Kamalaa kun anoppi ei yhtään ymmärrä että meillä on muitakin ihmissuhteita kuin hän.
Olen todella väsynyt tähän. Anoppi pyytää aivan koko ajan käymään. Yritämme tavata viikottain, mutta joskus menee kolmekin viikkoa ja harvoin jopa kuukausi.
Hän on itse yksinäinen, eikä ymmärrä kun selitämme, että meillä on lapset, työt, molempien sukulaiset, ystävät, harrastukset ja nyt vielä kuukausien remontti.
Jokainen tapaaminen alkaa marinalla että kiva kun nyt tulitte, on jo odotettu, jokainen tapaaminen päättyy marinalla että nytkö te jo lähdette. Minuun tämä on alkanut vaikuttaa siten etten enää ole kovin innostunut tapaamaankaan niin usein.
Muiden ihmisten kanssa yleensä kutsumme toisiamme käymään vuorotellen, mikä mielestäni on normaalia. Anoppi kuitenkin on aina se joka pyytää, ei häntä kiinnosta meidän puoli asiassa.
Kommentit (3)
Aina ihan järjesttömät määrät tarjottavaa, sittne hirveä tuputus, että ottakaahan lisää ja sitten kun ei millään enää jakseta niin alkaa voivottelu, kun joutuu heittämään pois...
Olen toisaalta alkanut ajatella niin, että anoppiparalla ei oikein ole muuta puhuttavaa. Ehkä joskus maailman aikaa on kuulunut asiaan ja kohteliaisiin tapoihin jonkinmoinen tuputtaminen ja voivottelu. Ajanmyötä siitä on kehittynyt sitten tällainen rituaali, joka tulee siltä automaattisesti. Mutta kaipa siitä on kiva kun me edes se käydään silloin tällöin kuuntelemassa:) Oikeesti varmaan on mahdoton ajatus, että 70 v radikaalisti muuttaisi tapojaan...
Voisko olla osin joku saman tyyppinen juttu? Että anoppi ei osaa muuten teille kertoa, kuinka kiva teitä oli nähdä?
VOisko olla jotain vähän tämän tyyppistä teillä myös?
Tiedän tuon tunteen.
en ymmärrä miksi ihmiset haluavat eläkkeelle juuri silloin, kun olisi vapaa tekemään työtä.
Miksi eivät esim. mene MLL:n hoitorinkiin ja ala hoitaa lapsia tai tee jotain.
Tai miksi ei auteta omia lapsiaan. Esim. huolehdita että näillä on edullisesti katto pään päällä, jos on siihen varaa. kuten etelä-euroopassa huolehditaan perheestä.
suomessa potkaistaan pihalle ja silti kuitenkin odotetaan että lapset jatkuvasti kävisivät, kun nämä ovat todella uupuneita oman kämpän rahoittamisestsa ja lasten hoitamisessa. Muualla isovanhemat esim. italiassa hoitavat lapset ja antavat asunnon jos on yloimääräistä.
Vaikka minun anoppi ei ole yksin vaan naimisissa. On lisäksi kateellinen vanhemmilleni, koska näkevät meitä useammin! Johtuu siitä kun asuvat vieressä eli saatetaan pihalla törmätä. Ei vietetä aikaa sen enempää minun vanhempien kanssa mutta yritäppäs saada anoppi tajuamaan.