pyykinpesukone vinkuu?
alkanut siis kuukausi sitten aina vinkumaan lingotessaan? mitenhän saisi ton äänen pois. voiko sitä jotenkin rasvata? muuten pesee normaalisti?
Kommentit (6)
Vaihda pesuainejauhe nestemäiseen, se ei kerry koneeseen.
Onko vanhakin laite? Kannattaisiko uusia?
alkanut siis kuukausi sitten aina vinkumaan lingotessaan? mitenhän saisi ton äänen pois. voiko sitä jotenkin rasvata? muuten pesee normaalisti?
Niitä voi vaihtaa,mutta korjaus kallista
mutta semmonen halvin malli kyseessä. Olen putsannut koneen kyllä säännöllisesti ja nestemäistä pesuainetta käytän. pesee kyllä siis hyvin, mutta usein laitan koneen näin iltaisin päälle ja vininä kuuluu lastenhuoneeseen, jossa jo lapset yrittää nukkua? mietin vain, että olisiko mitään mitä itse voisin asialle tehdä. uutta en osta enkä viitti korjaajalle viedä ennen kuin suurempi vika iskee. tai sit vois yrittää itse tota omaa vinguntaa vähentää, jos se sit auttais:)
Ei laakerit hajotessaan vingu, vaan rutisee. Vinkuminen johtuu vetohihnan luistamisesta, uusiminen on edessä. Hihna maksaa parikymppiä, jasen saa pyöräytettyä itsekin paikalleen, kun ensin keplottelee kuoria auki. Hätäratkaisuna voi kokeilla hihnan luistonestosprayta, mutta purkki maksaa lähes uuden hihnan verran... Vinkuva hihna kuumenee luistaessaan, ja voi aiheuttaa palonkin,joten ei kannata odottaa sen katkeamiseen.
Meillä on pari vuotta vanha kone, joka vinkuu ohjelman päätyttyä. Se siis toimii ihan normaalilla äänellä (mitä nyt jokaisen pesun keskellä tökkää, kun nukkasuodatin täytyy putsata jonkun yhden karvan takia) ja linkoaa ihan normaalisti, mutta sitten kun pesu on ohi ja luukku avattu ja siinä ripustelen pyykkiä narulle, kuulen kuinka koneen uumenista kuuluu kimeitä vingahduksia. Ekalla kerralla se oli vähän pelottavaa, mutta nyt olen jo tottunut siihen.
vähän samantyylinen ääni kuin auton hihnan vinkuna? Pesukoneissa on samanlainen. Voi tietysti olla jotain kosteutta tai roskaa laakereiden välissä. Aika hankala noille on itse mitään tehdä jos ei kokemusta ole.