Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tero oikoo ihmisten (av-mammojen) vääristyneitä

Vierailija
24.09.2010 |

ruokakäsityksiä:

-eineksissä ja puolivalmisteissa ei ole mitään vikaa. Ne ovat loistava apu viikolla kiireessä ruokaa loihtivalle ruoanlaittajalle. Valmisruokiakin löytyy joka makuun ja lähtöön, ei pakko ole aina ottaa sitä maksalaatikkoa

-kun päätät tehdä pihvejä, niin osta brasilialaista tai argentiinalaista pihvilihaa. Se on parasta maultaan ja eettisesti ja mikä tärkeintä, jo matkalla riittävästi raakakypsynyt. Kotimaastamme Suomesta ei löydy hyvää pihvilihaa edullisesti.

-lapsien ei ole pakko maistaa kaikkea. Lapsen ei tarvitse myöskään pitää kaikesta. Yleensä lapsille ei maistukaan kasvikset, vihannekset, raasteet, vihreä salaatti. Ja miksi porkkanaraasteeseen tarvitsee tunkea puolukoita tai lantturaasteeseen rusinoita? Lapsien makumaailma on erilainen kuin aikuisilla ja sitäpaitsi ne syövät ihan vaan elääkseen, eivät maun vuoksi. Sitten myöhemmin ne kyllä ehkä oppivat pitämäänkin siitä kaalilaatikosta. Pakolla eivät.

-Lidlistä löytyy erinomaisia tuotteita: Sopivan kypsynyt Camembert, ravunpyrstöt, erinomaisia pakastekatkarapuja, kunnollisesta fileestä tehdyt kananuggetit, kunnolliseen hot dogiin sopivat napsahtavat nakit, tuoremehut ja appelsiinimehu.Etkä maksa tuotteiden hinnoissa muiden bonusalennuksia.

-punaviini nautitaan ruuan tai juustojen kanssa, kalliit täyteläiset punkut riistan kanssa. Punaviiniä ei kuitenkaan nautita kiinalaisen, intialaisen tai muutenkaan kauhean maustetun ruuan kanssa.

tässä näin alkuun..

Tero

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle suosittelen lukemistoksi kirjaa Aitoa ruokaa.

http://www.booky.fi/kirja/nilsson_mats/aitoa_ruokaa_vaarentamattoman_ru…

Vierailija
22/40 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoriperunat ja nakkikastikekin on ihan hyvää ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati jaksaa nostaa homeista ahteriaan, jo juureutuneesta tuolistaan.

Hiivakin on sieni ja oikeilla ruokavalioilla saa kutinan kaikkoamaan. Ottaisitte oppia Terolta.

Av:lla paistaa aina kirkkaana sukupuolirasismi. Mies ei tiedä mitään ja mies on kyrpä.

Kerronpa teille uutisen. Mies on paljon enemmän, kuin pelkkä k. Sitä te haaskat ette tule koskaan ymmärtämään

T: 11cm mies

Vierailija
24/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on broilerinnahassa?

Ostaessani esim. kokonaisen broilerin, niin kypsennyksen lopussa laitan uuniin grillivastuksen päälle, jotta se nahka paistuu ihanan rapeaksi.

Samoin syöttekkö esim. wingsinne kuorimalla ne nahat pois?

Uusavuttomuutta kai tämäkin.

Vierailija
25/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerinnahka ei nyt vain minun käsitykseni mukaan lihapulliin kuulu. Selväähän on, että sitä käytetään lihan tilalla = halvempaa. Itse en moista höttöä söisi.

Vierailija
26/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerinnahka ei nyt vain minun käsitykseni mukaan lihapulliin kuulu. Selväähän on, että sitä käytetään lihan tilalla = halvempaa. Itse en moista höttöä söisi.

huonoksi, päinvastoin.

Vierailija
27/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö saa tarpeeksi kehuja vaimoiltanne?

Miksi on niin huono itsetunto...

Vierailija
28/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sellainen osaa oikeasti kokata, jolla on varaa ostaa aina vähintään sisäfilettä tai muita kalliita ruhonosia.

Vierailija
29/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin hyviä kananuggetteja juuri ostoin; oikein positiivinen kokemus.

Vierailija
30/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä 32 vuotias... keskimittainen sopusuhtainen...

Vierailija
31/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuen aina hänen selustansa!

T: 11cm mies

Vierailija
32/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on "vääristynyt käsitys" että einekset on paskaa, kun ne sitä ovat jo tuoteselostuksen pohjalta? Poikkeuksiakin löytyy, mutta harvassa ne ovat.

Vertaapa esim. kaupan lihapullien ja itsetehtyjen ainesosia. Eipä tuollaisten pyöräyttäminen kovin kauaa aikaa vie ja parempia saa ehdottomasti. Ei minulla ainakaan ole tapana jauhaa broilerinnahkaa lihapulliini. :)

Vierailija
33/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on "vääristynyt käsitys" että einekset on paskaa, kun ne sitä ovat jo tuoteselostuksen pohjalta? Poikkeuksiakin löytyy, mutta harvassa ne ovat. Vertaapa esim. kaupan lihapullien ja itsetehtyjen ainesosia. Eipä tuollaisten pyöräyttäminen kovin kauaa aikaa vie ja parempia saa ehdottomasti. Ei minulla ainakaan ole tapana jauhaa broilerinnahkaa lihapulliini. :)

laadukkaitakin eineksiä. Joten ei tarvitse jauhettua broilerinnahkaa välttämättä ostaa.

