Poistettiinko se "punavuorenpeikko-keskustelu"?
Huomasitteko miten ap alkoi puhumaan itseään pussiin.
Ekassa viestissä sanoi lähteneensä äkkiä pois liikkeestä mutta myöhemmin sanoi kuulleensa tutun tutulta :D
Kommentit (40)
Eipä tuo mitenkään pahajuttu ollu ja kenenkään henkilön kunniaa ei loukattu. Jaksaako poliisi muka ryhtyä tutkimaan moista? Minä en jaksaisi.
se punavuorenpeikon väki halusi yhteyden suoraan provoilijaan ja sopia hänen kanssaan asian. Jos hän on heti pyytänyt anteeksi niin tuskin lähtevät sen pidemmälle.
Jos taas se provoilija ei ole ottanut yhteyttä ja pyytänyt anteeksi niin voipi olla että hän saa syytteen.
Minusta on röyhkeää että asiasta saa puhua nyt mutta toissapäivänä ei saanut ja sai vain bannia!
Poliisin on tutkittava, jos rikosilmoitus tehdään. Tiedänpä yhden tapauksen täältä AV:lta, jossa kirjoitettiin tunnistettavasti yhdestä ihmisestä herjaavia ja paikkansa pitämättömiä juttuja, joka sitten meni oikeuteen saakka.
Poliisin on tutkittava, jos rikosilmoitus tehdään. Tiedänpä yhden tapauksen täältä AV:lta, jossa kirjoitettiin tunnistettavasti yhdestä ihmisestä herjaavia ja paikkansa pitämättömiä juttuja, joka sitten meni oikeuteen saakka.
Ihmisten kunniaa voi loukata ja joutua siitä edesvastuuseen, mutta yrityksellä ei ns. ole kunniaa. Voi ihan huoletta sanoa, että Nokia on paska yritys, eikä sille kukaan voi mitään.
Ja toisekseen ei ne ihan yksinkertaisia juttuja ole ne nettiin kirjoittaneiden henkilöllisyyksien selvittämisetkään, näin vähäpätöisessä tuskin lähettäisiin kalliiseen prosessiin.
Eli minä voisin vaikka kirjoittaa jonkun ihan perättömän ja negatiivisen jutun Stockmannista tai vaikka VR:stä ja siitä ei tulisi mitään seuraamuksia?
Ei kuulosta uskottavalta.
Aika erikoiset kuvitelmat sulla myös poliisin resursseista.
Eli minä voisin vaikka kirjoittaa jonkun ihan perättömän ja negatiivisen jutun Stockmannista tai vaikka VR:stä ja siitä ei tulisi mitään seuraamuksia?
vois poliisi kiinnostua. Keskustelupalstat on pikkasen eri asia.
siis mittakaavalla joka vahingoittaisi yritystä, ei se iso yritys varmaan odottelisi poliisien toimintaa vaan pistäisi omat tutkinnat pystyyn.
Tässä tapauksessa on ihan tosissaan vahingollista toiminta pienen yrityksen kannalta, kun vilkkaalla lapsiin ja äitiyteen liittyvällä foorumilla levitellään pahanilkistä juorua lastenvaateliikkeestä. Pienellä firmalla ei vain ole resursseja itse tehdä asialle mitään, ja on tosiaan kyseenalaista mitä muutkaan tahot lähtevät tekemään. Muutenkin voi miettiä kannattaako sen yrittäjän nostää hirveä äläkkä, vai vaan kohteliaasti kieltää kaikki kurjat juorut ja toivottaa asiakkaat tervetulleiksi käymään.
Liike saa kyllä sympatiani. Ja toivon tämän vähän asiallistavan provoja.
no jos satut olemaan vaikka hesarin päätoimittaja niin ehkä sitte vois poliisi kiinnostua. Keskustelupalstat on pikkasen eri asia.
miten kunnianloukkaus netissä ja perinteisessä mediassa eroavat toisistaan? Periaatteessa netissä levitetyssähän on laajempi lukijapiiri ja vahinko suurempi kuin printtimediassa esitetty. Lisäksi sähköisissä viestimissä esitettyä on joskus heikompi ns. "vetää takaisin" kuin sanomalehdessä esitettyä.
Aika erikoiset kuvitelmat sulla myös poliisin resursseista.
poliisin on pakko tutkia se. Se ei ole resurssikysymys. Ja syytekin tässä tapauksessa napsahtaa aivan varmasti.
Liikkeen edustaja tuli kertomaan, ettei alkuperäinen tarina ollut totta. Ap myönsi keksineensä koko jutun ja pyysi keskustelun poistoa.
Liikkeen edustaja tuli kertomaan, ettei alkuperäinen tarina ollut totta. Ap myönsi keksineensä koko jutun ja pyysi keskustelun poistoa.
kun ap:n mukaan oli kaikki rekin vaatteet oksennuksessa. Kun joku alkoi epäilemään, miten se oli mahdollista (että kaikki ovat oksennuksessa), niin täällä liuta mammoja alkoi puolustamaan ap:tä. Toivottavasti tämä herättää edes näitä provojen laittajia tajuamaan, että täällä kirjoitetuista asioista voi joutuakin vastaamaan.
Omasta mielestäni mulla on aika hyvä "provotutka", mutta tuo meni kyllä täydestä....
laittaneeni viestiä Punavuoren peikolle, kun alkoi niin sapettamaan yrittäjän puolesta. Ja muutaman minuutin sisällä sieltä vastasikin ketjuun joku asiallisesti.
Eikö ihmisiä yhtään hävetä kun ne lukee (vai lukeeko) omia kirjoittamiaan viestejä???
Mitä kuuluu?