Kuka ei ottaisi kotiinsa siivoojaa vaikka siihen olisi mahdollisuus ja miksi ei?
Kommentit (25)
Ihan siitä syystä, että mun mielestä kukaan muu ei osaa siivota =D Siis, vaikee selittää, mutta mua ärsyttää jos joku siivoaa eri tavalla kuin minä. Siksi mieskään ei saa siivota vaan mä hoidan sen homman =D
olis siihen mahdollisuus mut ennen siivoojien tuloa pitäisi kämppä olla siisti niin että pääsevät imuroimaan yms. Ja se voi olla mahdotonta toteuttaa. Meillä on täällä 2 v ja isompikin tuholainen joka saa hetkessä kämpän sekoitettua siihen malliin että menee tuntikausia siivota sotkut. En siis voi sopia että aina torstaisin aamulla tms. kun illalla on voinut sattua joku isompi katastrofi jota ei ole ehditty siivoamaan. (mulla työ täällä kotona ja se on tehtävä silloin kun on tehtävä, sitä ei etukäteen tiedä). Joka tapauksessa meillä on niin hirveä sotku ettei tänne voi siivoojaa päästää. Koitan siis itse pahimpia sotkuja siivota. Pari esimerkkiä tältä päivältä:
pyysin 2 veetä viemään naulakkoon "silkkisen" kylpytakin mut hänpä tunki sen vessanpönttöön ja veti pöntön... siitä tuli omat sotkunsa, sitä ennen hän tyhjensi olkkarin karvamatolle ja muualle 3 lähes täyttä pakettia muroja... Toki useampi juomalasillinen kaatui niin matoille kuin pöydille ja yleisesti ottaen kaapit tyhjennetty ja levitetty pitkin kämppää. Siivoan siis aina kuin pystyn.
Mulla ei ongelma ole imurointi ja pölyjen pyyhintä, vaan tavaroiden raivaus. Tavarat pitäs olla omilla paikoillaan kun siivooja tulee ja meillä ne ei ole juuri ikinä.
kukaan ulkopuolinen ei voi tietää tiettyjen tavaroiden paikkaa ja itse en halua alkaa niitä haeskelemaan vääristä paikoista.
en halua, että kukaan tonkii kaappeja ja laatikoita.
meillä oli lapsena yhden ainoan kerran lapsenvahti, kun äiti lähti isän mukaan pikkujouluhin (kotiäiti oli). lapsenvahti silloin tonki kaikki kaapit ja tarkasti paikat. olin itse pieni, n.4v, mutta muistan oman äitini reaktion, kun kerroin hänelle lapsenvahdin touhuista.
tästä syystä meillekään ei tule koskaan kokonaan tuntematonta lastenvahtia vaan nuorempi sisareni voi välillä pitää peli-iltaa koululaisten kanssa, jos itsellä muutaman tunnin meno.
En ole mikään kovin säännöllinen siivoaja, muuten kuin vessassa ja keittiössä. Olen kuitenkin todella tarkka siitä miten siivotaan, millä rätillä pyyhitään mitäkin yms. En osaisi olla tarkistamatta/siivoamatta uudestaan jos joku muu olisi meillä siivonnut. Toki mieheni siivous kelpaa oikein hyvin ja otan mielelläni hänen apunsa vastaan, mutta jos kyse olisi ihan vieraasta ihmisestä...