Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette, voiko koulu vaatia 4lk ostamaan muistitikkua/tulostinta? ov

Vierailija
23.09.2010 |

Tilanne on se että lapsella on koulussa joku tehtävä jossa etsivät tietoa netistä.

Lapsi sitten eilen kertoi opettajan sanoneen että: Jos tekee työn koneella ja tulostaa niin voi saada paremman numeron :O

Voiko opettaja sanoa näin?

moni oli sitten luokasssa sanonut että heillä ei ole tulostinta.

Opettaja meinasi että muistitikunkin voi ostaa.

Meille ei ole tullut mitään viestiä siitä!

toinen juttu että jos jotakin muistitikkua tarvittaisi niin mun mielestä opettajan pitäisi olla yhteydessä vanhempiin eikä jättää tollasta asiaa lapsen harteille.

Eiköhän se asiasiltö ole kuitenkin tärkein eikä se että tehdäänkö työ koneella vai käsin.

Kyse on kuitenkin 4lk.

Mä olen jotenkin nyt niin käärmeissäni tästä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä ap tai miehesi ette sellaista tarvitse, niin ostakaa se lapsellenne, sillä muistitikku on monille (erityisesti nuorille) jo itseestäänselvyys.

Ei maksa paljoa (vert. esim. se tulostin) ja koneella tehtävät koulutyöt ym. ovat aina näppärästi mukana, eli niitä voi tehdä kotona, kaverilla, kirjastossa, mummolassa -missä tahansa- ilman että pitää sähköpostista kaivaa tiedostoja esille.

Muistikortti on muutenkin näppärä, itse esim. olen usein kopioinut kavereiden/sukulaisten koneelta valokuvia muistokortille, niin on saanut kuvat näppärästä itselle.

Esim. ristiäisten jälkeen oli näppärää koota kaikkien ottamat ristiäiskuvat muistikortille ja sieltä sitten selailla ja valita kaikista kuvista parhaimmat ja teettää niistä valokuvat.

(Nykyään kaikilla kun on digikamera)

Eli muistikortti aina mukana avaimenperässä, ja muutenkin muistokortteja on apljon, esim. valokuvien varmuuskopioita on muistokortilla jne. ja työjutut ina näppärästi mukana myös.

Jos teillä on mp3, se toimii myös muistokorttina.

Vierailija
42/43 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tekotapa. Ihan yhtä hyvän numeron pitää voida saada työstä, joka on kirjoitettu käsin ja kuvat piirretty, jos se ulkoasu on siisti. Siksi en aina oikein jaksa käsittääkään näitä huonon käsialan omaavien lasten vanhempia. Aiemmin kaikki työt tehtiin käsin, ja kartat/kuvat piirrettiin itse. Silloin tietenkin harmitti näiden heikkojen kynäntaitojen omaaavien lasten puolesta ja yritin kovasti ajatella työtä lapsen omaa taustaa vasten (siisti epäsiistin työksi jne), mutta nyt on mahdollisuus tosiaan tehdä koneella kirjastoissa, kouluissa ja monesti kotonakin. Miksi siitäkin pitää alkaa tehdä ongelma? Mikä olisi paras ratkaisu näille, joilla on heikko käsiala? Kun ei hankita muistitikkua tai mennä tulostamaan kirjastoon eikä haluta tehdä käsin, kun käsiala on heikko, niin mikä on se vaihtoehto? Että ei tarvitse tehdä työtä lainkaan?

Nykyajan vanhemmat ovat laiskoja ja välinpitämättömiä. Koulua ja koulutusta ei arvosteta ja kaikki pitää saada kuin Manulle illallinen ja ilmaiseksi tietty. Vaihtoehtoja ei voi harkita (esim. kirjastossa tulostamista), kun se on niin vaivalloista.

Höpöhöpö! Itse tein ala-asteikäisenä esitelmiä iltakaudet kirjastoissa ja kävin monistamassa kuvia (maksoi 10 penniä kopio), jotta työstäni tulisi mahdollisimman hyvä. Olin tuolloin 11-vuotias. Vanhempieni ei tarvinnut puuttua asiaan millään tavalla. Maantiedon esitelmää varten kuljin kaverini kanssa kaikki matkatoimistot läpi ja hain ilmaisesitteitä, joista leikkelimme värikuvia. Lukioaikoina otimme kirjailijaesittelyä varten yhteyttä kustantamoon saadaksemme mahdollisimman paljon tietoa. Aina on pitänyt nähdä vaivaa ja aina on joutunut koulua varten jotain ylimääräistä maksamaan, jotta tulos on ollut paras mahdollinen.

Mutta nykyään on vallalla tasapäistäminen. Se, joka ei näe vaivaa, on ihan yhtä hyvä kuin se, joka näkee. Koulussahan kun ei pidä nähdä liikaa vaivaa. Numeroiden pitää olla samoja, kun ei voi liikaa vaatia. Ihania pullamössölapsia tosiaan kasvatatte. Miten olisi jos ihan laittaisitte vaikkapa siivoamaan kodin ja antaisitte sitten palkkioksi sen muistitikun? Ettei ihan ilmaiseksi kaikki tipu nenän eteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä oo mitään ihmeellistä! Tietysti jos tekee esitelmän koneella saa paremman numeron, koska se on, selvempi ja siihen saa vaikka jotain kuvia jotka täsmentää tekstiä. Nyt 2000-luvulla ton ikäisellä tulisi olemaan jonkinlainen muistitikku. Ja tiedoksi perheelle 512 megatavun tikun hinnaksi tulisi ehkä 2-4 euroa, joten uhratakaa sen verran rahaa lapseenne. On olemassa myös muita vaihtoehtoja esitelmän tulostamiseen, esim. lapsenne voisi lähettää sen omaan sähköpostiin ja siten tulostaa koululla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän