Ydinperhe rules! YH:t sucks! Ainakin naapurin mielestä...
Naapuri on tehnyt lastensuojeluilmoituksen minusta! Lapseni kuulema itkevät kaiket päivät, miehiä ramppaa, viina maistuu, mutta työt ei. Sinänsä outoa, että en ole juonut kolmeen vuoteen kahta siideriä enempää. Miehiä täällä tosin käy, mutta lapsen isä, isoisäni ja lapseni kummisetä. Seksiäkin on ollut viimeksi viime vuosikymmenellä, kun ei ole aikaa tai intoa juosta baareissa... Lisäksi olen ollut työttömänä viimeksi 18-vuotiaana koulusta valmistuttuani, enkä päivääkään sen jälkeen!
Lasten itku erityisesti päiväsaikaan on naapurin mukaan pahentunut erittäin paljon tänä syksynä. Se on mielenkiintoista, koska päivisin minä olen töissä ja lapset ovat koulussa ja eskarissa! Ymmärrän toki, että naapuri voi luulla minun olevan työtön, kun olin kesällä 2 kk ansaitulla lomalla ja työaikani ovat hyvin joustavat.
Kuopuksen uhmäiän jälkeen meiltä ei minun mielestäni ole juurikaan itkuja kuulunut. Ei siis edes iltaisin.
Mutta hei, vika täytyy ilman muuta olla yksinhuoltajassa, eikä TIETENKÄÄN tämän alakertaan elokuussa muuttaneessa ydinperheessä, jossa mies on iso johtaja ja herttainen vaimo on kotona hoitovapaalla. Niillehän on rakenteilla niin hieno kivitalokin... Niin, eihän ydinperhe voi olla jaksamisen rajoilla pienten lasten ja rakennusprojektin aikana. Sen sijaan kaikki yh-äidit ovat vähintääkin epäilyttäviä!
Tosi kivaa lähteä selvittelemään tätä asiaa sossutätien kanssa. Ei minulla ole mitään heitä vastaan, mutta tällaisen perättömän syytöksen vuoksi on ollut tosi paha mieli koko viikonlopun ajan... Haluaisin toki, että alakerran naapurit saavat apua, mutta minunko nyt pitää "käräyttää" heidät kertomalla, että se lasten itku tuleekin sieltä...
Ärsyttää ja masentaa, kun yksihuoltajia pidetään aina kaiken pahan alkuna ja juurena. Koskaan ei tule mitään positiivista kommenttia (tai jos tulee, niin se kuitataan tyyliin "pojasta ei yhtään huomaa, että vanhemmat ovat eronneet").
Kommentit (12)
On se vaan kumma kun joillakin ei ole muuta tekemistä kuin vahtia toisten tekemisiä. Tietääkö kukaan et voiko perättömästä lastensuojeluilmoituksesta nostaa syytteen tätä panettelijaa vastaan? Onhan tuo nyt todella törkeää et joutuu selvittelemään lastensuojeluviranomaisille asioitaan aiheettomasti. Voimia sulle! Kerro sit täällä miten kävi tuon asian kanssa.
nnostaa syytteen.
Ja helppo nakkihan sun on todistaa sossuille että teiltä ne kovat äänet ei päivälää tule, olet töissä ja lapset hoidossa.
Ja sano todellakin missä toinen lapsiperhe asuu.
Meidän talossa onkin mielenkiintoiset naapurit kun on yläkerrassa yh-äiti ja alakerrassa yh-isä. Yh-iskälle naapurin mummot kuskaa ruokaa ja jopa lapsille vaatteita kirpparilta yms., oikein kyynelet silmissä ovat auttamassa tätä yksinäistä isä-parkaa. MUTTA yh-äidistä puhutaan paskaa selän takana ja jokaista askelta vahditaan. Juuri se äiti on näistä kahdesta on kuitenkin se kaikin puolin vastuullisempi ja mukavampi tapaus.
