Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

viikko-viikkokuvio, maksaako kumpikaan elareita?

Vierailija
26.09.2010 |

Eli jos lapsi asuu vuoroviikoin vanhempiensa luona, maksaako kumpikaan vanhemmista elatusmaksuja toisilleen? Ja miten sitten sovitaan, kuka hoitaa kaikki isot hankinnat? Vai menevätkö nämä myös puoliksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on parempi palkka ja maksaa kalliimmat hankinnat. Minä muutenkin hoidan kaiken vaateostospuolen, joten ilmoitan vaan miehelle paljonko maksoi tai että jossain on varattuna tavaraa, käy hakemassa.

Vierailija
2/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt vaihtoehtoa että lapsella olisi yksi koti ja te aikuiset pakkaisitte kimpsunne ja kampsunne ja muuttaisitte viikottain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko-viikko-systeemi toimii monessa perheessä hyvin. Lapsilla on omat tavarat molemmissa kodeissa ja molemmat vanhemmat voivat osallistua tasapuolisesti lapsen elämään. Varsinkin isommilla lapsilla homma toimii hyvin monessa perheessä.

Vierailija
4/4 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä maksan pojan hoitomaksun, mies tytön. Kiva juttu, sillä poika menee eskariin ensi vuonna, eli mun osuus tippuu.

Lisäksi mies on kesästä alkaen antanut mulle 100 euroa kuussa lapsille vaaterahaa.Lapset kun tulevat luokseni joka toinen perjantai, yleensä heidän vaatteet ovat likaisia, eli hoidan tällä 100 eurolla uusien vaatteiden hankinnan, pesut, korjaukset jne. Vaatteita onneksi kaapissa on tarpeeksi ollut, saan ystäviltäni heidän lapsien vanhoja vaatteita ja ne ovat tähän mennessä lapsille käyneet.Käytiin nyt ostamassa rahoilla talvihaalarit, talvikengät ja kuravaatteita. Nyt on säästöt taas tyhjät. Mutta toivottavasti ensi vuonna lasku on pienempi.

Ex-appivanhemmat näen n 6 vkon välein ja voi sanoa että joka kerta antavat lasten hankintoihin yht joko 50 euroa tai 100 euroa. Nämä rahat myös säästän ja ensi keväänä pitää ostaa kummallekin uudet pyörät ainakin.

Ex ei ole mitenkään kierrätysystävällinen, eli saan myydä mutta ei tykkää jos ostaisin käytettyä. En ole siitä alkanut tappelemaan, koska meillä kaikki pakollisten suunnittelut menee tosi loistavasti ja kuitenkin hänen puolelta rahat tulee hankintoihin.

Kaikki menee mitä tulee, mutta uskoisin jos sanoisin ex.lle lisää tarvittais, sitä saisin. Mutta olen päättänyt olla hiljaa, ettei ala pyytämään mua osallistumaan myös hankintoihin, johon mulla ei ole varaa.