Vierailija
34/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nainen, mutta väliäkö sillä. Olen samaa mieltä kaikesta paitsi lasten ruokailusta. Kaikesta ei ole pakko tykätä, mutta tykkäämisen tietää vasta kun on maistanut.

T. Poika nimeltä Päivi

Vierailija
35/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nainen, mutta väliäkö sillä. Olen samaa mieltä kaikesta paitsi lasten ruokailusta. Kaikesta ei ole pakko tykätä, mutta tykkäämisen tietää vasta kun on maistanut.

T. Poika nimeltä Päivi

luulen että tämä on Tietokone-Tero.

Vierailija
36/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No on niitä laadukkaitakin eineksiä. Joten ei tarvitse jauhettua broilerinnahkaa välttämättä ostaa.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, kerro toki mitkä ovat näitä?

Itse olen löytänyt vain yhdet ranskalaiset, joissa on vain perunaa ja öljyä eikä mitään muuta. Niitä jopa tulee joskus ostettua. Pinaattikeittokin on silloin tällöin ihan ok.

Vierailija
37/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sellainen osaa oikeasti kokata, jolla on varaa ostaa aina vähintään sisäfilettä tai muita kalliita ruhonosia.

toista se on vaativampien ruhonosien kanssa.

Vierailija
38/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräisesti eri mieltä. Lapset oppivat tykkäämään aika pienenäkin jo vihanneksista ja jopa vihreästä salaatista. Ja kumma kyllä, heillekin ruuan maulla ON väliä - jos ovat pienestä pitäen saaneet kunnolla maustettua (mikä ei tarkoita pelkkää suolaa) ja hyvin tehtyä ruokaa.

Meillä on aina salaattia ruualla ja lapset ovat aina syöneet sitä mielellään. Ok, ihan vauvana sitä syötiin sormiruokana, mutta yli vuoden iässä (kun siirtyivät tavalliselle ruualle) salaattia on syöty aina.

Pakottamisesta olen samaa mieltä. Pakottamalla saadaan aikaan vain ruokainhokkeja. Sen sijaan maistamaan voi kehottaa ja ruokaa voi pitää ensin alkuun vaikka vaan lautasella.

Mikä sitten on "yksinkertaista perusruokaa"... meillä esimerkiksi syödään paljon etnisiä ruokia, koska me vanhemmat tykkäämme niitä tehdä ja ne maistuvat koko perheelle. Lapsemme aidosti tykkäävät tulisista ruuista, syövät mielellään tulisempaa ruokaa kuin mitä moni aikuinen edes pinnistellen PYSTYY syömään. Ok, tavalliset lihapullat tai äidin makaronilaatikko uppoavat toki myös, mutta ruokavalikoima on tosi laaja ja hyvä niin!

Minusta lapsuus ei ole sinänsä mikään SYY syödä tylsästi ja aina samaa...

Vierailija
39/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niitä laadukkaitakin eineksiä. Joten ei tarvitse jauhettua broilerinnahkaa välttämättä ostaa.

Ihan mielenkiinnosta, kerro toki mitkä ovat näitä? Itse olen löytänyt vain yhdet ranskalaiset, joissa on vain perunaa ja öljyä eikä mitään muuta. Niitä jopa tulee joskus ostettua. Pinaattikeittokin on silloin tällöin ihan ok.

Lähinnä pakastetut valmisruoat. Niissä on paljon vähemmän säilöntä-aineita. Pakastettu parunamuusi (jauhettu peuna) sisältää vain perunaa, ei muuta.

Pakastekeittoja on hyviä, sosekeittoja esimerkiksi. Pakatettuja lihapullia tai lindströminpihvejä löytyy hyviä. mm pirkalta. Ovat vähän kalliimpia, mutta silti.

Nakit tuoretiskiltä ja kinkut myös.

Vierailija
40/40 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ok juttua osittain, mutta miksi pihvin pitää olla edullista? Kas kun se laatuhan siinä maksaa kobe on vähän kalliimpaa kuin naapurin vanhasta lypsylehmästä veistetty ja maussa sen huomaa. Eettisyydestä en tiedä noiden ulkomaisten osalta, mutta miten on lääkejäämät, myrkyt ym.? Tuskin ovat sielläkään kaikki puhtaita sen osalta.

Viiniä juon silloin kun huvittaa ja syön sen kanssa vaikka suklaata (jotkut tosiaan sopivat yhteen, vaikka ei uskoisi) tai lakua, useimmat viinit nyt kuitenkin maistuvat paremmilta ihan vain sellaisenaan, peruna ja monet muut yleiset ruoka-aineet pilaavat viinin maun kokonaan. Ruoan kanssa juotavaksi sopii usein kuohuviini paremmin kuin punaviini, varsinkin perinteisempiin suomalaisiin ruokiin.

Mausteiselle ruoalle sitten vaikka olutta, jos on vettä vahvempaa saatava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän