Onko kasvatuksellisesti oikein kantaa uhmis autoon, jos
ei autoon halua itse kävellä, vaan heittäytyy maahan osoittamaan mieltään.
Tuossa tilanteessa 2,5 v:lle neuvotteleminen on ihan turhaa, kun raivoaa eikä tosiaan anna periksi koko loppupäivänä. Ei ole aikaa neuvotella, kun pitää isompiakin kilttejä sisaruksia ajatella. Lisäksi neuvottelu olisi tietynlainen palkkio, siihenhän lapsi pyrkii.
Itse aina kannan autoon ja annan autoon köytettynä vielä puhuttelun, että ei saa kiukutella turhista, ja äiti määrää, eikä auta vaikka kuinka huutaisi.
No teenkö väärin, näin minulle on joku viisas kertonut.
Kommentit (25)
varmaan siksi, että lapset ei koskaan tee mitään tuollaista. Voi olla, että äiti on meillä niin vahva, että lapsille ei tule epäilystä siitä, kuka on tuki ja turva.
Tai ovat, mutta kotosalla ja harvoin.
He ovat temperamentiltaan rauhallisia. Se ei ole minun kasvatustaitoni ansiota vaan minun ja mieheni sopivasti jakaantuneiden geenien.
eikös muuten olekin melkoinen homma saada se kiukusta kankea uhmis vyötettyä turvaistuimeen... =0)
Minä olen paiskannut autoon ja jos ei kankeana ole saatu suosiolla turvaistuimeen niin on ajettu ilman sitä. Olen vaan todennut, että oma on vikas, jos kolari tulee ja lennät pää edellä tuulilasista läpi. Kummasti on uhmis alkanut rauhoittumaan.
Vaan hän järkyttyy siitä, että et laitakaan häntä istuimeen vaan annat olla vapaana, mikä on normaalisti kiellettyä. Sitä alkaa ihmettelemään ja rauhoittuu. Ei se sun puheesta tajua hevon pyllyä.
eikös muuten olekin melkoinen homma saada se kiukusta kankea uhmis vyötettyä turvaistuimeen... =0)
Minä olen paiskannut autoon ja jos ei kankeana ole saatu suosiolla turvaistuimeen niin on ajettu ilman sitä. Olen vaan todennut, että oma on vikas, jos kolari tulee ja lennät pää edellä tuulilasista läpi. Kummasti on uhmis alkanut rauhoittumaan.
Ei lapsi ymmärrä tuota!!!
Ei lapsi ymmärrä tuota!!!
mutta ainakin rauhottuu kun kunnolla karjasen ja kaasutan autolla matkaan. Kun me ollaan jo kotona, joku av-mamma varmaan vielä yrittää parkkiksella saada köytettyä uhmistaan turvaistuimeen :D