On jotenkin aivan käsittämätöntä että hyvin toimeentulevasta, ahkerasta, työssäkäyvästä kunnon veroja maksavasta kansalaisesta tulee juoppo, lapsiaan laiminlyövä toisenluokankansalainen sinä päivänä kun hänestä tule yksinhuoltaja. Huom! Tämä koskee vain äitejä. Isukit saavat säälit ja sympatiat kun heidät on riistetty lapsiltaan.
Itse en jaksa enää välittää mitä kukin ajattelee. Sama juttu ap, että baareissa en juokse, viina ei maistu ja kaiken vapaa-aikani olen lasten kanssa. Jos joku on oikeasti niin sivistymätön juntti että ajattelee automaattisesti edellämainittuja niin oma on häpeänsä.
Me oltiin kanssa eroamassa ja samaa aikaa oli lapsen eskariin haku..Pväkodin johtaja oli tosi mukava ja asiallinen niin pitkään kunnes kuuli että olen eroamassa.Ja sitten alkoi se tiedäthän että lapsi pitää tuoda eskariin,eikä laittaa yksin tulemaan ja jne jne...Ei kun just ajattelin laittaa lapsen sinne yksin menemään koska olin jäämässä yh:ksi.Nyt jos kävisi sama niin tekisin johtajasta valituksen,mutta siinä vaiheessa oli aika paljon muutakin mietittävää kun sen sanat.Ne vaan jäivät mieleen vaikka tapauksesta on jo yli 8.v aikaa:(
Asian vierestä,mutta tsemppiä sulle!Itse tiedät kuinka asiat oikeasti on ja kyllä ammattitaitoinen sossutätikin sen huomaa
No, ei sulla mitään hätää ole. Sossun täytyy tietysti tarkastaa ilmoitus ja käy teillä, mutta hetihän sille sielviä, että mitään häntää ei ole. Älä siis sitä jännitä.
ikävä naapuri! Hän ei ole sitten havainnut, että sinne on muuttanut uusia ihmisiä ja äänetkin alkoivat samoihin aikoihin häiritä... Ei oikein voi muuta kuin kerrata ja toistaa, että ei ehkä kuulu meiltä, kun ei olla päivällä edes kotona. Pakko kai kertoa vielä omat työkuviot ja lapsen eskarit ym. sille naapurillekin, jos menisi suora puhe perille muutaman toiston jälkeen.
Onneksi mitään sen pahempia ongelmia ei tule sinulle, vaikka tehtailisi kuinka monta ilmoitusta, eskarista ja koulusta saa helposti selville milloin lapset ovat olleet siellä (et siis voi itkettää lapsia kotona!).
on kyllä todella ärsyttävää tuollanen!! kyllä ne sossun ämmät huomaa että lapsillasi on hyvät oltavat!! :)) oma äitini on ollut yh ja olen erittäin ylpeä siitä! t. ydinperheläinen
Hoh ja hoh!!! Voimia sulle sun aivokuolleen naapurin kanssa. Tiedän täysin vastaavan tapauksen. On helppo syyttää yh:ta. Tsemppiä sulle!!
Meidän talossa onkin mielenkiintoiset naapurit kun on yläkerrassa yh-äiti ja alakerrassa yh-isä. Yh-iskälle naapurin mummot kuskaa ruokaa ja jopa lapsille vaatteita kirpparilta yms., oikein kyynelet silmissä ovat auttamassa tätä yksinäistä isä-parkaa. MUTTA yh-äidistä puhutaan paskaa selän takana ja jokaista askelta vahditaan. Juuri se äiti on näistä kahdesta on kuitenkin se kaikin puolin vastuullisempi ja mukavampi tapaus.
että jos itkua kuuluu, niin sen on pakko tulla naapurista, koska et ole kotona edes.
munan perässä juoksijoita. katsokaa vaan naiset peiliin, valitettavasti se teidänkin mies voi tavata jonkun kivan yh:n ja teistä vuorostaan tulee niitä.
ei kun oikeasti, kaikki on aina yh:n vika, vaikka oikeasti olen ylpeä itsestäni ja muista yh:sta, että pystyvät lapsensa kasvattamaan vähillä rahoilla ja ilman toisen aikuisen tukea.