Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en käy vauvani kanssa koskaan ulkona!

Vierailija
26.09.2010 |

en vaan jaksa/ehdi. kaupat yms ovat kävelymatkan päässä, mutta olen laiska. pieni takapihakin löytyy, mutta siellä ei ole tekemistä. odotan, että lapsi osaa kävellä, sit alotetaan ulkoilu.

ruoskikaa mua, kun mulla ei oo yhtään syyllinen olo!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa tollanen syyttely... jotkut saattaa olla masentuneita yms. esimerkiks mie... tulee pahamieli kun en jaksa mennä ulos.. joskus on hyvä päivä ja nautin ulkona olemisesta, mut yleensä vaan istutaan ja leikitään sisällä.. Toivottavasti sit kun neiti oppii kävelemään, niin asia olis jo toisin..

Vierailija
2/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI SUA !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä ulkona ihmeitä vauvan kanssa tehdä.

Vierailija
4/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tottunut siihen, että vähintään neljästi päivässä on päästävä ulos (koiraihminen olen ja ainakin kolme noista on vähintään puolen tunnin - tunnin lenkkejä)

Lapseni eivät koskaan ole osanneet nukkua sisällä päivisin ja siksikin on ollut päästävä ulos vauvankin kanssa pari kertaa päivässä ilmasta riippumatta...

Vierailija
5/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sinun iloksesi.

Tai siis iloksi niille äideille, joilla seinät kaatuu päälle. Yhden lapsen kanssa tuo onnistuukin.

En ruoski. Itse tein ihan samalla tavalla. Taapero oppi kunnollä kävelemään 1v3kk. En nähnyt mitään järkeä viedä lasta konttailemaan lumeen ja pakkaseen. Kokeilin kerran, ei tykännyt.

Nyt tyttö on kohta kaksi ja ulkoilemme 1-2 krt päivässä. Ei mitään järkeä viedä ryömivää lasta hiekkalaatikolle tms.

Ruoskijoille tiedokse, että lapsen kanssa ehtii ulkoilla vielä aika hemmetin monta kertaa seuraavien vuosien aikana. Ja minulla on kyllä kokemusta sanoa tämä:

T: Äiti, jolla 2- ja 16-vuotiaat lapset

Vierailija
6/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kökkö, nyt en ollukaan nii huono äiti kun kuvittelin :(

Minä taas en ikinä ole ollut mikään lenkkeilyihminen, mun ulkoilut on aina olleet hevos/maatilan hommia. Nyt eron takia rivarissa en osaa ulkoilla. Ei vaan kiinnosta. No, kuhan kävelee, niin lähetään tutkimusretkille!

Vierailija
7/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes jatkuva TV:n katselu ei ole niin haitallista lapsen näkökyvylle kuin liian vähäinen luonnonvalo!

Vierailija
8/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vauva pitää ulkoillessa ottaaa ulos vaunuista ja pitää hereillä? Mäkin olen huono äiti :/

Onneksi meillä on ikkunat. Tulee luonnonvaloa edes sieltä.

Edes jatkuva TV:n katselu ei ole niin haitallista lapsen näkökyvylle kuin liian vähäinen luonnonvalo!

Vierailija
9/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin onnellinen siitä, että aloitin säännöllisen ulkoilun vauvan kanssa heti, kun sai talvella ulos viedä. Kaksi kertaa vähintään päivässä pitkä vaunulenkki. Nyt kun taapero on 1,5 v, sama rytmi jatkuu edelleen; kaksi kertaa päivässä ulkoillaan ainakin parisen tuntia. En voisi kuvitellakaan, ettei ulkoiltaisi, päiväunetkin tulevat hetkessä, kun on aamupäivä oltu raittiissa ilmassa. Voin vain kuvitella, miten vaikeaa on "aloittaa" ulkoilu touhukkaan taaperon kanssa, jos vauva-ajat vain lusmuillut sisällä.

Vierailija
10/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin onnellinen siitä, että aloitin säännöllisen ulkoilun vauvan kanssa heti, kun sai talvella ulos viedä. Kaksi kertaa vähintään päivässä pitkä vaunulenkki. Nyt kun taapero on 1,5 v, sama rytmi jatkuu edelleen; kaksi kertaa päivässä ulkoillaan ainakin parisen tuntia. En voisi kuvitellakaan, ettei ulkoiltaisi, päiväunetkin tulevat hetkessä, kun on aamupäivä oltu raittiissa ilmassa. Voin vain kuvitella, miten vaikeaa on "aloittaa" ulkoilu touhukkaan taaperon kanssa, jos vauva-ajat vain lusmuillut sisällä.

Ei minulle ollut vaikeaa aloittaa ulkoilua.

Meillä on ihan hyvä rytmi ollut alusta asti. Lapseni on aina syönyt ja nukkunut hyvin (vauvana kahdet päikkärit ulkona) sisällä ja ulkona. Päikkärit ja yöunet.

Eli ei pidä olettaa asioita, mistä ei tiedä mitään.

Vierailija
11/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa, että minulle oli ulkoilun aloitus vaikeaa, koska vauva-aikana omaa laiskuuttani vain nukutin vauvan vaunuissa pikkuruisella takapihalla. Sitten oli jotenkin hirveän "työlästä" lähteä taaperon kanssa ulos. Olis pitänyt vaan alusta asti, janyt säälittää ne lapset, kenen äiteet vaan homehtuu kotisohvalla, eivätkä ulkoile lastensa kanssa=(

Vierailija
12/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä 11 kanssa. VAuva-aikana opittu säännöllinen ulkoilu palkitsee taapero-aikana! Eli ulos vaan äipät!

