Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis arvasin tämän: miehistä yli 90% EI HALUA naisensa olevan kotiäiti!

Vierailija
14.10.2005 |

Lukekaapa tutkimus Ilta-Sanomien sivuilta. No joo, tiedän että on pieni huuhaa-kysely, mutta kyllä tuloksista voi mielestäni jotain päätellä.

Tämä ihan siksi, että kaikki tuntemani kotiäitien miehet ovat sanoneet, että toivovat vaimonsa menevän töihin, ja AINOASTAAN tällä palstalla olen kuullut väitteitä, että mies on ikionnellinen kun elättää perheen yksin.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mieltä palata -50-luvulle, jossa pullantuoksuinen

kotiäiti hyöri hellan ääressä punaposkisten lasten kera ja

isä hoiti perheelle leivän pöytään käymällä töissä. Myös

äidillä on oikeus käydä töissä ja nauttia työn teosta, ja

isällä taas on oikeus vastata lapsista ja kodista.

Vastuuta tuleekin jakaa tasavertaisesti työelämässä isien

ja äitien kesken. Sama pätee myös kotiin! Ei ole lapsen, eikä

isän etu, että äiti omii lapsen hoidon ja kotityöt 99 %:sti

itselleen.

Antakaa isille _vastuuta_ ja _velvollisuuksia, älkääkä pakottako

heitä kotona vain äidin pikkuapulaisiksi! Koko perhe on onnellisempi.

Äiti jaksaa erinomaisesti hoitaa työnsä, kun isä tekee osansa

kotona.

Minun mieheni ei ainakaan kannattanut minun jäämistä

pysyvästi kotiäidiksi, enkä itsekään kannattanut ajatusta.

Meidän molempien palkkoja tarvitaan perheemme elättämiseen,

ja lisäksi minä nautin töistäni, ja mies nauttii lastensa seurasta.

Tiedättehän, että tilastollisesti pienten lasten isät tekevät

pisintä työpäivää! Ja tämä on vain ja ainostaan sen vuoksi,

että äidit eivät käy töissä. Isälle jää paljon enemmän aikaa

olla perheensä kanssa, kun äiti käy töissä. Ja siitä nauttivat

kaikki.

Vierailija
42/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaina olen kuitenkin huomannut, että moni mies haluaa vaimonsa töihin - ei rahan vuoksi vaan siksi, ettei kestä ylisosiaalista vaimoa (koska ollut koko päivän vailla aikuisseuraa) iltaisin.

Minunkin mieheni sanoi liki 4 kotona olevan vuoden jälkeen, että you are loosing it, mene töihin. Olen nyt siis osapäivätöissä ja monen vuoden turhauman tunteet ovat poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tasa-arvo on tietysti hyvä asia, niin ei pitäs sekoittaa sitä asiaa että miehet ja naiset ovat ja pysyvät erilaisina. Ei se tee naisesta tasa-arvoista että käyttäytyy kuin mies.

Vierailija
44/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Palatkaamme suoraan vanhoihin, ns. hyviin perusarvoihin.

Naisen paikka on kotona hellan ja nyrkin välissä, ja hyvä niin.

Vai?

Vierailija:

Vaikka tasa-arvo on tietysti hyvä asia, niin ei pitäs sekoittaa sitä asiaa että miehet ja naiset ovat ja pysyvät erilaisina. Ei se tee naisesta tasa-arvoista että käyttäytyy kuin mies.

Vierailija
45/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itsetuntosi todellakin kiinni asemastasi kodin ulkopuolisessa työssä? Vai eikö miehesi osaa arvostaa sinua?

Vierailija
46/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvat naiset ovat kotirouvia. Ja jos on täyden hoitovapaan ja menee töihin, ei ole kotiäiti.

Ja tutkimuksessa miehet puhuivat, että he haluavat osallistua arjen kotitöihin! (huomio naiset :D )

Vierailija
47/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tahtoisi koskaan valita perheen ja työn välillä.

Onneksi olen voinut saada molemmat.

Tämä toki vaatii sen, että mieheni ns. joutuu tekemään

kotitöitä ja hoitamaan lapsia. Hän on kuitenkin sen verran

fiksu, että ymmärtää arvostaa aikaa lasten kanssa.

On isän ja lasten etu, että he saavat olla yhdessä, kokea

asioita yhdessä, ja isä saa ottaa vastuuta kodista ja lapsistaan.

Mieheni on myös siitä onnellinen, kun hänen ei tarvitse tehdä ylitöitä,

ei tarvitse raataa iltaisin, eikä viikonloppuisin. Meidän molempien

palkalla elämme mukavasti. Aikaa riittää yhdessäoloon,

lapsille ja toisillemme.

Säälin heitä, jotka joutuvat valitsemaan kodin _tai_ työn.

Näin ei pitäisi olla. Osa-aikatyöt, lyhennetyt työviikot, joustavat

työajat, freelance- yöt jne. ovat onneksi tosi monen

saavutettavissa. Perhe-elon voi yhteensovittaa muutenkin

kuin vain niin, että äidin vastuulle jää kaikki kotiin ja lapsiin

liittyvä, ja isä on aina poissa.

Onneksi emme elä enää ns. vanhoina hyvinä aikoina!

