Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä teillä on alkanut tukka harmaantua?

Vierailija
25.09.2010 |

olen 40v enkä ole vielä bongannut yhtään. Hiukset ovat vyötärölle eikä mies "anna" edes leikata.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanruskeissa hiuksissa ne näkyy niin selvästi, että pakko oli alkaa silloin värjätä. Harmaat ovat edelleen yksittäisiä, ikää 50 vuotta.

Vierailija
22/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleahiuksinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta nypin niitä yksittäisiä harmaita, mutta sen jälkeen oli pakko ruveta värjäämään, kun määrä vain lisääntyi.

Nyt olen 41-vuotias ja juurikasvusta päätellen valtaosa hiuksista on jo harmaita. Värjään siis edelleen.

Vierailija
24/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 40v enkä ole vielä bongannut yhtään. Hiukset ovat vyötärölle eikä mies "anna" edes leikata.

Olen 45, harmaita on ollut jo joitakin vuosia ja värjäytän tyvikasvun ne 6 vkon välein kampaajalla. Minulla on pitkät luonnostaan loivasti kiharat hiukset enkä tosiaankaan aio leikata niitä vasta kuin 80-vuoitaana. Suvussani on aikaisin harmaantuvia, ensin tulee teräksen harmaata ja ihan vanhana ne muuttuu vitivalkeiksi. Silloin leikkaan graafisen polkan.

Vierailija
25/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyksekseni löysin nyt kesällä ekoja harmaita hiuksia ja oli pakko vahvistaa diagnoosi kampaajalla käydessä. Kampaaja muuten kertoi, että hän oli saanut ekat harmaan 25-vuotiaana ja että se on melko yleistä. Nykyään vain kun kaikki värjää hiuksia, niin harmaita ei sillä lailla enää huomaa. Oma äitini ja tätini värjäävät kummatkin tummaksi hiuksia ja jos eivät sitä tekisi, niin olisivat varmasti harmaita. Mummullani oli ihanan valkoiset hiukset, joten ehkä sitten 35 vuoden päästä voi lopettaa tämän värjäämisen ja toivoa, että on samanlainen luonnollinen väri. ;)

Vierailija
26/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaantua jo kolmikymppisenä.

Vierailija
27/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin harmaantua 25-vuotiaana. Kun olin 26 v. niin työkaveri huomautti niistä.

Nyt olen nelikymppinen pienten lasten äiti ja lähes täysin harmaa ilman värjäystä.

Vierailija
28/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös todella pitkät ja paksut hiukaset, selässä vähintään vyötärölle. Hiusten hyvästä kunnosta huolimatta harmaita alkoi ilmaantua jo 30-vuotiaana.

Ei tullut minulle yllätyksenä, sillä äidin puolelta suvusta ollaan hyvin tummahiuksista sakkia ja kaikilla harmaantuminen alkaa varhain. Viimeistään kuusikymppisinä ollaan täysin hopeapäistä sakkia. Tukka pysyy kuitenkin tosi paksuna, joten siihen mennessä pitää vain hyväksyä, että tummaveriköstä tulee hopeapää. :-)

Äitini värjäsi hiuksiin sinnikkäästi kuusikymppiseksi, mutta minä olen vähän ajatellut, että annan harmaiden tulla, kun muuten hiusten oma väri on hyvännäköinen.

Vierailija
29/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka on tumma enkä värjää.

Äidin äidiltä kampaaja löysi ensimmäisen harmaan vasta lähes 70-vuotiaana. Vielä kahdeksankymppisenä mummon tukka on enemmän ruskea kuin harmaa. Ukki taas on muistikuvissani ollut aina harmaa, äiti alkoi peittämään harmaitaan nelikymppisenä.

Isän puolella miehet on alkaneet harmaantua keski-ikäisinä parroistaan, mummo oli kuollessaan (n.60v) tumma.

Saa nähdä kenen värit olen perinyt.

Vierailija
30/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 42-vuotiaana pari harmaata hiusta. En värjäile tukkaani.

Vierailija
31/33 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma tukka niin erottuu yksittäiset harmaat, joita silloin tällöin ilmestyy. Ikää nyt 29v ja ne harvat nyppäsen pois. En värjää.

Uskon myös, että useammalla niitä olisi jo aiemmin löytynyt kuin mitä tässä kyselyssä antavat ymmärtää jos eivät värjäisi tai jos heillä olisi tummat hiukset. Eihän niitä sieltä vaaleammista erota.

Vierailija
32/33 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 56 vuotta ja hyvältä näyttää luonnollinen hiusvärini. En värjää. Moni on ihmetellyt.

Isällä mustat hiukset ja äidillä tummanruskeat. Isällä harmaantuminen alkoi minun iässä, äidillä kutakuinkin samoin, vähän aikaisemmin. Tummahkon ruskeat hiukset minulla.

Vierailija
33/33 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30 ja nyt 45-v olisi hyvin paljon harmaata, jos en värjäisi. Kummassakin suvussa harmaannutaan aikaisin ja lähes mustassa näkyy harmaa hyvin.