Vierailija
13/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa, että minulle oli ulkoilun aloitus vaikeaa, koska vauva-aikana omaa laiskuuttani vain nukutin vauvan vaunuissa pikkuruisella takapihalla. Sitten oli jotenkin hirveän "työlästä" lähteä taaperon kanssa ulos. Olis pitänyt vaan alusta asti, janyt säälittää ne lapset, kenen äiteet vaan homehtuu kotisohvalla, eivätkä ulkoile lastensa kanssa=(

Minä otin vauva-ajasta kaiken irti ja homehduin kotisohvalla. Mutta leikit iän mukaan. Kun tenava vihdoin oppi kävelemään, aloitimme säännölliset ulkoilut 2 ktr päivässä. Nos problemos minulle ( :

Kaikki ajallaan: pyöräilyä opetellaan aikanasa, luistelua, kengännauhojen solmimista jne. Tulisin kyllä hulluksi, jos rupeasin miettimään, mikä savotta tässä on vielä edessä. Perpektiiviä kun minulla tähän asiaan riittää.

Se 2- ja 16-vuotiaiden av-mamma ( :

Vierailija
14/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut mitään vaunulenkkejä, vaan vauva on nukkunut takapihalla/partsilla. Ihan tarpeetonta opettaa lasta nukkumaan vain liikkuvissa vaunuissa.

Mun kaikki vauvat on syntyneet talvella, joten ulkoilut on aloitettu vasta seuraavana keväänä, kun ovat osanneet jo kävellä.

Vierailija
15/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ulkoile alle 1-vuotiaan kanssa. Silloin, jos sattuu itseäni huvittamaan, mikä ei ole usein. En ole mikään lenkkeily-/kävelyihminen muutenkaan. Toki käydään autolla kaupassa (lähikaupassa rattailla), kyläillään ym. Mutta voi olla myös päiviä (sateisia esimm.), jolloin ollaan vaan kotosalla. Ja ei, ei kaadu seinät päälle:)

Vierailija
16/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut mitään vaunulenkkejä, vaan vauva on nukkunut takapihalla/partsilla. Ihan tarpeetonta opettaa lasta nukkumaan vain liikkuvissa vaunuissa. Mun kaikki vauvat on syntyneet talvella, joten ulkoilut on aloitettu vasta seuraavana keväänä, kun ovat osanneet jo kävellä.

Siis tuo että aivan tarpeetonta kouluttaa lapsi nukkumaan vain liikkeessä.

Lisään vielä, että kyllä minäkin kävin satunnaisesti vaunuilemassa 1-2 krt viikossa esim. kaupassa (mies hoitaa meillä normalmente kauppareissut). Kauppakeskuksessa pyörin myös, kampaajalla, kavereiden luona jne. Eli emme me nyt ihan kaiken aikaa sisätiloissa olleet.

Se perspektiivimamma ( :

Vierailija
17/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut mitään vaunulenkkejä, vaan vauva on nukkunut takapihalla/partsilla. Ihan tarpeetonta opettaa lasta nukkumaan vain liikkuvissa vaunuissa. Mun kaikki vauvat on syntyneet talvella, joten ulkoilut on aloitettu vasta seuraavana keväänä, kun ovat osanneet jo kävellä.

Kyllä mä ainakin kävin vaunulenkeillä ihan itseni takia, en vauvan nukuttamisen takia. Nukkui ihan hyvin vaunuissa myös takapihalla vaunujen ollessa paikallaan.

Itse mä niitä kävelyitä kaipasin raittiin ilman ja liikunnan takia. Ei musta olis ollut homehtumaan kotona ilman ulkoilua siihen asti että vauva oppii kävelemään!

Vierailija
18/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vastaa vielä... Oma vauvani nukkui kyllä pitkät päikkärit sisällä, eikä suinkaan aina vaunuissa. Eli ei todellakaan tarkoitus ollut liikkuviin vaunuihin nukuttaminen, vaan se, että niin äiti kuin lapsikin saa raitista ilmaa säännöllisesti. Yöunetkin maistuvat, kun riittävästi ulkoilee. Mielestäni on vain säälittäviä tekosyitä, ettei vauvan kanssa "tarvitse" tehdä vaunulenkkejä. Pian se vauva kuitenkin sen verran kasvaa, että alkaa tajuamaan, ollaanko ulkona, vai koko ajan sisällä.

Vierailija
19/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat ovat niin säälittävän laiskoja losoperseitä, että käyttävät pientä vauvaa "tekosyynä" sille, ettei itse jaksa hanuriaan liikuttaa ulos. hävetkää. ei sitten tarvitse isona ihmetellä, miksi lapsi tykkää vaan homehtua telkun edessä

Vierailija
20/37 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla mahdollista, että joku äiti sanoo, ettei juurikaan ulkoile alle 1v kanssa???? Siis lapsihan tykkää aivan älyttömästi katsella muuttuvia maisemia juuri siinä iässä, kun oppii istumaan rattaissa. Ja sitä ennenkin puoli-istuvassa asennossa. Oikeasti toivon, että tuollaiset äidit ovat harvassa,ketkä eivät juurikaan ulkoille alle 1v kanssa. Säälittää teidän lapsukaisenne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi