Kannattaako 3 vuotiaalle ottaa vesirokkorokote?
Olen tässä pähkäillyt rokotteet hyviä ja huonoja puolia ja eihän se vesirokkokaan ole ihan vaaraton.. APUA!
Kommentit (9)
jos ei eskarivuonna vielä tule, niin sitten ottaisin rokotteen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että useimmiten vesirokko podetaan eskarivuonna.
Meillä on kaksi isompaakin lasta, joille tuli vesirokko hyvin voimakkaana. Olin jo varna, että rokotan, mutta sitten rupesin lukemaan nettistä rokotteesta, enkä ole enää varma mistään. Tuntuu olevan se rokote myös aika kurja, eikä taida suojata vyöruusultakaan :( . ap
Mikä siinä rokotteessa on kurjaa? Lapseni on saanut sen -- eikä mitään ongelmia. Mutta eihän kukaan pakota rokottamaan, jos et halua.
Yleisesti en osaa sanoa, mutta oman kuopukseni rokotutin sen jälkeen kun isosisko oli sairastanut tosi rajun vesirokon (5-vuotiaana). Oli sattumalta reissussa eikä tarttunut siskoon. Vesirokko vaihtelee tosi paljon oireiltaan, mutta en halunnut jäädä katselemaan saisiko pikku sisko joskus samanlaisen kuin isompi sai.
Itse vesirokko on terveellä lapsella suhteellisen vaaraton, mutta jälkitaudit voivat olla kohtalokkaat. Itse rokotutin esikoisen 3-vuotiaana ja kuopuksen 1-vuotiaana.
kummoinen tauti ollut vaikka kuumetta paljon ja kutitti jne... Vanhin oli jo 8v kun sairasti eikä ollut "rajumpi" kuin pienemmillä vaikka peloteltiin.
rokotteesta ei voi saada koskaan ruusua jälkitautina, mutta sairastetusta vesirokosta voi?! Meillä rokotettu ulkomailla kaikki lapset ja olin tyytyväinen. Naapurin lasten viime kesäiset vesirokot eivät tarttuneet. Eikä rokotuksista aikoinaan tullut mitään sivuvaikutuksia.
A) miksi turhaan kiduttaa lasta ikävällä taudilla (voi olla oikeasti tosi ikävä)
B)Jälkitautien riski
C)Pitkä poisolo töistä voi olla hankala järjestää
Vesirokkorokotettahan ollaan ottamassa rokotusohjelmaankin mukaan.
Meillekään ei tullut mitään sivuoireita, suosittelen rokotetta lämpimästi
Meillä on kaksi isompaakin lasta, joille tuli vesirokko hyvin voimakkaana. Olin jo varna, että rokotan, mutta sitten rupesin lukemaan nettistä rokotteesta, enkä ole enää varma mistään. Tuntuu olevan se rokote myös aika kurja, eikä taida suojata vyöruusultakaan :( . ap