Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on aina ihmetyttänyt julkinen asenne teinityttöjen seksuaalisuuteen.

Vierailija
23.09.2010 |

Jokaisessa oppaassa ym. on aina painotettu tytöille, että seksiin ei tarvitse suostua vain "pojan mieliksi", eli siis edelleen viljellään mielikuvaa jossa nainen on vastentahtoisesti antautuva osapuoli, ja mies "ottaja".

Minä aloitin seksielämän 15-vuotiaana, ihan omasta halustani.

Olin erittäin kiinnostunut kaikesta seksiin liittyvästä, ja halusin seksiä usein ja paljon.

Joskus jopa enemmän kuin poikaystäväni...

Minua on aina ärsyttänyt tuo vanhanaikainen vastakkainasettelu. Olen edelleen seksuaalinen ihminen, nautin seksistä ja saan orgasmin 99,99% kerroista yhdynnässä.

Isäsuhteessanikaan ei ole ollut mitään vikaa, olen saanut isältä huomiota ja hyväksyntää (ja isä niitä ehkäisyvälineitäkin osti aikoinaan).

Huonoa isäsuhdettahan aina "syytetään", jos tyttö aloittaa seksielämän nuorena.

Minä en aloittanut seksielämääni hakeakseni hyväksyntää, vaan siksi että TEKI MIELI. ; )

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksistä tykkää ja harrastaa sitä ilman asiaankuuluvaa vastalahjaa (kihlausta, avioliittoa, kotitöitä, lahjoja, koruja yms) niin on huono nainen ja kauhea lumppu. Sinua ja minua lukuunottamatta AV on täynnä hyveellisiä ja siveellisiä naisia jotka vain antavat jos mies on tehnyt jotain seksiä ansaitakseen eivätkä koskaan ennen papin aamenta.

Vierailija
2/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa! Nuoria ei silti ehkä kannata kannustaa seksin aloittamiseen turhan aikaisin, koska kaikki nuoret eivät muista ajatella ehkäisyä yms. Eli olisin sillä linjalla, että on parempi odottaa ja aloittaa seksi vasta pidemmässä suhteessa sitten vähän isompana.

Tärkeää voisi olla pyrkiä muuttamaan yleistä asennetta poikien (ja miesten) seksuaalisuuden suhteen. Voitaisiin kannustaa siihen, että pojan ei tarvitse olla se "ottaja", ja että pojan ei ole hyvä olla liian aktiivinen seksikokemusten hakemisessa. Eli vähän samaan malliin kuin tytöiltä odotetaan: se poika joka antaa liian helpolla/liian monelle/liian aikaisin, ei ole "hyvä" poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksistä tykkää ja harrastaa sitä ilman asiaankuuluvaa vastalahjaa (kihlausta, avioliittoa, kotitöitä, lahjoja, koruja yms) niin on huono nainen ja kauhea lumppu. Sinua ja minua lukuunottamatta AV on täynnä hyveellisiä ja siveellisiä naisia jotka vain antavat jos mies on tehnyt jotain seksiä ansaitakseen eivätkä koskaan ennen papin aamenta.

Minusta määrä on aika pieni.

Kaikki olleet vakikumppaneita, eli "lumppua" minusta ei saa... ; ) -ap

Vierailija
4/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa! Nuoria ei silti ehkä kannata kannustaa seksin aloittamiseen turhan aikaisin, koska kaikki nuoret eivät muista ajatella ehkäisyä yms. Eli olisin sillä linjalla, että on parempi odottaa ja aloittaa seksi vasta pidemmässä suhteessa sitten vähän isompana. Tärkeää voisi olla pyrkiä muuttamaan yleistä asennetta poikien (ja miesten) seksuaalisuuden suhteen. Voitaisiin kannustaa siihen, että pojan ei tarvitse olla se "ottaja", ja että pojan ei ole hyvä olla liian aktiivinen seksikokemusten hakemisessa. Eli vähän samaan malliin kuin tytöiltä odotetaan: se poika joka antaa liian helpolla/liian monelle/liian aikaisin, ei ole "hyvä" poika.

Minusta se, jos poikaystävän saa tuoda kotiin yökylään ei ole seksiin kannustamista, kuten ei ehkäisyvälineiden ostokaan.

Kannustamista on ehkä se, jos vanhemmat sanovat nuorelle, että "eikös sinunkin Elisa olisi jo aika hankkiutua neitsyydestäsi eroon"...

Itse olen sanonut lapsilleni, että seksiä voi harrastaa sitten kun itse tosissaan sitä haluaa, ja osaa huolehtia ehkäisystä. -ap

Vierailija
5/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sanonut lapsilleni, että seksiä voi harrastaa sitten kun itse tosissaan sitä haluaa, ja osaa huolehtia ehkäisystä. -ap

Niin? Miten viestisi omille lapsille eroaa siitä, jos nuorille suunnatussa oppaassa sanotaan, ettei seksiin pidä suostua vain pojan mieliksi. Eikö tarkoita, että itsekin pitäisi tehdä mieli?

Onko asenteellista mielestäsi se, ettei muistuteta tyttöjä siitä, ettei poikia saisi painostaa liian aikaisin seksiin (siis jos nämä eivät sitä itse halua)

Vierailija
6/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vakisuhdetta ja vasta kolmikymppinen. jotain ongelmia sitoutumisessa?

Minusta määrä on aika pieni.

