Onko sairasta, jos minulle on yhtä vaikeaa lähteä työpaikasta
kuin pitkästä parisuhteesta? Se on aina ollut minulle yhtä vaikeaa, eikä edes auta ajatella että työpaikan vaihto kannattaa urakehtyksen kannalta. On niin totaalinen elämänmuutos, kun ihmiset ja olosuhteet vaihtuu ympärillä. Mitä tämä kertoo minusta?
Kommentit (6)
etkä kaipaa muutoksia.
Oletkin horoskoopiltasi kauris,
sinulla on tärkeitä ihmissuhteita, harrastuksia jne. jotka oikeasti ovat tärkeämpiä kuin työsi? Rahaa siitä työstä vain tulee ei muuta, ei työnantaja välitä sinusta tippaakaan - seuraavassa yt:ssä jo potkitaan pois!
mutta töissä tulee vietettyä niin paljon aikaa niiden ihmisten kanssa, että väkisin lähentyy heidän kanssaan. Ja tottuu näkemään joka päivä. Uuden työpaikan saaminen on toisaalta mahtavaa, mutta tuntuu pieneltä kuolemalta. Ja tiedän, ettei työnantaja välitä, mutta minä välitän :/ ap
sinulla on tärkeitä ihmissuhteita, harrastuksia jne. jotka oikeasti ovat tärkeämpiä kuin työsi? Rahaa siitä työstä vain tulee ei muuta, ei työnantaja välitä sinusta tippaakaan - seuraavassa yt:ssä jo potkitaan pois!
ihmiset ovat erilaisia ja toiset ihmiset vaihtavat työpaikkaa helpomminkuin toiset. Lähes kaikissa työpaikoissa on ihmisiä, jotka ovat olleet yhdessä ja samassa työpaikassa koko työuransa ajan, useat jo monta kymmentä vuotta.
Itsekin olen sellainen. Uusi ja vieras pelottaa, alhainen itsetunto - tuntuu, että uusisssa työpaikoissa vaatimukset ovat nii nkorkeat, etten yllä niihin. Vaikka nykyisessä työssäni loistavasti pärjäänkin. Lisäksi olen sen verran avoin ja sosiaalinen, että kiinnyn työkavereihini. Ne kuitenkin ovatkavereitani vain töiden kautta; jos lähden, niin samalla menetän myös kaverini.
Meidät oli myyty. Siis yksi konserniin kuuluva yhtiö oli myyty suuren yrityksen osaksi. Minä ja työkaverini, joka on edelleen 250 km:n maantieteellisestä etäisyydestä huolimatta läheinen ystäväni, seisottiin entisen firman pihalla pahvilaatikot kädessä (ei-päivittäin käytettävä omaisuus oli jo muutettu ostajan toimesta). Me oltiin saatu läheisimmiltä , jääneiltä, työkavereilta lahjat, mutta fiilikset oli varmaan samaa luokkaa kuin BB-talosta häädetyillä.
5 vuodessa on tapahtunut paljon, itse hain ylennystä ja siirtoa, ne tuli, mutta yt:t alensivat asemani ennalleen, 130 000 velkaisempana kalliimmasta seudusta johtuen. Eli joo, kyllä, työpaikan vaihtaminen voi olla avioeroon rinnastettava emotionaalinen ja taloudellinen kokemus.
etkä kaipaa muutoksia.
Oletkin horoskoopiltasi kauris,