Bulimiaa jo reilun 10 vuoden ajan ja nyt sitten olen siinä vaiheessa
että vuodan verta joka kerta ulostaessani, nielua korventaa koko ajan niin pahasti, vatsa on kipeä, hampaat on pilalla, sydän jyskyttää ja kramppaa ihan omiaan, veri-ja pissakokeissa selvisi että munuaisissa ja maksassa on jotain vikaa, oisikohan jo aika kertoa miehelleni tämä synkkä salaisuuteni..vihaan itseäni tämän takia, vienkö nyt omalla typerällä käytökselläni kolmelta lapseltani äidin koska olen pilannut omat sisäelimeni?
Ja ei tämä ole ollut sen arvoista koskaan, en ollut onnellinen kun painoin 98kiloa tai silloin kun painoin 52kiloa
Kommentit (11)
eikö 10 vuodessa jo ole hoksannut että onni ei löydy omasta painosta tai oksentamisesta?
ikävältä kuulostaa, toivottavasti saat itsesi vielä kuntoon. ja kerro ihmeessä äkkiä miehelle
Hakeudu pikaisesti hoitoon ja kerro miehellesi.Muuta ei oikein voi neuvoa, jos aiot selvitä hengissä.
Voimia!
Nim.Itsekin jonkinasrteista syömishäiriöstä nuorempana kärsinyt
riippuu miehestä kannattaako kertoa syytä vai pahentaako tilannetta.
Sinä 20 v bulimiasta kärsinyt - kuinka usein oksennat? Oikeesti nimittäin voi mennä aika huonoon kuntoon.
jos et miehellesi edes voi kertoa. Paraneminen on kokonaisvaltaista, et sä siihen pysty ilman perheesi tukea. Salailusta ei ole apua, päinvastoin.
maksan, munuaiset ja peräsuolen?
useinhan bulimikot käyttää myös jotain ulostuslääkkeitä ja muita lääkkeitä saadakseen suolensa toimimaan nopeammin. Lisäksi oksentamisesta voi aiheuttaa itselleen metabolisen alkaloosin joka rasittaa elimistöä. Ja tollainen epäsäännöllinen ahmiminen rasittaa ruuansulatuselimistöä ja glukoositatsapainoa jonka säätelyyn maksa osallistuu. Lisäksi munuaiset rasittuu kuona-aineiden ja nestetasapainon (kaliumin ja natriumin) heittelystä elimistössä.
mitään oireita ei ole. Hampaat ei ole vitivalkoiset, mutta ei ne mun teen juonnilla olis muutenkaan. 2-5 krt viikossa oksennan. On ollut vuoden parin taukoja näiden vuosien aikana.
Ahmimiskohtausten muuttuessa säännöllisiksi ja erityisesti, jos niihin liittyy pakonomainen oksentelu tai erilaisten lääkkeiden käyttö, on aina viisasta kääntyä lääkärin tai psykiatrin puoleen. Jatkuva pakonomainen oksentelu tai oksennus-, ummetus- ja nesteenpoistolääkkeiden käyttö voivat aiheuttaa erilaisia ja joskus jopa hengenvaarallisia seurauksia. Jatkuva oksentelu voi vatsahappojen seurauksena johtaa hampaiden reikiintymiseen tai ruokatorven limakalvon vaurioitumiseen. Oksennus- ja virtsaneritystä lisäävien ja ummetuslääkkeiden käyttö saattaa johtaa kaliumin puutteeseen, sydämen rytmihäiriöihin tai sydänlihaksen tulehtumiseen.
ei ole vielä pahaa nähnytkään. Kun puhutaan monista kerroista päivässä aletaan olla pahan puolella...
Minä olen sairastanut bulimiaa yli 20 vuotta, eikä minulla vaan mitään tuollaisia ongelmia ole. En oikein ymmärrä miten tuo verenvuoto ulostaessakin bulimiaan liittyy, toki sekundäärioireena voi tulla.