Kaikki olleet vakikumppaneita, eli "lumppua" minusta ei saa... ; ) -ap

Vierailija
7/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kuitenkin lääkkeitä, joillekin jopa vaarallisia, en todellakaan toivo että oma lapsi (alle 18 v) sellaisia söisi.

Vierailija
8/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kuitenkin lääkkeitä, joillekin jopa vaarallisia, en todellakaan toivo että oma lapsi (alle 18 v) sellaisia söisi.

Vierailija
9/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisypillereistä olen samaa mieltä kuin edellinen.

Vierailija
10/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miten viestisi omille lapsille eroaa siitä, jos nuorille suunnatussa oppaassa sanotaan, ettei seksiin pidä suostua vain pojan mieliksi. Eikö tarkoita, että itsekin pitäisi tehdä mieli? Onko asenteellista mielestäsi se, ettei muistuteta tyttöjä siitä, ettei poikia saisi painostaa liian aikaisin seksiin (siis jos nämä eivät sitä itse halua)

Pointtihan juurikin on se, että tytön itsensäkin pitää haluta seksiä, eikä seksielämää pidä kenenkään aloittaa vain siksi, että se muka "kuuluu" tietyyn ikään tai siksi, että kumppani siihen painostaa.

Eli että naisilla ja tytöillä on oikeus PÄÄTTÄÄ ITSE.

Vierailija
11/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kaikilla ihmisillä tulisi olla tuo oikeus.

Vierailija
12/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoulussa, että ne seksistä kovasti kiinnostuneet 15-vuotiaat on kovin suosittuja poikien joukossa...muutaman panon ajan.

Kun kuuntelen näitä nuorten juttuja niin äkkiä se tieto leviää, keneltä saa helposti ja kenen kotiin pääsee nussimaan ja saa vielä mammalta aamukahvit. Jätkät vertailee näitä juttuja keskenään ja naureskelee, kuka pääsee seuraavalle panolle.

tähän asenteeseen. Pojille on helppoja kokeilukohteita kun vanhemmat antavat olla yötä ja kannustavat seksiin. Ei tarvitse tuhrata missään salaa ja kortsujen kans räpiä.

Saa mennä tytön kotiin panemaan lämpimään sänkyyn ja saa tytön äidin laittaman aamupalankin aamulla.

Ja äkkiä pojilla leviää sana, keneltä saa helposti ja kenen kotiin saa mennä naimaan.

Noin puhuu vain nainen, jonka elämään on eksynyt joku kusipää. Pahoittelut siitä. Ei kaikki miehet ole kuitenkaan tälläisiä, eikä sitä pitäisi tytöille näin opettaa. Miehet ovat ihan hyviä ihmisiä.

Vierailija
13/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä seksiin liittyy on ihan ok niin kauan kun se vaan liittyy naisten kokemuksiin.

Kaikki miesten kokemuuksiin liittyvä on vähintäänkin arveluttavaa, rikollista tms väärää.

Vierailija
14/17 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miten viestisi omille lapsille eroaa siitä, jos nuorille suunnatussa oppaassa sanotaan, ettei seksiin pidä suostua vain pojan mieliksi. Eikö tarkoita, että itsekin pitäisi tehdä mieli? Onko asenteellista mielestäsi se, ettei muistuteta tyttöjä siitä, ettei poikia saisi painostaa liian aikaisin seksiin (siis jos nämä eivät sitä itse halua)

Komppaan tätä. En ymmärrä, mikä oppaiden varoituksessa on muka väärin.

Pointtihan juurikin on se, että tytön itsensäkin pitää haluta seksiä, eikä seksielämää pidä kenenkään aloittaa vain siksi, että se muka "kuuluu" tietyyn ikään tai siksi, että kumppani siihen painostaa.

oppaissa on väärin että AINA oletetaan että poika vonkaa ja tyttö suostuu siihen pojan mieliksi, vaikka ei niin tahtoisikaan. Voi se olla niinkin päin että tyttö vonkaa ja painostaa. Kuten minun ekassa suhteessani. Minä olin se aloitteen tekevä osapuoli, molemmat oltiin neityitä.

Vierailija
15/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asenteeseen. Pojille on helppoja kokeilukohteita kun vanhemmat antavat olla yötä ja kannustavat seksiin. Ei tarvitse tuhrata missään salaa ja kortsujen kans räpiä.

Saa mennä tytön kotiin panemaan lämpimään sänkyyn ja saa tytön äidin laittaman aamupalankin aamulla.

Ja äkkiä pojilla leviää sana, keneltä saa helposti ja kenen kotiin saa mennä naimaan.

Vierailija
16/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puhuu vain nainen, jonka elämään on eksynyt joku kusipää. Pahoittelut siitä. Ei kaikki miehet ole kuitenkaan tälläisiä, eikä sitä pitäisi tytöille näin opettaa. Miehet ovat ihan hyviä ihmisiä.

Vierailija
17/17 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias on oikeasti aika kakara, eikä monikaan ymmärrä syy-seuraussuhdetta.

Itse olin 16 kun ensimmäisen kerran seksiä harrastin ja olen kovin toivonut että olisin odottanut vielä muutaman vuoden.

En tullut raskaaksi enkä saanut mitään tauteja mutta toivon vain välillä että olisin ollut viisaampi ja odottanut.

Itse olen muuten tuon saamisen ja antamisen käsittänyt että se liittyy orgasmiin. Nainen antaa miehelle orgasmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi