patti nielussa
Mikä ihme mulla on, kun jatkuvasti tuntuu niinkuin olisi iso patti nielussa. Joskus se tunne menee muutamaksi päiväksi pois ja sitten taas tuntuu taas. Kurkku on usein kipeä ja korviinkin säteilee hiukan, mutta yleislääkäri ei ainakaan nähnyt niissä sen kummempaa. Niska on hiukan jumissa, mutta ei mitenkään kovin pahasti... arg, meinaa kiristyä pinna, kun jatkuvasti tuntuu, että kurkussa on jotakin. Onko kellään ollut vastaavaa?
Kommentit (5)
joka mullakin tullut toisinaan esim jos on niskat jumissa tai jotain. Mullakin on tuolla suussa sellainen patti ja se on vaan tukkeutunut sylkirauhanen,toista vuotta jo siellä. Sen pystyy itsekin puhkaisemaan mutta aina se palaa takaisin.Hammaslääkärin mukaan ihan vaaraton.
Hitto se on tuntunu jo toista viikkoa, just tuossa nielussa siten, että ei pysty koskemaan, nielemällä ei lähde mihinkään ja mun kieli on jo ihan kipeä kun yrittää koko ajan niellä tuota pois :(
Mä olen ajatellut että se on varmaan jotain raskaudesta johtuvaa, rv 37 menossa eikä tosiaan oo koskaan tuntunu mitään tuollaista ennen!
Ajattelin ens neuvolassa pyytää jos se terveydenhoitaja katsois, näkyykö siellä mitään.
Voiskohan se olla tosiaan jotain närästyksestä johtuvaa? Mulla ei muuten ole närästänyt, mut vähän nyt raskaana, etten osaa moistakaan oikein arvioida.
Rasittavaa tämä silti on!
Kiitos kovasti. Toivon, että menisi ohi... Niskasta voi tosiaan johtua, vaikka ei se mielestÄni nyt niin kipeä ole kuin kuvittelisin, että pitäis olla, että säteilisi kurkkuun. Stressi voisi olla yksi syyllinen... Patti tuntuu niin syvällä, ettei sinne pysty näkemään mitenkään, siis aataminomenan alapuolella. Toivon ettÄ menee ohi, mutta taitaa olla lÄäkäriajan paikka...
Joillain stressi aiheuttaa palan tunteen nieluun.
Toinen vaihtoehto on närästys, joillan se ilmenee palana kurkussa, ilman korvennusta.