Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko vähän päivitellä:

Vierailija
26.09.2010 |

Lapsellani on ystävä, 9-vuotias tyttö, joka on reilusti ylipainoinen. Äitinsä on vielä mahtavampaa kaliiberia jos mahdollista. En vaan voi olla ihmettelemättä, miksi tällä tytöllä on karkkipussi kädessä joka kerran kun hänet näen. Haluaako äiti lihottaa lapsensa tahallaan, jonain kummallisena kostotoimenpiteenä (mistä?), vai eikö kerta kaikkiaan välitä? Kertokaa viisaammat, niin ei tarvitse enää ihmetellä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kai sitä on omalle lapselleen sokea.

Minulla on yksi (lievästi, mutta selvästi) ylipainoinen ystävä, jonka lapsi alkaa olla myös aika lihava. Lapsella on aika usein karkkipussia, limua ym. ja olen hmetellyt, kuinka äiti ei mitenkään näitä rajoita. Tilanteissa, kun muilla lapsilla ei ollut mitään naposteltavaa, tämä yksi napoteli yksinään koko ajan. Muut leikkivät, tämä söi... Kerran äitinsä sitten muun asian yhteydessä vain mainitsi, että XX on niin hoikka... Meinasin saada kahvit väärään kurkkuun, sillä itse pidin lasta varsin pulskana, en todellakaan hoikkana :) Mutta ilmeisesti äiti ei koe mitään tarvetta rajoittaa lapsensa mässytystä, koska tämä on niin hoikka. Mitä väliä vaikka kaksoisleukakin löytyy.

Vierailija
2/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli kolmen vanha. Ostimme ensimmäistä kertaa valmis pullapitkon kaupasta.

En voi sietää mantelia tai rusinaa pullassa.

Selitin lapselleni "ei emme ota noita, otamme jonkun minkä päällä on sokeria"

Eräs 40-55v täti pysähtyi: "ei ihme että lapset ovat ylipainoisia niin nuorina".

Tyttö ei ole ikinä ollut ylipainoinen, syö terveellisesti ja kilpaurheilee. Nyt 9 v.

Nykyisin syömme pullaa useammin kuin tytön ollessa 3 v, Eli ollaan sentään ostettu enemmän kuin kolme pitkoa kaupasta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on itseä läskimpi. Ja sitte voi sanoa, että "se on geeneissä", kun koko perhe on lihava.

Vierailija
4/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhemmat voivat tehdä lapsilleen niin... Tuo "se on geeneissä" selitys pistää vain vihaksi.

Vierailija
5/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni (3 v) satujumpassa käy 3-4 v tyttö joka on tosi paksu. Pituutta on noin metri, ja jumppapuvun koko on 122-128 cm kun pienempi ei mene päälle. Painoa tällä lapsella on vähintään 25 kg, luulen että enemmänkin.

Tytön äiti on itsekin tosi lihava, ja lapsi syö 3 isoa täytesämpylää jumpan jälkeen, lisäksi karkkia, juo 2-3 pillikaakaota.

Äidin mielestä tyttö ei ole lihava.

Vierailija
6/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleen aina karkkia/muuta mässyä koska se ei suostu syömään ruokaa. äiti haluaa että lapsi syö edes jotakin.:/

Vierailija
7/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lapsi on lihava. Lapsi ei juo vettä, joten se saa mehua, eikä juo maitoa joten se saa kaakaota. Se ei syö viiliä joten se saa vanukasta, eikä se syö kaurapuuroa joten se saa suklaamannaa. Suklaa eri muodoissaan on lapsen pääasiallinen ravinto, jos mennään ravintolaan niin lapsi syö kokonaan pizzan ja minun 3 lasta jakaa yhden pizzan ja saavat masut täyteen. Perusruoka ei kelpaa, mutta rasvainen ja suolainen ruoka kyllä menee alas lapsella. Siskon lapsi on eskarissa ja painaa 34 kg (on 116 cm pitkä). Olen usein siskolle sanonut että lapsi on liian lihava ja ruokavalio on huono mutta hän ei kuuntele.

lapselleen aina karkkia/muuta mässyä koska se ei suostu syömään ruokaa. äiti haluaa että lapsi syö edes jotakin.:/

Vierailija
8/10 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita mielenterveysongelmia? Silloin painonhallinta ei välttämättä ole hallussa.

Vierailija
9/10 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sinulle selkeä vastaus.

Vierailija
10/10 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menemme yhdessä vaikka mäkkäriin, niin äiti tilaa pojalleen kaksinkertaiset ja rasvaisimmat annokset mitä löytyy ja juomaksi ison cociksen.

En ole ikinä kommentoinut pojan painoa, mutta jotenkin herää tunne, että äiti haluaa tarkoituksella provosoida ympärillä olevia ihmisiä tms.