Miksi se on joidenkin mielestä pahasta jos vauva on yhden päivän erossa äidistä??
Lueskelin tuota ketjua, jossa ap pohti ottaako 2kk ikäinen vauva häihin vai jättää isovanhemmille päiväksi hoitoon.
Siellä osan vastauksista pystyi päättelemään, että äidin pitäisi jäädä häistä pois ja olla vauvan kanssa ja antaa muun perheen mennä häihin ja yksi jopa kirjoitti, että äidin pitäisi olla vauvan kanssa 24/7.
Miksi ihmeessä se on niin pahasta, jos vauva on yhden päivän jonkun muun kun äidin hoidossa? Ihan varmasti tekis hyvää äidillekin mennä häihin ja nauttia, jaksaa sitten taas paremmin vauvankin kanssa.
Ja kun yleensä häät vielä alkaa iltapäivällä niin vauva ei olisi edes koko päivää isovanhemmilla.
Kommentit (25)
sujuvasti mukana myös perhejuhlissa pariviikkoisesta. Mutta jos haluaa mennä ilman lapsia, niin miksei sitä päiväksi voisi mennä. Kaksikuista en kuitenkaan ihan ihmetyksen takia jättäisi hoitoon.
Omassa aloituksessani kerroin, että vauva on ollut todella itkuinen jo jonkin aikaa ja jos tilanne on sama vielä häiden aikaan niin ei vauvaa voi sillon ottaa häihin mukaan. Toisaalta en/emme myöskään ehdoin tahdoin haluaisi altistaa vauvaa taudeille, tietysti niitä voi saada muualtakin. Jos vauva ei tule häihin niin jäisi hoitoon appivanhemmille.
Niin ja kyllä minä haluaisin itsekin mennä noihin häihin, mutta ilmeisesti olen sitten huono äiti kun haluaisin muun perheen kanssa mennä häihin ja jättäisin vauvan hoitoon, jos hän vielä on itkuinen, ainakin näistä viesteistä tässä ketjussa saa sen kuvan.
Tässä on linkki aloittamaani keskusteluun, en jaksa tänne kaikkea uusiks kirjottaa.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1242666/vauva_hoitoo…
Ja miksi sitä vauvaa ei voi ottaa häihin mukaan.Minun vauva on saanut olla lähellä ja on erittäin tyytyväinen pikkuinen. Häissä olen vauvan kanssa käynyt ja ties missä. Enkä ole kokenut vauvan olevan elämisen este. Miehen kanssakin on aikaa olla yhdessä sitten kun vauva menee nukkumaan. Ne vähäiset kotityöt mitä on, yritän tehdä päivällä. Osassa kotitöistä mies auttaa illalla ja viikonloppuna. Kun me ollaan saatu olla keskenämme, niin mennään sitten vauvan viereen nukkumaan. Sitä ennen käyn muutaman kerran illassa antamassa vauvalle maitoa ja läheisyyttä, jos vauva herää unesta ja kutsuu minua. Aikaa siihen menee muutama hassu minuutti.
Ihmettelen näitä superäitejä, jotka kertovat etteivät tarvitse lomaa lapsistaan, ilmeisesti he eivät ole yksinhuoltaja kotiäitejä koska ainakin itse tunnen tarvitsevani kuukaudessa edes 2 tuntia ilman lasta (lapsi 2v), muuten kyllä todella olen 24/7 lapseni kanssa koko kuukauden ilman yhtäkään taukoa enkä käy kaupassa enkä suihkussa enkä missään yksinäni vaan aina lapsen kanssa, mutta kukainenkin tyylillään, se että haluaa pari tuntia kuukaudessa omaa aikaa tuskin tekee huonoksi äidiksi, taitaahan jotkut äidit jopa töissä käydä, mitenhän ne lapset pärjää sillä aikaa!!
kerroin, etten olisi halunnut noin pientä jättää koko päiväksi toiselle hoitoon. Mutta tunti pari omaa aikaa on mielestäni ihan eri asia.
Ja en ole yksinhuoltaja, joten tottakai tilanne on eri kuin yh:lla, joka on ihan jatkuvasti lapsen kanssa. Meillä sentään mies oli aina välillä läsnä ja hoitamassa, vaikka itsekin olisin ollut kotona. Yh:n tilanne on melkoisen eri ja ymmärrän oikein hyvin, että he voivat kaivata enemmänkin ihan oikeasti omaa aikaa, jos eivät pahemmin muuten hoitoapua saa ja ovat eri tavalla ihan totaalisesti lapsessa kiinni kuin "normaalitilanteessa".
Silti olettaisin, että jos itse olisin yh, olisin mieluummin tuossa vaiheessa ottanut vaikka 8 kertaa tunnin vapaan kuin yhden 8 tunnin vapaan. (Jos siis valita voisi.) Vaikka mistäpä minä tiedän, kun en ole kokeillut ja joillekin pidempi yksittäinen vapaa voi sopia paremmin kuin monta lyhyttä.
t. ei muista numeroaan
mutta musta itsestäni olisi ollut kamalaa joutua eroon vauvastani koko päiväksi vauvan ollessa noin pieni. Mulla ei olisi ollut hyvä olla.
tykkään olla vauvan kanssa. Ja tokihan pääsen omiin menoihinkin, iltamenot vain ei onnistu mutta ei ole väliksikään.
neuvolan perhevalmennuksessa, mikäli aikoo imettää. Äiti saa näin nukuttua enemmän kuin voi nukahtaa imetyksen aikana.
Yhtään vauvaa ei ole kuollut perhepedissä, jos äiti on ollut selvinpäin. Siinä kesäisessä tapauksessa pienessä pedissä oli ihan sairaasti porukkaa, ja äiti oli maistissa.