaan ottaen synnytyksen käynnistää.
vauvan koko voi olla suuri , että hän ei mahdukkaan alakautta tuleemaan. ap
ajattelin vaan että jos olisi ollut jotain "luonnollisia keinoja" olisi ollut parempi..toisaalta jos niitä olisi ja ne toimisivat miksi niitä ei käytettäisi?
Itsellä kokemusta sekä luonnollisesta, että kahdesta käynnistetystä synnytyksestä ja itse mieluiten ottaisin käynnistyksen. Näyttäisi olevan minulle helpompi tapa, sillä kummallakin kerralla lapsi on ollut sylissä alle tunnissa tipan laitosta ja ilman kipulääkitystä. Luonnollisesti käyntiin lähtenyt synnytys kesti paljon kauemmin, joten oli siinä mielessä rasittavampi. Ei ne kivut minusta käynnistyksessä niin pahat olleet, supistukset tulivat ehkä tiheämmin, mutta toisaalta koko homma oli pian ohi. Ja minä ainakin olen päässyt myös liikkumaan käynnistyksissä, en pitkin käytäviä, mutta omassa huoneessa kyllä. Eli käynnistys voi olla oikein helppokin kokemus, turha sitä etukäteen on stressata. Itse olisin ainakin enemmän huolissani yliaikaisuuden riskeistä kuin mahdollisesta käynnistyksestä.
Toivotaan kuitenkin, että vauva lähtee pian itsestään syntymään.
sekin pelottaa että istukka repeää tässä yliajassa..No mut kyllä se tästä :-)
onko joku kuullut vauvasta, joka jäi syntymättä, koska äiti ei "yrittänyt" saada sitä syntymään?
lasketun ajan jälkeen olen kuullut. Eli vauva mitä ilmeisimmin olisi pelastunut, jos olisi käynnistetty ajoissa. Syynähän noissa on yleensä istukan toiminnan merkittävä huonontuminen tai äkillinen komplikaatio.
onko joku kuullut vauvasta, joka jäi syntymättä, koska äiti ei "yrittänyt" saada sitä syntymään?
Niissä nähdään, jos vauva on vaikeuksissa. Liian aikaisin käynnistetty synnytyskin voi olla riski. LA:n määrittelyssä on voinut olla virhe. Sikiö voi olla pienempi kuin luultiin, ultra-arvio on varsin summittainen. Taidat miettiä nyt liikaa. Jos sun mieltä rauhoittaa SSS:n harjoittaminen, niin tee sitten sitä. Mutta ei ole sun vika, jos lapsi syntyykin vasta ens kuun puolella.
Eli siis stimuloimalla jotain akupisteitä kantapään ja akillisjänteen kohdalta saa aikaan supistuksia. Kokeiltiin ekan lapsemme kohdalla ja se syntyi seuraavana päivänä kyseisestä hieronnasta. Toisessa raskaudessa sillä ei kylläkään ollut mitään vaikutusta, vaan useiden iltojen aku-hieronnasta huolimatta jouduttiin lopulta käynnistämään...