Kamala tää nykyajan muoti. En löydä itselleni vaatteita.
Tykkään klassisesta tyylistä mutta nykyään kaikki vaatteet kamalia riepuja. Ja jos jotain löytyy niin hinta on sen mukainen eli liian kallis. Gantilla, Hilfigerillä ja muilla olisi kivoja vaatteita mutta liian kaalliit minulle.
Kävin tänään ostoksilla mutta turhauduin ja tulin kotiin tyhjin käsin.
Mistä löytyisi kivoja klassisia vaatteita hieman edellisemmin. Ikää on 36v.
Kommentit (38)
katsoneet esim. Prismasta? :D Itse olen tänä syksynä ostanut sielä,vaikka aiemmin ole suosinut Vilaa,Kappahlia ja Vero Modaa. Nyt on ainakin meidän kaupungin Prismassa todella hyvänmallisia suoria housuja,vähän strechiä sisältäviä paitapuseroita (nimenomaan ne rinnat,mulla on 75DD,ostin juuri ihanan kahvinruskean paitapuseron prismasta) ja klassiasia perushameita.
Oon tykännyt kovasti,vaikka markettikamaa ovatkin! :D
niissä on ainakin tarpeeksi pitkät lahkeet. Ja Inwearin paitapuseroissa on hyvä aikuisen naisen mitoitus.
olen farkut-villapaita-tennarit-tyyppiä, eipä ole ongelmia löytää vaatteita eikä muutenkaan pukeutumisongelmia
Anttilasta saa mun mielestä ihan kivoja klassisia vaatteita.
Saan sellaisen käsityksen, että oli muoti mikä tahansa, on sinun vartalollesi vaikea löytää sopivaa. Eli ongelma ei ehkä ole tämän hetkinen muoti, vaan "ei keskiverto" vartalon malli. Rintavuus, ilman että on tasaisen paksu on haaste, tässä on usein naistenlehdissäkin juttua.
Mulle tuli mieleen sellainen, että mitä jos alkaisit hiljalleen kehitttämään vaatevarastoasi niillä kalliimmilla kivoilla vaatteilla mitä löydät? Keskity ostamaan sellaisia klassikoita, mitkä ei ole muodissa kiinni. Hiljalleen saat kasaan perusvaatevaraston.
olen farkut-villapaita-tennarit-tyyppiä, eipä ole ongelmia löytää vaatteita eikä muutenkaan pukeutumisongelmia
Sama täällä eli minulle passaa oikein hyvin nykymuoti. En jaksa tätimäistyä nyt hoikkana, kun aiemmin olen sitä ollut ihan riittävästi ylipainostani johtuen.
kaupassa kivoja klassisia vaatteita, oikeastaan kaikki ja hintataso keskitasoa/halpaa. Moda löytyy ainakin myllystä mutta ymmärtääkseni muualtakin suomesta.
Vilalla ei löydy...joo pissiksille ehkä mutta ei minulle isotissiselle.
Elin isojen rintojen kanssa suunnilleen ikävuodet 15-30, eikä oikeasti hyviä vaatteita tullut vastaan kuin ehkä pari koko aikana. Sitten menin pienennysleikkaukseen. Ihmeesti löytyy nyt vaatteita. Vaateteollisuus olettaa, että isorintainen on myös isovatsainen ja harteikas. Jos olet isorintainen mutta sirorakenteinen....
Onneksi edes työn puolesta en joudu pukeutumaan tuollaisiin toimistotätivaatteisiin.
N37
nykyään vaikeaa. Miksi kaikkien housujen pitää olla pillimallisia? Ei aikuiselle naiselle pillimalli välttämättä ole se paras malli. Ihan kamalaa, kun tunkee pömppömahansa ja takapuolensa tiukkoihin pilleihin. Ja juuri muuta ei kaupoista löydy! Joo ja ne isot kaula-aukot. T-paidoissakin on niin suuret kaula-aukot, että paitaa ei voi pitää ilman toista paitaa alla. En tosiaan voisi mennä töihin liian (siis todellakin liian)avoinaisella kaula-aukolla tuntematta oloani kiusalliseksi.
Tämä kommentti musta kuvaa tämänpäivän muotia ihanasti :)
Mutta tämänpäivän muoti on omituisia riepuja joista ei aina henkarilla tiedä miten päin ne kuuluu päälle.
Jos sen vaatteen saakin päälle oikein, ei sitä ainakaan henkariin enää osaa laittaa...
Isot rinnat (75 E tai F) ja normaali vyötärö (n. 73 cm) on aika kammottava yhdistelmä. Jos ostaa työistuvan vaatteen, näyttää povipommilta. Jos ostaa löysän vaatteen näyttää läskiltä.
Jossakin ketjussa joku oli kaivanut linkin eri vartalotyypeistä (se britti pukeutumisohjelma, muistaako kukaan nimeä.. Kaksi naista opastaa aina yhtä toivotonta pukeutumaan). Soiko kellään kellot, löytyisikö uudestaan. Jos sieltä saisi apuja millaisia vaatteita ylipäätään kannattaa ostaa.
enkä vaivaudu edes käymään nykyään Seppälässä, VeroModassa, Lindexillä, Onlyssa tai KappAhlissa. Mullakin on tosi vähän rahaa joten ostan liki kaikki vaatteeni alennuksista, jos on 50 tai 70 % alennus niin voi ostaa alkuperältään yli sadan euron vaatteita. Liki kaikki halpavaateet kutistuvat, haalistuvat ja menettävät muotonsa vähän ajan päästä, ja tosiaan ovat nykyisin hirveän mallisia rättejä ja hikistä tekokuitua. Mutta Soaked in Luxury- merkkisiä vaatteita olen ostanut ja ovat ihan hyviä, vaikka eivät ole niin kalliita. Eikä ne kaikki kalliitkaan aina ole priimaa. Paitsi joku tuhannen euron vaate tietty.
Minäkin rupean kulkemaan jätesäkeissä kun vanhat vaatteet alkavat kulua loppuun..
Kokeilin Sokoksen pukeutumisneuvontaa noin kolme vuotta sitten eikä toiminut. Vaikka sanoin heti alussa, että olen etsimässä oikean kokoisia vaatteita enkä haluaisi ns. tyylineuvontaa, niin juuri sitä sain. Yritettiin tarjota mm. lyhyttä bleiseriä isopyllyiselle.
Ei uskottu että hallitsen kyllä itse mittasuhteet yms.
Kannattelin kyllä itseäni niin, että en ruvennut itkemään enkä huutamaan vaikka olisi tehnyt mieli. Eihän se pukeutumisneuvojankaan vika ole jos valmisvaatteita on vain yhdenlaisia.
Housujen kohdalla oli nyt pakko toimia niin, että ostin kahdet housut tosi isoa kokoa, joissa minulle ok. ovat reidet ja takamus. Ompelija nyt sitten hajottaa housut osiinsa ja kaventaa reilusti vyötäröä ja lahkeita polvista alaspäin.
Kalliiksi tämä tulee, housut yli 100,- ja ompelijalle n. 50,-. Mutta mitä muuta voin?
Atelier GS eli Golden Schnitt
Sieltä rva tilaa, on rintava
Vierailija kirjoitti:
Kauhean näköistä tuo nykynuorison farkkumuoti, paksut repaleiset lahkeet, näyttää junttimaiselta maatyöläisen kulahtaneilta ja epäsopivilta työhousuilta. Vielä jos on sellainen harppova kävelytyyli, niin näyttää että on jonnekin navettaan astelemassa lantaa lapioimaan vaikka olisi keskellä kaupunkia xD
Sanoo keski-ikäinen nainen, joka käyttää rumia Riekereitä, jotain mummofarkkuja ja sinistä Ice Peakin ulkoilutakkia. Kokonaisuuden kruunaa kananperse ja 30kg ylipaino. 😅
osta sieltä Donna Karania, Hilfigeriä, Calvin Kleiniä, Ralph Laurenia ja muita kunnon lasti