Äääh. Sitä sitten pitäisi aloittaa pelaaminen kondomien kanssa tai ryhtyä selibaattiin.
Tänään juuri keskustelin lääkärin kanssa tuosta nuvaingistä ja kerroin mitä oireita on ollut niin lääkäri sitten sanoi ettei minun enää kannata noita hormoni valmisteita käyttää.
Kierukkaa en todellakaan halua.
Oman lisänsä tähän tuo miehen lateksiallergia.. (joo kuulostaa varmaan selittelyltä, mutta v*tutus on sen verran suuri, ettei tässä tekosyitä keksitä)
Pitää vissiin ilmoittaa että seksi on ehdoton ei, ellei haluta lasta. Ja itsehän en halua olla raskaana ainakaan kahteen vuoteen kun nyt vasta olen normaalitilaan päässyt esikoisen raskaudesta..
Kommentit (25)
kierukoista, olet ihan hakoteillä.
Tänään just luin taas noista ja silti ajatus kierukasta on vain ehdoton ei.
Eli siis olen ihan tarpeeksi noista tietoa hakenut ja nuo kaverin kokemukset nyt eivät vain säväytä.Kyllähän se lääkärikin yritti sitä "nyt kun olet synnyttänyt nainen", mutta ei.
Lisäksi haluan että minulla tulee kuukautiset, ne ovat yleisesti ottaen merkki siitä että kaikki on kunnossa.AP
Selannut tätä sivustoa:
http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=1972898
Sekä lukenut näitä:
http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=29855
Eniten tuolla pisti silmään se että jos on kivuliaat kuukautiset niin ei pitäisi käyttää.
Mulle määrättiin alunperin pillerit rauhoittamaan kuukautiskipuja ja muita pms oireita.
AP
Meillä myös oli ongelmia ehkäisyn kanssa. Kondomien kanssa sama hajoamis-/päältä pois putoamis -ongelma ja tuntuivat pahalta. Yhdistelmäehkäisy ei sopinut minullekaan sivuoireiden takia. Sterilisaatiota emmem olisi edes saaneet nuoren iän takia.
Kun muuta keinoa ei ollut päätin ottaa hormonikierukan, saahan sen aina positettua, jos ei sovi. Nyt se on ollut kuukauden ja kaikki mennyt toistaiseksi hyvin. :) Ja laittokaan ei paljon sattunut, kuukautisetkin sattuu enemmän. :)
Onko sulla niin, ettei mikään hormoniehkäisy sovi? Jos ongelma on vain yhdistelmäehkäisyn kanssa, niin kokeile hormonikierukkaa. Jos mitkään hormonit eivät sovi, niin mä kyllä sinuna kokeilisin kuparikierukkaa, sen saa pois jos tahtoo. :)
on ollut kovat kuukautiskivut aina mutta koska mullekaan ei hormonaalinen ehkäisy sopinut niin otin kuparikierukan.
Ei mulla kuukautiskivut minnekään lisääntyneet eikä vuoto myöskään. Alussa sain 14pv hormoni kuurin jolla sain alun tiputteluongelmat (joita oli siis jonkin verran ensimmäisen kuukauden ajan) kuriin, sen jälkeen mulla ei ollut mitään ongelmia.
Sitten poistatin kierukan kun lapsen saanti tuli ajankohtaiseksi.
Suosittelisin kokeilemaan, ei se ole raamatun sana että jos kivuliaat kuukautiset tai runsaat kuukautiset niin kuparikierukka ei sopisi, niin kuin sanottu niin ainahan sen sitten saa poiskin.
Siinä on riskinsä, mutta meillä toiminu vuoden verran. Tuo on meille ainoa vaihtoehto, koska minä en halua käyttää hormoneja eikä mies halua käyttää kondomia. Lapsi ei ole katastrofi vaan se otetaan ilolla vastaan jos sellanen päättää meille tulla. Ainoo ikävä puoli tuossa on ettei voi mennä loppuun asti (välillä ollaan kyllä tehty sitäkin ;D)
nyt perusta kaikkea tietoasi vain tuon yhden kaverin kokemuksiin. Mulla on ollut kierukka kaksi vuotta eikä ole siirtynyt minnekään tai putoillut. Jos mielikuvituksellisista asennoista suuseksiin siirtyminen riittää miehellesi niin sitten ei ole mitään ongelmaa.