Tv. 67

Vierailija:

Onko itsetuntosi todellakin kiinni asemastasi kodin ulkopuolisessa työssä? Vai eikö miehesi osaa arvostaa sinua?

Vierailija
48/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kumman tarkoitushakuisesti osa palstalaisista lukee noita juttuja. Onko teillä huono omatunto, kun veitte lapset aikaisin hoitoon, täh?

Lukekaa nyt ensin se tutkimus www.iltasanomat.fi, ja laukokaa sitten vasta kommentteja.

Siinä 90% oli sitä mieltä, että naisten paikka ei ole kotona. Eivät he kommentoineet lasten kotihoitoa, vaan kysymys liittyi naisten ja miesten tasa-arvoon. Että pitäisikö naisten tyytyä yksinomaan kotirooliin. Kukaan kotiäitikään ei ole sitä mieltä, että pitäisi palata tasa-arvossa 50 vuotta taaksepäin ja määrätä naiset hellan ja nyrkin väliin.

Pienten lasten kotihoidosta miehiltä ei kysytty mitään.

Vierailija
49/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit makaavat apaattisina kotona. Vauva jaksetaan juuri ja juuri

hoitaa, mutta isommat lapset viedään päivähoitoon.

Ja miesparat. Heiltä riistetään yhteys omiin lapsiin, ja heidät

pakotetaan samaan vanhaan perheenelättäjä-muottiin.

Ei ihmekään, että avioerot ovat lisääntyneet, ja perheet ja

lapset voivat niin huonosti.

Vierailija
50/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Sit sitä puolustellaan et halutaan itsenäinen ja tienaava vaimo. Jos miehillä ois varaa niin miksi ei upea nainen kotona ja tarpeeksi apua ja lapset hoituis siinä sivussa....Rahalla saa ihan täydellisen elämän ja vaimon....

Vierailija
51/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minun miehelläni olisi varaa elättää minut. Mutta minä en halua olla kotona. Tai olin vuosikausia, ja vuosi vuodelta turhauduin ja turhauduin. Mieskin tajusi, että kaikille on parasta, että lähden töihin. (vaikka hänen puolesta olisin saanut olla kotona)

Vierailija
52/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sille, että haluaa itse hoitaa lapsensa ei tosiaan ole nimitystä joka alkaa h.lla. Toiset vaan välittävät lapsistaan niin paljon etteivät laita hoitoon pieniä lapsia...

Tämä on kotiäitien ulkoa opettelema lässynlässyn -slogan, joka otetaan käyttöön aina, kun pitäisi töihin mennä.

Vierailija
53/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä tavallisessa pk.ssa, luontopainotteisessa, taidepainotteisessa ja liikuntapainotteisessa mm ja tosiaankin jokaisessa niissä oli osa sellaiseia hoitajia, että en tosiaankaan vie lapsiani moista paskaa kokemaan...

Vierailija
54/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon oikeasti työtä vieroksuvia ihmisiä jopa ihan perheettömiä ei heidän nenilleen kukaan hyppää, MUTTA annas olla jos lapsiperheessä on tehty yhteinen ratkaisu, että jompi kumpi vanhemmista pyörittää arkea työkseen ja se koko perheen hyvinvoinita tukee niin miten se on jollekin niin punainen vaate? Minun ei tarvitse mennä töihin, saan mennä, mutta sen päätöksen teemme yhdessä noin 2 vuoden kuluttua kun kotihoidontuki lakkaa.

Vierailija
55/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman tarkoitushakuisesti osa palstalaisista lukee noita juttuja. Onko teillä huono omatunto, kun veitte lapset aikaisin hoitoon, täh?

Lukekaa nyt ensin se tutkimus www.iltasanomat.fi, ja laukokaa sitten vasta kommentteja.

Siinä 90% oli sitä mieltä, että naisten paikka ei ole kotona. Eivät he kommentoineet lasten kotihoitoa, vaan kysymys liittyi naisten ja miesten tasa-arvoon. Että pitäisikö naisten tyytyä yksinomaan kotirooliin. Kukaan kotiäitikään ei ole sitä mieltä, että pitäisi palata tasa-arvossa 50 vuotta taaksepäin ja määrätä naiset hellan ja nyrkin väliin.

Pienten lasten kotihoidosta miehiltä ei kysytty mitään.

Vierailija
56/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni oli kovasti sitä mieltä, että tasa-arvon nimissä molemmat elättävät perhettä. Kun sitten palasin muutaman kotiäitivuoden jälkeen töihin ei mennyt montakaan kuukautta, kun mies oli kovasti sitä mieltä, että kyllä lasten paras hoitopaikka on koti. Eipä ollut mies tullut ajatelleeksi, että kun molemmat tullaan väsyneinä kotiin väsyneiden lasten kanssa niin ei siinä ekaksi otetakaan pieniä päivätirsoja tai aleta lukemaan sanomalehtiä. Mies oli luullut vissiin, että pyykki- ja tiskikone ja imuri hoitelee hommansa ihan itekseen. Ruokakin vaan pomppaa jääkaapista kattilan kautta lautaselle. Ja että lapset jaksaa kiltisti oottaa ruokaa ja syliä. No nyt olen kotona taas ja homma pelaa oikein hyvin.

Vierailija
57/57 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi